2015-10-25, 23:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Vad menar du med mätinstrument? Jag har inte använt någon instrument bara min egen kropp och känslor och sinnen.

Så när du säger:

Citat:
Jag har gjort egna mätningar.

Så menar du att du stått upp och luktat, känt och sedan analyserat hur du reagerat, och sedan korsrefererat dessa "mätresultat" mot allt du TROR om chemtrails, och därefter har ditt sinne levererat till dig exakt det du VILL att det skall leverera, och sedan har du tagit detta som sanning?

Citat:
Jag har själv som jag beaktar sex sinnen och kommer fram till lösningar.

Lösningar?
Det första man MÄTER när man MÄTER är förekomst av diverse element. Först när man påvisat förekomsten av dessa element kan man börja fundera på LÖSNINGAR.

Den lösning du hållit som mest effektiv är Skyddsglasögon monterade på en jacka, enligt ett av dina tidigare inlägg i tråden.
Hur kan skyddsglasögon skydda dig från att ANDAS in partiklar? (även den frågan är ställd förut i tråden men slumpen verkar ha sett till att du "missade" den också).

Citera
2015-10-26, 00:04
Avstängd
bumpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så när du säger:

Så menar du att du stått upp och luktat, känt och sedan analyserat hur du reagerat, och sedan korsrefererat dessa "mätresultat" mot allt du TROR om chemtrails, och därefter har ditt sinne levererat till dig exakt det du VILL att det skall leverera, och sedan har du tagit detta som sanning?

Lösningar?
Det första man MÄTER när man MÄTER är förekomst av diverse element. Först när man påvisat förekomsten av dessa element kan man börja fundera på LÖSNINGAR.

Den lösning du hållit som mest effektiv är Skyddsglasögon monterade på en jacka, enligt ett av dina tidigare inlägg i tråden.
Hur kan skyddsglasögon skydda dig från att ANDAS in partiklar? (även den frågan är ställd förut i tråden men slumpen verkar ha sett till att du "missade" den också).

Ja jag har andats in chemtrails det var då jag fick min blodhosta och förkylning. Nej inte vad jag vill utan till sanningen. Vanlig kondesstrimma hade inte haft denna effekt som jag fick, man får inte blodosta och förkylning av vanlig kondestrimmor, detta var chemtrails. Partiklarna åkte ner snabbare än ljudets hastighet så jag stog under chemtrailsen och det landa på mig direkten nästan, det har tagit lång tid för mig att utforska detta, flera hundra omgångar kan man säga, lagt ner tusentals timmar på detta. Men efter varje gång om jag närmare o närmare o närmare till slut hajjade jag poängen.

Det var en CP Company jacka dom är ganska dyra som har skyddsglasögon inbyggda på luvan, jag hade munskydd också separat med filter i så jag inte andades in skitet.
Citera
2015-10-26, 00:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ja jag har andats in chemtrails det var då jag fick min blodhosta och förkylning.

9 miljoner Svenskar har andats samma luft som dig, och endast ett fåtal av dem har rapporterat blodhosta och förkylning.
Lustigt nog, så finner man flest personer som rapporterar Blodhosta hos de som även är missbrukare av diverse dopaminerga droger dock.
Lustigt sammanträffande där.
Det är nästan så att man kan misstänka att Slumpen som fenomenal entitet, kör en medveten Vendetta emot Dig just nu.

Citat:
Nej inte vad jag vill utan till sanningen.

Fast om du redan har en förutfattad mening om vad "sanningen" är, så kommer ju ditt sinne att se till att manifestera de symptom som krävs för att ge dig denna sanning.

Att forska om något, är att ge sig in i en undersökning där man opartiskt MÄTER var sak för sig, och utan att dra slutsatser förrän mätningen är över och man har BEVIS för vad man misstänkte från början.
Om ditt sinne är lika ostrukturerat som din argumentationsförmåga är, så borde även DU ha bevis nu om att ditt sinne INTE är att lita på när det handlar om detaljerade kemiska analyser.

Citat:
Vanlig kondesstrimma hade inte haft denna effekt som jag fick,

Där kommer vi återigen till ytterligare en fråga som du duckat genom tråden, nämligen hur kan du se skillnad mellan en kondensstrimma och en chemstrimma, på 10km avstånd?

