2015-08-08, 16:42
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Du klär säkert på dig själv på morgonen, öppnar mjölkpaket, häller upp müsli etc. Vi är jättestolta men det har liksom inget med bitcoin att göra. Så du återkommer lite då och då till tråden och skriver något inlägg om ingenting, vilket jag tycker är sådär.

Ok, jag erkänner, jag kommenterar här av ren tristess.

Men när jag läser saker så som "Blockkedjan är det största som hänt i den här nya digitala världen" (från en annan BC-pundit)
samt ditt "Vi bygger något nytt och extremt meningsfullt direkt relaterat till fundamental mänsklig samhällsstruktur, i ett globalt perspektiv dvs avseende just mänskligheten som helhet. Det är inte direkt förunnat varje generation att få rivstarta ett sådant fundament." så är det ord och inga visor.

Det här var min åsikt från det att BC kom på tapeten och är det fortfarande idag:

Citat:
"Baserat på vad? (apropå att "Blockkedjan är det största som hänt i den här nya digitala världen")

Baserat kanske på att du har "inversterat" fiat valuta i det och hoppas på en "get rich quick"?

Kan du tänka dig att värdet för "Blockkedjan som är det största som hänt i den här nya digitala världen" är 0 as in NOLL eller ZERO, NADA? Inte?

Ok, tänk så här. Det kommer inte vara helt värdelöst. Efter att det har gått ner till 0 så kommer det fortfarande finnas köpare. Men vid det laget kommer även mupparna att inse att det varken är transaktionsvaluta eller något man bör spara (värdebevarare). Utan det kommer handlas precis som Magic: the Gathering cards.

Hm, MtGox...var har jag hört det namnet innan?"

Som man säger "There's a sucker born every minute" och med "Greater Fool" principen så kan det kanske gå vägen. Lyckas du faktiskt tjäna något på det och få ut det i fiat valuta eller i något fysiskt innan det går ner till 0..."then more power to you"!

Greater Fools som förlorar allt får lära sig den hårda vägen. Som alltid.

Time will tell.\Etnad

Edit: "With providence from above", samtidigt som jag skrev kommentaren så dyker upp den här videon: "Silver Suckers". Byt ut Silver mot BC, Blockkedjan, Northland Resources aktier...whatever...samma sak.

Edit 2: Ber om ursäkt om mina skriverier "offends someone". Det är bara min åsikt och kan vara 100% fel. Summan av kardemumman: Tänk själv och gör din egen research.
Senast redigerad av Etnad11 2015-08-08 kl. 17:16.
Citera
2015-08-08, 17:36
Medlem
Trillskes avatar
Vi kan som sagt hursomhelst inte hjälpa dig om du inte beskriver tydligare vad det är du inte begriper, thats that.
Citera
2015-08-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Efter att det har gått ner till 0 så kommer det fortfarande finnas köpare.
Hur menar du att det kan finnas köpare om värdet är 0? Om det finns köpare så är väl värdet mer än 0? Förklara gärna hur du tänker och fråga om det är något du inte förstår dig på.

Ser du verkligen inget värde alls i att kunna skicka pengar till vem som helst i värden utan mellanhänder? Tänk nu inte bara på dig själv. Tror du att andra personer runt om i världen värdesätter denna möjlighet?

Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Det är bara min åsikt och kan vara 100% fel. Summan av kardemumman: Tänk själv och gör din egen research.
Jag håller med. Detta är vettigt.
Citera
2015-08-09, 22:12
Bannlyst
Vad är det som gör att BTC dippat lite senaste tiden?
Citera
2015-08-09, 22:21
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miffo2
Vad är det som gör att BTC dippat lite senaste tiden?
Du måste förstå att BTC är väldigt volatil med sitt förhållandevis lilla marketcap. Stora spelare kan styra kursen relativt lätt. Med ett marketcap 100x dagens skulle det vara mycket svårare.

Man får vara beredd på stora rörelser upp och ned helt enkelt.
Det pirrar lite i magen, som en karusell.
Citera
2015-08-10, 01:45
Medlem
Parnborrs avatar
Jag vet att det är omöjligt att svara på. Men vad tror ni personligen händer med Bitcoin om några år tex.
Citera
2015-08-10, 03:53
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parnborr
Jag vet att det är omöjligt att svara på. Men vad tror ni personligen händer med Bitcoin om några år tex.
Antingen växer det mer och mer för varje år som går, eller så kommer något nytt förfarande vi inte sett/tänkt på ännu och tar över. Finns i stora drag bara de alternativen.
Citera
2015-08-13, 18:11
Medlem
Räcker det med de där 12 orden för att återställa en plånbok? Man behöver alltså inte den privata nyckeln för att göra detta? Hur gör man i så fall?
Citera
2015-08-13, 18:52
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Räcker det med de där 12 orden för att återställa en plånbok? Man behöver alltså inte den privata nyckeln för att göra detta? Hur gör man i så fall?
Det har då inte med själva bitcoin att göra utan är en tredjepartslösning (plånboken). Tex electrum? Om du letar lite i menyerna ska du hitta det rätt fort. Om du inte har laddat någon plånbok får du det som alternativ när du startar.
Citera
2015-08-14, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Det har då inte med själva bitcoin att göra utan är en tredjepartslösning (plånboken). Tex electrum? Om du letar lite i menyerna ska du hitta det rätt fort. Om du inte har laddat någon plånbok får du det som alternativ när du startar.

Ja jag har Electrum. Skulle helst vilja ha den privata nyckeln, men när jag ska få fram den står det "Imported keys are not recoverable from seed.. Are you sure you know what you are doing?" så jag vågar inte gör det.

Betyder det här att om electrum klienten skulle försvinna från nätet och inte går att ladda ned igen så är mina btc borta, trots att jag har de tolv orden?
Citera
2015-08-14, 22:18
Medlem
Citat:

Ja med electrum räcker det med dom 12 orden. När du skriver in dom 12 orden skapar du en nyckelring kan man säga som håller alla dina nycklar. Kolla under Addresses så ser du vilka nycklar/adresser som skapades från de orden du fick.

Du kan exportera en nyckel om du så vill men det finns egentligen ingen mening med det, det är bättre att komma ihåg dom 12 orden och återskapa hela nyckelringen(plånboken) om du behöver.

Citat:
Ja jag har Electrum. Skulle helst vilja ha den privata nyckeln, men när jag ska få fram den står det "Imported keys are not recoverable from seed.. Are you sure you know what you are doing?" så jag vågar inte gör det.

Betyder det här att om electrum klienten skulle försvinna från nätet och inte går att ladda ned igen så är mina btc borta, trots att jag har de tolv orden?

Om du importerar nycklar utöver dom som skapadas av dom 12 orden så kommer dom inte att finnas kvar om du sen väljer att återskapa nyckelringen mha. dom 12 orden. Jag skulle inte rekommendera att importera nycklar utöver dom som du fick med seeden om du inte vet vad du gör.. om du vill ha nya nycklar så skapa en ny seed/nyckelring istället.

Du kan se dom privata nycklarna för alla addresser/nycklar under Tools -> Private Keys -> Export
Senast redigerad av rainfeldt 2015-08-14 kl. 22:23.
Citera
2015-08-16, 14:53
Medlem
raxmouses avatar
http://www.coindesk.com/bitcoin-question-ease-of-use-segway/

Håller ni med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem