2015-08-27, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Flashback är Sveriges offentliga nationaltoalett där alla kan skriva vad de har på hjärtat. Uppenbarligen är det lättare att bli avstängd med seriösa åsikter än med hatiska och främlingsfientliga åsikter. Det har många orsaker tror jag: regelverket är noggrant utformat; många som sätter anonymitet högt och skriver här har ett stort mörker inom sig som de inte vill föra fram öppet och de rapporterar antagligen ganska flitigt; många moderatorer har främlingsfientliga åsikter; hela Flashback har en dragning i riktning mot det stora mörkret.
Hade det funnits en gnutta ärlighet så hade ju moderatorerna inte behövt vara anonyma eftersom de ju är så underbara & jobbar gratis tack vare att de brinner för yttrandefriheten & att de är så otroligt neutrala när de modererar. Regelutformningen är sektliknande. Alla beslut tas i hemliga möten. Ja det är mycket möjligt att av 120 moderatorer finns en som är vänster. Hen modererar i trådar som "Bästa filmen", "Fiskesäsongen 07; hur minns ni den?" & "Möbler från 40-talet".

I alla trådar som rör politik modererar folk från Moderater & högerut. I alla dessa trådar bestäms trådens innehåll & riktning av SD-sympatisörer & moderatorn.

Alla som tycker olika mot dessa får ett & annat inlägg raderat & samma visa rullas upp dvs att moderatorn hävdar att man inte följt reglerna & att motståndarna har. Man är maktlös. Kanske har någon orkat höra av sig till adm men alla förstår hur det är uppbyggt så ingen orkar.

Vi som inte är SD fattar att vi inte kan vinna denna matchen eftersom era möten hålls i mörker & ingen vet vilka som har deltagit. Det roliga är att ni hävdar att det finns moderatorer från alla läger. Inte ens ni vet väl vilket parti övriga moderatorer tillhör? Om ni själva är SD kanske ni inte tycker det är så mycket att bråka om utifall 75% av moderatorerna är SD, eller hur?
Citera
2015-08-27, 15:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
.

Ok, ska försöka försvara ditt mycket förvirrade inlägg.

Citat:
Hade det funnits en gnutta ärlighet så hade ju moderatorerna inte behövt vara anonyma eftersom de ju är så underbara & jobbar gratis tack vare att de brinner för yttrandefriheten & att de är så otroligt neutrala när de modererar.

Att moderatorerna är anonyma är inte pga av deras roll som moderator, utan att vi faktiskt i första hand är användare. Det finns moderatorer som inte varit anonyma, inte pga deras roll som moderator utan för att de själva gick ut med sitt riktiga namn. (M.Skillt)

Citat:
Regelutformningen är sektliknande. Alla beslut tas i hemliga möten. Ja det är mycket möjligt att av 120 moderatorer finns en som är vänster. Hen modererar i trådar som "Bästa filmen", "Fiskesäsongen 07; hur minns ni den?" & "Möbler från 40-talet".

I alla trådar som rör politik modererar folk från Moderater & högerut. I alla dessa trådar bestäms trådens innehåll & riktning av SD-sympatisörer & moderatorn.

Sektliknande, vad i reglerna är (Länk: https://www.flashback.org/regler) är sektliknande?
Resten tänker jag inte ens bemöda mig att svara eftersom du inte har några som helst belägg för detta utan det är klassiskt "Moderatorn var dum mot mig, alla är rasister!!!!" mentalitet.

Citat:
Alla som tycker olika mot dessa får ett & annat inlägg raderat & samma visa rullas upp dvs att moderatorn hävdar att man inte följt reglerna & att motståndarna har. Man är maktlös. Kanske har någon orkat höra av sig till adm men alla förstår hur det är uppbyggt så ingen orkar.

Eller så är det så att de flesta (och ja, det är de flesta) som får ett inlägg raderat faktiskt förstår orsaken istället för att dra på sig offerkoftan och grina i ett hörn innan denna skuldbelägger ALLA andra för det kan ju inte vara något fel på inlägget och användaren som postade detta.

Citat:
Vi som inte är SD fattar att vi inte kan vinna denna matchen eftersom era möten hålls i mörker & ingen vet vilka som har deltagit. Det roliga är att ni hävdar att det finns moderatorer från alla läger. Inte ens ni vet väl vilket parti övriga moderatorer tillhör? Om ni själva är SD kanske ni inte tycker det är så mycket att bråka om utifall 75% av moderatorerna är SD, eller hur?