Citat:
man får inte blodosta och förkylning av vanlig kondestrimmor,

Man får det däremot av överdrivet kokainmissbruk eftersom det dels expanderar blodkärlen och gör dem mer känsliga för yttre påverkan (t ex en häftig inanding), samt förgör sitt immunförsvars regernation via den extensiva sömnbrist som uppstår.

Det är kokainet som får dig att hosta blod. Inte "chemtrails".

Citat:
Partiklarna åkte ner snabbare än ljudets hastighet

Även här har vi många frågor du lämnat obesvarade, som t ex de fysiska aspekterna av partiklar som har förmågan att accellerera till ljudets hastighet utan yttre hjälp?
Hur sker det?

Citat:
Det var en CP Company jacka dom är ganska dyra som har skyddsglasögon inbyggda på luvan, jag hade munskydd också separat med filter i så jag inte andades in skitet.

Vilken partikelstorlek kunde detta munskydd blockera då? Var det lufttätt mellan munskyddet och ansiktet? Vilket material är skyddet tillverkat av?

Ange gärna specifikationen i nanometer på vilka partiklar skyddet sägs stoppa.
Citera
2015-10-26, 00:58
Avstängd
bumpos avatar
Citat:
9 miljoner Svenskar har andats samma luft som dig, och endast ett fåtal av dem har rapporterat blodhosta och förkylning.
Lustigt nog, så finner man flest personer som rapporterar Blodhosta hos de som även är missbrukare av diverse dopaminerga droger dock.
Lustigt sammanträffande där.
Det är nästan så att man kan misstänka att Slumpen som fenomenal entitet, kör en medveten Vendetta emot Dig just nu.

Fast om du redan har en förutfattad mening om vad "sanningen" är, så kommer ju ditt sinne att se till att manifestera de symptom som krävs för att ge dig denna sanning.

Att forska om något, är att ge sig in i en undersökning där man opartiskt MÄTER var sak för sig, och utan att dra slutsatser förrän mätningen är över och man har BEVIS för vad man misstänkte från början.
Om ditt sinne är lika ostrukturerat som din argumentationsförmåga är, så borde även DU ha bevis nu om att ditt sinne INTE är att lita på när det handlar om detaljerade kemiska analyser.

Där kommer vi återigen till ytterligare en fråga som du duckat genom tråden, nämligen hur kan du se skillnad mellan en kondensstrimma och en chemstrimma, på 10km avstånd?

Man får det däremot av överdrivet kokainmissbruk eftersom det dels expanderar blodkärlen och gör dem mer känsliga för yttre påverkan (t ex en häftig inanding), samt förgör sitt immunförsvars regernation via den extensiva sömnbrist som uppstår.

Det är kokainet som får dig att hosta blod. Inte "chemtrails".

Även här har vi många frågor du lämnat obesvarade, som t ex de fysiska aspekterna av partiklar som har förmågan att accellerera till ljudets hastighet utan yttre hjälp?
Hur sker det?

Vilken partikelstorlek kunde detta munskydd blockera då? Var det lufttätt mellan munskyddet och ansiktet? Vilket material är skyddet tillverkat av?

Ange gärna specifikationen i nanometer på vilka partiklar skyddet sägs stoppa.

Men jag är extra känslig mot det mesta, jag har tex massa alergier för diverse saker som mat, djur, sjukdomar osv... jag är ganska speciell har läkarna sagt till mig, på ett positivt sett.

Min kokainbruk har inget med chemtrails att göra, så håll det borta från ämnet. JAg får bara blodhosta när jag står under chemtrailsen. Jag tar kokain dagligen fem gram om dagen ungefär, just nu har jag ingen blodhosta trots att hjärnan är fullt av kokain, eftersom jag har inte sett några chemtrails idag. Går jag ut och ser chemtrails och står under där den är så kommer jag få blodhosta o förklyning, förstår du skillnaden??? DU är ju inte direkt den vassaste kniven i lådan...

