Citat:
Ok, jag erkänner, jag kommenterar här av ren tristess.
Men när jag läser saker så som "Blockkedjan är det största som hänt i den här nya digitala världen" (från en annan BC-pundit)
samt ditt "Vi bygger något nytt och extremt meningsfullt direkt relaterat till fundamental mänsklig samhällsstruktur, i ett globalt perspektiv dvs avseende just mänskligheten som helhet. Det är inte direkt förunnat varje generation att få rivstarta ett sådant fundament." så är det ord och inga visor.
Det här var min åsikt från det att BC kom på tapeten och är det fortfarande idag:
Citat:
"Baserat på vad? (apropå att "Blockkedjan är det största som hänt i den här nya digitala världen")
Baserat kanske på att du har "inversterat" fiat valuta i det och hoppas på en "get rich quick"?
Kan du tänka dig att värdet för "Blockkedjan som är det största som hänt i den här nya digitala världen" är 0 as in NOLL eller ZERO, NADA? Inte?
Ok, tänk så här. Det kommer inte vara helt värdelöst. Efter att det har gått ner till 0 så kommer det fortfarande finnas köpare. Men vid det laget kommer även mupparna att inse att det varken är transaktionsvaluta eller något man bör spara (värdebevarare). Utan det kommer handlas precis som Magic: the Gathering cards.
Hm, MtGox...var har jag hört det namnet innan?"
Baserat kanske på att du har "inversterat" fiat valuta i det och hoppas på en "get rich quick"?
Kan du tänka dig att värdet för "Blockkedjan som är det största som hänt i den här nya digitala världen" är 0 as in NOLL eller ZERO, NADA? Inte?
Ok, tänk så här. Det kommer inte vara helt värdelöst. Efter att det har gått ner till 0 så kommer det fortfarande finnas köpare. Men vid det laget kommer även mupparna att inse att det varken är transaktionsvaluta eller något man bör spara (värdebevarare). Utan det kommer handlas precis som Magic: the Gathering cards.
Hm, MtGox...var har jag hört det namnet innan?"
Som man säger "There's a sucker born every minute" och med "Greater Fool" principen så kan det kanske gå vägen. Lyckas du faktiskt tjäna något på det och få ut det i fiat valuta eller i något fysiskt innan det går ner till 0..."then more power to you"!
Greater Fools som förlorar allt får lära sig den hårda vägen. Som alltid.
Time will tell.\Etnad

Edit: "With providence from above", samtidigt som jag skrev kommentaren så dyker upp den här videon: "Silver Suckers". Byt ut Silver mot BC, Blockkedjan, Northland Resources aktier...whatever...samma sak.
Edit 2: Ber om ursäkt om mina skriverier "offends someone". Det är bara min åsikt och kan vara 100% fel. Summan av kardemumman: Tänk själv och gör din egen research.
Senast redigerad av Etnad11 2015-08-08 kl. 17:16.
Senast redigerad av Etnad11 2015-08-08 kl. 17:16.