2015-08-17, 12:35
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

1. Bränsledumpning görs inte genom det där extrainsatta lilla chemtrailröret!

2. Bränsledumpning görs strax innan landning, inte på marschhöjd!

[

1 Dumpning sker genom röret som är avsett för dumpning. Det finns inte ens något som heter "extrainsatta lilla chemtrailröret".

2 Nej, det är precis tvärtom. Dumpning sker aldrig i samband med landning utom sker alltid på högre höjd. Anledningen till detta är att fotogenet ska hinna förångas

Här har du ett kul klipp, Swiss Air som får fel på en motor. 11:50 in i videon ser du när de börjar dumpa och du kan tydligt se att de är på hög höjd. Och du kan till och med se när de trycker in knappen för att påbörja dumpningen.
https://www.youtube.com/watch?v=rEf35NtlBLg
Citera
2015-08-17, 12:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Fortfarande bara normala kommersiella plan som chemtrailar?

Nej, det är vanliga passagerarplan som contrailar.
Det är så kallade k-strimmor som uppstår efter vanliga flygplan, k-strimmor består mestadels av vanligt vatten.

Här kan du läsa mer om k-strimmor:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kondensationsstrimma
Citera
2015-08-17, 12:52
Moderator
Citat:
INGA CHEMTRAILS IGÅR FÖR ATT "VÄDRET VARIERAR"?

Skämtar ni?

Vad är det för magiskt som plötsligt ska ha skett med vädret, att det plötsligt en dag inte syns till ett endaste chemtrail, när det chemtrailats utav helvete alla dagar tidigare i år?

Haha...ingen som längre tar dina flagranta lögner på allvar...
Se där, det fanns alltså ett svar trots allt din skojare.
Att du är för obegåvad att förstå svaret är ditt problem och inte samma sak som att svaret inte finns.

Det har inte skett något "magiskt" med vädret. Allt som hänt är att varmare och/eller torrare luft blåst in över landet.

Du vet, sånt som meterologerna har till jobb att förutspå.
Citera
2015-08-17, 13:01
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
INGA CHEMTRAILS IGÅR FÖR ATT "VÄDRET VARIERAR"?

Skämtar ni?

Vad är det för magiskt som plötsligt ska ha skett med vädret, att det plötsligt en dag inte syns till ett endaste chemtrail, när det chemtrailats utav helvete alla dagar tidigare i år?

Har du nån förklaring på varför dessa idioter INTE chemtrailar vissa dagar? När dom tydligen gör det utav helvete alla andra dagar? Har giftet tagit slut?
Citera
2015-08-17, 13:35
Medlem
madtops avatar
Citat:

Rapportera era iakttagelser här i denna tråd, tack!

Ser just nu ett plan som lämnar ett persistent trail efter sig, det skapar just nu en lång strimma över hela Stockholm.

Planet som skapat det är enligt FR24 Finnair AY812 på väg från Bryssel till Helsingfors. Det är en vanlig A319 och den flyger på FL390.

Hur länge vill du att jag ska fortsätta rapportera?

Edit: strax efter kom ryssen, Aeroflot SU2175. Den lämnar också en persistent trail efter sig. Nu har vi två kvardröjande strimmor precis bredvid varandra och båda är skapade av vanliga trafikflygplan.

Edit2: Och nu kommer AirFrance AF275 och lämnar en strimma efter sig. Även det ett vanligt passagerarplan.

Edit3: Nu kommer Norweigan och strimmar, DY1061. En 737 med vanliga passagerare ombord.

Edit4: Och nu kommer engelsmännen dundrade från nordost, BA6 är ett passagerarplan som lämnar lämnar ett persistent trail. Ligger just nu över Åkersberga enligt FR24

Edit5: och nu kommer jappsen, All nippon NH211, ett passagerarplan som flyger in från nordost. Passerar Täby i skrivande stund.

Edit6: mycket persistent trails över stockholm idag. Nu kommer DY1079, ett passagerarplan på väg från Riga till Trondheim.

Edit7: KLM862 ett passagerarplan från holländska KLM lämnar just nu en "persisten trail", passerar just nu Tyresö
Senast redigerad av madtop 2015-08-17 kl. 14:33.
Citera
2015-08-17, 14:47
Medlem
Citat:
Du har fått flera bevis på plan som flyger närmast vertikalt (knappast kommersiella plan), här får du ett till, din förnekare:

Chemtrailplan som stiger väldigt brant och slår på chemtrailsen vid stigning (1 min), definitivt militärplan:

https://www.youtube.com/watch?v=L5sa5DOOK5M

DU FÅR GÄRNA FÖRKLARA FÖR OSS VARFÖR HAN SLÅR PÅ CHEMTRAILSEN NÄR HAN BÖRJAR STIGA?