Finns inget som heter "denna sanning" Sanningen är sanningen inget annat, mitt sinne manifesterar ingen speciell sanning den har enbart en sanning, det är den 100% sanningen.

Men mätningen är ju över när symptomen tillkommer direkt efteråt, mitt sinne är inte ostrukterart den är 100% sann och gör mätningar felfritt. Den har 100% sanningshaltering. Den behandlar sanningen på enbart korrekta sidan, så att fel inte får uppstå. Hade fel uppstått så hade ju den inte varit 100% sann ellehur? Ganska enkel matte även en dum fågel kan förstå det.

JAg kan se skillnaden på chemtrails o kondesstrimmor när jag står under dom, på kondensstrimmor får jag inga symptom men på chemtrials så får jag blodhosta o förkylning så ser jag skillnaden. Även där ganska enkel matte

Ja partkilarna landar i ljudets hastighet, det har jag uppmätt när jag står under chemtrails, eftersom blodhostan kommer ganska omgående jag räknar sekunderna det tar från att jag inte hostar tills att jag hostar ganska snabbt så kommer blodhostan kan man säga,
Citera
2015-10-26, 02:56
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Men jag är extra känslig mot det mesta, jag har tex massa alergier för diverse saker som mat, djur, sjukdomar osv...

Allergier mot sjukdomar?
Det vill jag höra mer om, fast i PM då det är irrelevant för tråden som sådan.

Citat:
Min kokainbruk har inget med chemtrails att göra,

Det har jag inte sagt heller.
Det jag sade var att ditt kokainbruk har med din BLODHOSTA och ditt obefintliga Immunförsvar att göra.
Dessutom knullar det ORDENTLIGT med din sunda fattningsförmåga.

Citat:
JAg får bara blodhosta när jag står under chemtrailsen.

Varpå vi återkommer till den viktiga fråga du återigen ignorerat: Hur ser du skillnad mellan contrails och chemtrails?

Citat:
Jag tar kokain dagligen fem gram om dagen ungefär,

Vilket räcker gott och väl för att strimla blodkärl i både hjärna och lungor rakt av, och därmed orsaka allt från blödningar i andningsvägarna till skador på den kognitiva förmågan.

Citat:
Går jag ut och ser chemtrails och står under där den är så kommer jag få blodhosta o förklyning, förstår du skillnaden???

Varvid vi omedelbart frågar dig om de fysiska egenskaper som krävs hos de partiklar som enligt dig har förmågan att accellerera till ljudhastighet utan yttre hjälp?

"The wheels on the bus go round and round, round and round, round and round", precis som argumentationen i den här tråden.
"Fråga: Vad går och går men kommer aldrig till dörren?
Svar: Bumpo!"

En annan fråga du inte besvarat är hur du sover?
Har du mask och glasögon på dig då också?
Om nej, varför får du ingen blodhosta?

Nanopartiklar som färdas snabbare än ljudet har ju förmågan att ta sig in i ditt hus via ventilationskanaler rakt av, så om din blodhosta hade varit beroende på chemtrails, så hade du ju haft den dygnet runt. Hur kommer det sig att du bara har den när du ser trails?
Citera
2015-10-26, 15:07
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Ja partkilarna landar i ljudets hastighet, det har jag uppmätt när jag står under chemtrails, eftersom blodhostan kommer ganska omgående jag räknar sekunderna det tar från att jag inte hostar tills att jag hostar ganska snabbt så kommer blodhostan kan man säga,

haha asså du är ju bara för rolig Du har så många gånger bevisat att du inte har en susning om vad du svamlar om. Du skriver så tokigt att det bara blir pannkaka och humor av alltihop. Och svara på enkla frågor kan du inte heller tydligen.
Citera
2015-10-26, 15:47
Avstängd
bumpos avatar
Citat:
Allergier mot sjukdomar?
Det vill jag höra mer om, fast i PM då det är irrelevant för tråden som sådan.

Det har jag inte sagt heller.
Det jag sade var att ditt kokainbruk har med din BLODHOSTA och ditt obefintliga Immunförsvar att göra.
Dessutom knullar det ORDENTLIGT med din sunda fattningsförmåga.