Igen, du kommer med ett påstående du inte har belägg för utan bara för att något inte gått din väg så är det per automatik någon annans fel och att det då förekommer någon typ av konspiration.

Så, ta dina piller och kryp in i det madrasserade rummet, där kan du få skrika och vara arg på världen. Där kan du få skrika att det är alla mot dig utan att behöva ha någon typ av självinsikt.
Senast redigerad av ^Eaz 2015-08-27 kl. 15:48.
Citera
2015-08-27, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Ok, ska försöka försvara ditt mycket förvirrade inlägg.

Att moderatorerna är anonyma är inte pga av deras roll som moderator, utan att vi faktiskt i första hand är användare. Det finns moderatorer som inte varit anonyma, inte pga deras roll som moderator utan för att de själva gick ut med sitt riktiga namn. (M.Skillt)

Sektliknande, vad i reglerna är (Länk: https://www.flashback.org/regler) är sektliknande?
Resten tänker jag inte ens bemöda mig att svara eftersom du inte har några som helst belägg för detta utan det är klassiskt "Moderatorn var dum mot mig, alla är rasister!!!!" mentalitet.

Eller så är det så att de flesta (och ja, det är de flesta) som får ett inlägg raderat faktiskt förstår orsaken istället för att dra på sig offerkoftan och grina i ett hörn innan denna skuldbelägger ALLA andra för det kan ju inte vara något fel på inlägget och användaren som postade detta.

Igen, du kommer med ett påstående du inte har belägg för utan bara för att något inte gått din väg så är det per automatik någon annans fel och att det då förekommer någon typ av konspiration.

Så, ta dina piller och kryp in i det madrasserade rummet, där kan du få skrika och vara arg på världen. Där kan du få skrika att det är alla mot dig att ha behöva ha någon typ av självinsikt.
Standardsvar direkt ur manualen. Sorgligt tycker jag.
Citera
2015-08-27, 15:44
Medlem
ischs avatar
Citat:
Hade det funnits en gnutta ärlighet så hade ju moderatorerna inte behövt vara anonyma eftersom de ju är så underbara & jobbar gratis tack vare att de brinner för yttrandefriheten & att de är så otroligt neutrala när de modererar. Regelutformningen är sektliknande. Alla beslut tas i hemliga möten. Ja det är mycket möjligt att av 120 moderatorer finns en som är vänster. Hen modererar i trådar som "Bästa filmen", "Fiskesäsongen 07; hur minns ni den?" & "Möbler från 40-talet".

Oavsett hur lite eller mycket inlägg vi tar bort, hur mycket vi berättar och förklarar regler, berättar om vår syn på saker och ting i trådar som denna så finns det personer som har bestämt sig för att världen ser ut på ett sett, funkar på ett sätt och denna absoluta sanning är dold för alla genom någon form av konspiration. Om ändå verkligheten vore så spännande...
Citera
2015-08-27, 15:45
Medlem
ischs avatar
Citat:
Standardsvar direkt ur manualen. Sorgligt tycker jag.

Som sagt, verkligheten är ibland inte mycket mer intressant än så. Vad hade du egentligen hoppats på?
Citera
2015-08-27, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Oavsett hur lite eller mycket inlägg vi tar bort, hur mycket vi berättar och förklarar regler, berättar om vår syn på saker och ting i trådar som denna så finns det personer som har bestämt sig för att världen ser ut på ett sett, funkar på ett sätt och denna absoluta sanning är dold för alla genom någon form av konspiration. Om ändå verkligheten vore så spännande...
Varför har ni ett regelverk som innehåller regler som kan tolkas på så många olika sätt? Framförallt gäller det "Trams". Hade ni haft ett bättre regelverk så kanske ni inte hade behövt försvara ert beteende lika ofta & lika mycket eftersom färre hade känt sig felbehandlade. Kan du inte ta upp på ert nästa möte att du vill förändra regelverket? Mindre jobb för er i framtiden hade väl varit en bra ide?
Citera
2015-08-27, 15:51
Bannlyst
Citat:
Som sagt, verkligheten är ibland inte mycket mer intressant än så. Vad hade du egentligen hoppats på?
Hade inte väntat mig något annat än ett svar från manualen. Men ibland hoppas man ju att ni får en aha-upplevelse & tänker att nu orkar jag inte med detta jävla lajvandet längre. Jag vill tänka fritt.
Citera
2015-08-27, 15:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Varför har ni ett regelverk som innehåller regler som kan tolkas på så många olika sätt? Framförallt gäller det "Trams". Hade ni haft ett bättre regelverk så kanske ni inte hade behövt försvara ert beteende lika ofta & lika mycket eftersom färre hade känt sig felbehandlade. Kan du inte ta upp på ert nästa möte att du vill förändra regelverket? Mindre jobb för er i framtiden hade väl varit en bra ide?