Alla vi som följer denna tråd, väntar med spänning vad din nästa lögn blir...
Återigen, du förutsätter det som ska bevisas. Ge oss skäl till varför du tror att planen flyger vertikalt. Du fattar väl inte att videon vars tolkning du ska bevisa är beviset självt?

Eller nej, det fattar du nog inte. Skulle vara riktigt spännande och klargörande att läsa din sjukjournal...
Citera
2015-08-17, 15:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Om dina lögner skulle stämma, så skulle även jag sett reguljära kommersiella plan på FR24 spraya, men icke!
Citat:
Ni förnekarhattar har aldrig någonsin gjort minsta lilla studie på de chemtrailande planen

Nu har jag under 4 dagar gjort en studie av plan som skapar både korta och långa strimmor.

Jag har spanat in mer än 20 plan och samtliga har funnits på FR24 och samtliga plan har varit helt vanliga passagerarflygplan.

Det är faktiskt ganska lätt att identifiera planen på FR24, bara under en timmes tid nu på eftermiddagen lyckades jag spana i 9 stycken flygplan som lämnade persistent trails över Stockholmsområdet och samtliga gick utan problem att hitta hos FR24. Du kanske gör något fel när du inte lyckas, vet du var du ska leta?
Citera
2015-08-17, 16:34
Medlem
Smekfarfars avatar
Citat:
Smekfarfar poppar fram plötsligt...

Plötsligt dyker en till gammal förnekare upp som gubben ur lådan (senast du skrev nåt på Flashback var den 1 februari 2015, och även då i denna tråd), hur kommer det sig att du plötsligt dyker upp när det behövs förstärkning för att rädda det sjunkande skeppet?

[

Inte alla lever för att hänga på Flashback, även om det är din huvudsakliga sysselsättning, men denna tråd och din brist på resonemang är för dumt för att inte lägga sig i. Hur det nu är relevant för min fråga...

Vid 0:58 syns ett flygplan med som följs av contrails. Detta kondensspår tycks mig väldigt rakt, därför förstår jag inte varifrån du får att det plötsligt stiger. Såvida du inte hävdar att contrailsen börjar där planet enligt dig stiger varvid du, som många redan har påpekat, förutsätter det du försöker bevisa.

Om vi för argumentets skull skulle godta, vilket är väldigt stort "om", ditt påstående att flygplanet stiger kraftigt och vidare genom ett argument from ignorence menar att det därför är ett militärt plan: hur bevisar det i sig självt att det rör sig om chemtrails?

Minns väl att du inte kan uttala dig om planets flyghöjd med en YT-video som grund, inte vet vilka väderförhållanden som råder och därmed kan skippa din skeva uteslutningsmetod att det "bara kan vara chemtrails för att det inte kan vara contrails."
Citera
2015-08-17, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vilken tur att hon inte var läkare! Jag skulle verkligen inte vilja ha en läkare som tror att cancer beror på chemtrails.

Eller tänk om hon hade jobbat med miljöfrågor. Vilken katastrof det vore att ha en sådan foliehatt som utredare på miljövårdsverket.

Jag skulle inte ha alltför stora förhoppningar om det. Min magkänsla är noll stycken upplysta.
Chemtrails kan orska stora skador som just bland annat cancer, det är allmänt känt redan. Därför ska man vara försiktigt att andas in giftet.
Citera
2015-08-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Chemtrails kan orska stora skador som just bland annat cancer, det är allmänt känt redan. Därför ska man vara försiktigt att andas in giftet.
Hur gör du för att undvika att andas in det påstådda giftet. Bär du skyddsmask hela dagarna?
Citera
2015-08-17, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Hur gör du för att undvika att andas in det påstådda giftet. Bär du skyddsmask hela dagarna?
Jag har en cpcompany jacka som man kan fälla upp kragen på och med skyddsglasögon. Giftet är inget påstådd,det är fakta bara. JAg rekomenderar er håll utkik för detta
Citera
2015-08-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Giftet är inget påstådd,det är fakta bara.
Väntar fortfarande på din definition av fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in