Varpå vi återkommer till den viktiga fråga du återigen ignorerat: Hur ser du skillnad mellan contrails och chemtrails?

Vilket räcker gott och väl för att strimla blodkärl i både hjärna och lungor rakt av, och därmed orsaka allt från blödningar i andningsvägarna till skador på den kognitiva förmågan.

Varvid vi omedelbart frågar dig om de fysiska egenskaper som krävs hos de partiklar som enligt dig har förmågan att accellerera till ljudhastighet utan yttre hjälp?

"The wheels on the bus go round and round, round and round, round and round", precis som argumentationen i den här tråden.
"Fråga: Vad går och går men kommer aldrig till dörren?
Svar: Bumpo!"

En annan fråga du inte besvarat är hur du sover?
Har du mask och glasögon på dig då också?
Om nej, varför får du ingen blodhosta?

Nanopartiklar som färdas snabbare än ljudet har ju förmågan att ta sig in i ditt hus via ventilationskanaler rakt av, så om din blodhosta hade varit beroende på chemtrails, så hade du ju haft den dygnet runt. Hur kommer det sig att du bara har den när du ser trails?

Min kokainbruk har inget med blodhostan att göra, absolut ingenting, varför försöker du förvränga saker, vad är det du inte fattar? Jag har brukat kokain i 15år har inte haft blodhosta av den. Det är chemtrails som ger mig det jag har provat alla teorier.

Jag har ju förklarat för dig hur jag ser skillnad, jag måste stå under chemtrails eller kondesstrimmor. Kondes får jag inga symptom av, men chemtrails får jag hostan o förklyningen.

Jag vet inte om det är nanopartiklar som åker ljudets hastighet, men det är vilket fall någon slags partikel som jag inte kan namnet på som färdas i den hastigheten, som jag andas in och får symptom, detta experiment har jag provat massa gånger och varje gång har det blivit samma resultat.
Citera
2015-10-26, 16:25
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ännu ett onödigt inlägg av dig, sluta trolla vi diskuterar chemtrails här inget annat.

varför hostar du blod när du ser chemtrails men ingen annan i världen? Varför har du inte din superjacka med tillhörande skyddsglasögon som skyddar dig mot chemtrails på dig?
Citera
2015-10-27, 06:14
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Min kokainbruk har inget med blodhostan att göra, absolut ingenting,

Inom Missbruksvården (samt även Psykvården) kallar vi detta stadie för "förnekelsestadiet".

Citat:
varför försöker du förvränga saker, vad är det du inte fattar?

Vad jag inte fattar är hur du kan vara lärare på KTH samtidigt som du inte har koll på ens de mest basala gymnasiekunskaper i biokemi.

Citat:
Jag har ju förklarat för dig hur jag ser skillnad, jag måste stå under chemtrails eller kondesstrimmor. Kondes får jag inga symptom av, men chemtrails får jag hostan o förklyningen.

Det lägger dock stora frågetecken över alla de länkar du kommit med genom tråden och där du visar youtube-videos där du resolut påstår att de VISAR chemtrails.

Citat:
Jag vet inte om det är nanopartiklar som åker ljudets hastighet, men det är vilket fall någon slags partikel som jag inte kan namnet på som färdas i den hastigheten,

och här fortsätter därmed vår undersökning om VAD för partikel vi kan finna, som har förmågan att FALLA i den hastigheten och som samtidigt har förmågan att passera igenom andra partikelkluster utan att för den skull bromsas ned av dem.

För oss med ett uns av uppfattning om vad ATOMER är, så ter sig denna frågeställning något omöjlig dock, eftersom partikeln som sådan dels måste vara liten nog att kunna ha dessa egenskaper, samt stor nog att kunna påverka molekylkluster stora nog att utgöra en del av en kropp.

Partikeln får med andra ord inte kunna bromsas av vare sig syre eller kväve, men måste samtidigt kunna interagera med både syre och kväve när den nått din kropp.
Det ger oss en del fysikaliska omöjligheter som vi först måste resonera oss fram till hur de kan ske, innan vi kan ens börja tänka på att ta dina argument på allvar.