För att alla regelverk kräver någon form av tolkning och moment av hantering kopplat till kontexten som den placeras i. Forumets regler, inklusive hur de tolkas, är ett pågående arbete som jag gärna ser att forumets användare är delaktiga i; men det verkar var mer intressant att skapa egna sanningar om att moderatorernas privata agendor är det som styr reglerna.

I slutänden handlar det till stora delar om att folk är förbannat lättkränkta när deras egna lilla 2 raders masterpice (för att inte tala om 3 sidorsinläggen) helt enkelt inte passar i i topicen för tråden där den är postad. Touch luck.
Citera
2015-08-27, 16:02
Medlem
ischs avatar
Citat:
Hade inte väntat mig något annat än ett svar från manualen. Men ibland hoppas man ju att ni får en aha-upplevelse & tänker att nu orkar jag inte med detta jävla lajvandet längre. Jag vill tänka fritt.

Ja så tänker jag rätt ofta - nu orkar jag fan inte med att skriva ett hövligt svar till denna jävla idiot till offerkofta med sina ömma jävla tår och skeva världsbild och vill bara be honom dra åt helvete och sluta slösa bort allas tid.

Men sen så inser man att det knappast gör något bättre och formulerar istället ett korrekt och vuxet svar - med vetskapen av idioten ändå inte kommer försöka förstå hur och varför vi agerar som vi gör.
Citera
2015-08-27, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ja så tänker jag rätt ofta - nu orkar jag fan inte med att skriva ett hövligt svar till denna jävla idiot till offerkofta med sina ömma jävla tår och skeva världsbild och vill bara be honom dra åt helvete och sluta slösa bort allas tid.

Men sen så inser man att det knappast gör något bättre och formulerar istället ett korrekt och vuxet svar - med vetskapen av idioten ändå inte kommer försöka förstå hur och varför vi agerar som vi gör.
Humor? Blev lite förvånad nu. Trodde inte att det var tillåtet. Det ger mig ändå ett visst hopp om Flashbacks framtid. 1 moderator med humor nu 2015, kanske 2-3 nästa år och vips 2017 kanske ett helt gäng med både humor & inte så förbannat arga. Grejen är ju att jag som vänster ömmar lika mycket för tiggare som användare & moderatorer här. Något i uppväxten har ju lett er dit där ni är. Tror inte som många andra att ni är hopplösa fall.
Citera
2015-08-27, 16:39
Medlem
hippykillers avatar
Citat:

Hur kan man ge en människa som vet ALLT en aha-upplevelse?
Citera
2015-08-27, 16:42
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Humor? Blev lite förvånad nu. Trodde inte att det var tillåtet. Det ger mig ändå ett visst hopp om Flashbacks framtid. 1 moderator med humor nu 2015, kanske 2-3 nästa år och vips 2017 kanske ett helt gäng med både humor & inte så förbannat arga. Grejen är ju att jag som vänster ömmar lika mycket för tiggare som användare & moderatorer här. Något i uppväxten har ju lett er dit där ni är. Tror inte som många andra att ni är hopplösa fall.

Jag ska försöka förklara hur i alla fall jag tänker. Låt oss ta ett inlägg från dig som du nyligen postade i tråden "Utländska medborgare som tigger".

(FB) Utländska medborgare som tigger (Samlingstråd) nr. 2

Citat:
Tiggaren utanför ICA på S.Förstadsgatan var jättejobbig med sina 6st hejhej inom loppet av 30sekunder. Men sedan tänkte jag att det var synd om honom och gav honom 50kr. Detta var dagens tiggarobservation från mig.

Tråden handlar alltså om tiggeriet och den påverkan det har på samhället. Den handlar också om hur tiggarna beter sig. Ditt inlägg är ungefär som att jag skulle posta i tråden om IKEA-morden:

"Jag gick förbi en svart man som hälsade på mig"

Det är ingen som nekar till att det finns tiggare som inte stör på något som helst sätt. Det är ingen som nekar till att de flesta svarta män inte begår brott. Så på vilket sätt anser du att ditt inlägg bidrar med någonting i tråden? För mig är det trams och kan raderas med stöd av regel 0.03. Men innan jag raderar det så kan ju nu du och andra se hur jag resonerar som moderator. Tycker ni att det är käpprätt åt helvete med den bedömningen så please förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in