Citat:
som jag andas in och får symptom, detta experiment har jag provat massa gånger och varje gång har det blivit samma resultat.

och du utesluter risk för Psykosomatisk Projektion (omvänd placebo) exakt hur?
Citera
2015-10-29, 19:13
Medlem
Död o återfödds avatar
Fler bevis för de negativa konsekvenserna av det globala chemtrailandet som pågår över våra huvuden:

MASSDÖDEN AV BIN I VÄRLDEN - KOPPLAS TILL ALUMINIUM-FÖRGIFTNING !!!

En ny vetenskaplig undersökning har funnit att den allvarliga massdöden av bin i världen pekar på aluminium-utsläpp som orsak:

http://newsvoice.se/2015/06/09/bin-f...bakom-massdod/
https://www.youtube.com/watch?v=nycZCoz7HJ4

ALUMINIUM ÄR JU DE FACTO HUVUD-INGREDIENSEN I CHEMTRAILS !!!

Som bekant så har ju dessutom Monsanto patent på aluminum-resitenta frön, så när ingenting längre växer när bina har utrotats, så kommer handeln med Monsantos aluminium-resistenta GMO-frön att blomstra som bara den...

Frågor till chemtrail-förnekarna:

Jag skulle vilja veta hur en chemtrail-förnekare tacklar vetenskaplig information som denna, som återigen pekar på att det är Chemtrails som ligger bakom den rapida miljöförstöringen i världen och utrotandet av livsformer?

Hur resonerar ni kring detta, och framför allt, hur kommer ni till ro med er själva, fullt medvetna om hur detta intensiva, massiva chemtrailande i världen sakta men säkert dödar allt liv på planeten, och kraftigt försämrar livskvaliten för era barn och barnbarn...

För mig är det fullständigt obegripligt hur man kan förneka och blunda för detta sataniska chemtrailande som pågår över våra huvuden...

Någon som kan förklara?
Senast redigerad av Död o återfödd 2015-10-29 kl. 19:51.
Citera
2015-10-30, 00:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Fler bevis för de negativa konsekvenserna av det globala chemtrailandet som pågår över våra huvuden:

MASSDÖDEN AV BIN I VÄRLDEN - KOPPLAS TILL ALUMINIUM-FÖRGIFTNING !!!

Citat:
En ny vetenskaplig undersökning har funnit att den omfattande bidöden kan vara orsakad av aluminiumutsläpp, en tungmetall som är kopplad till Alzheimers

Varför påstår de att aluminium är en tungmetall?
Det är den inte!

Eftersom Newsvoice (aka. Torbjörn Sassersson) vägrar ge källhänvisningar till dessa fantastiska slutsatser så får jag ge mig ut på google.

Keele University's publikation gick att finna. Lustigt nog nämner den ingenting om chemtrails.
http://www.keele.ac.uk/pressreleases...pulations.html

"University of Sussex" verkar inte ha publicerat något alls om detta (eller också är jag för dålig på att söka... Har du en länk där DoÅ?)
Citera
2015-10-30, 06:35
Medlem
Citat:
Varför påstår de att aluminium är en tungmetall?
Det är den inte!

Eftersom Newsvoice (aka. Torbjörn Sassersson) vägrar ge källhänvisningar till dessa fantastiska slutsatser så får jag ge mig ut på google.

Keele University's publikation gick att finna. Lustigt nog nämner den ingenting om chemtrails.
http://www.keele.ac.uk/pressreleases...pulations.html

"University of Sussex" verkar inte ha publicerat något alls om detta (eller också är jag för dålig på att söka... Har du en länk där DoÅ?)

Ja jäklar..... Newsvoice, Torbjörn Sassersson..... skulle den dåren vara nån sort reverens för kunskap o sanning...? Jag garvar så jag tror jag pissar ner mig.....

Sassersson är en komplett idiot som vägrar se andra argument än de som passar hans egen tro, och han tror på allt möjligt wooo wooo som astralresor, remote viewing, tedum och fan vet allt, givetvis utan minsta bevis för att det någonsin existerat eller kunnat påvisas i seriösa vetenskapliga tester. Så att han skulle ha någon vettig kunskap om vad det är som kan ses på himlen efter flygplan är beyond dum dummare....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback