2015-08-05, 03:00
Medlem
GregorSpencers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdr
... Tramadol funkar bra för mig men vill veta så det inte förvärrar min abstinens med tiden? Alla säger olika så vet inte vad som stämmer. Så vet ni nån medicin som är väldigt olik benzo så är jag väldigt tacksam. Och detta handlar inte om att ersätta till o torska på nån annan drog utan ska ta vid "BEHOV" obs. Gillar ej alkohol så de e inget alternativ.
Mvh
Just tramadol sticker ut bland opioiderna och ska undvikas till varje pris pga. att det sänker kramptröskeln. En av de mest allvarliga otäckheter som kan uppkomma under bensoabstinens är krampanfall. Bensoabstinensen i sig sänker kramptröskeln medan tramadolet i sin tur sänker den ytterligare.
Citera
2015-08-06, 01:56
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UBF
Tjena KSDR. Först och främst, jag vet vad du går igenom även om jag är bortskämd med extremt hög tolerans med droger och dess biverkningar.
Jag har käkat alla benzo i ca 20 år men sällan stått på någon medicin mer än 2-3 år, med korta avbrott för att jusat slippa vara beroende (vilket jag ändå var). Jag har alltid garvat åt alla pajasar som måste läggas in för avgiftning/detox.
Jag har nog binge-benzat för det mesta och ingen medicin är vackrare än just benz för mig. Morfin i all ära men just den fantastiska känslan av att vara ångestbefriad har alltid dragit mig åt Alprazolam och Lorazepam-hållet.
Jag minns speciellt en kort 3 veckors-period då jag slängde jag i mig 300mg xanor, 400mg nitrazepam och 600 mg temesta tillsammans med alkohol och överlevde. Jag har alltid stått på medicinering på Xanor men under just den perioden sparade jag ihop nog med cash för att totalt binga skiten.
Jag fick plötsligt nog av att sticka huvudet i sanden och fejsa livet utan allt.
Jag som alltid skrattat åt fjantar som ojar sig "åh gud det är värre än heroin AT" fick en slev av skiten. Jag körde cold turkey rakt av.
Dom första dagarna var ok eftersom jag visste att det skulle vara tufft så jag stålsatte mig.
Men efter första veckan fick jag sådan yrsel att jag trodde jag skulle dö av skiten. Marken skakade under mina fötter och jag fick hålla i mig i husväggar när jag skulle handla mat. Panikattacker varje dag. Och jag trodde det var det värsta som kunde hända men den molande ångesten var 20 ggr värre och den satt i cirka ett år. Jag isolerade mig helt och hållet och kunde knappt ta mig ur sängen.
Varje dag funderade jag på att ta mitt liv och hur jag kunde göra det så smärtfritt som möjligt för mina anhöriga, mig själv sket jag i totalt.
Idag äter jag benzo när det är överjävligt och det fungerar bra. Men hur skiten kunde plåga mig varje dag i över ett år är något jag fortfarande inte förstår. Andra droger går ur kroppen relativt snabbt men benzo är verkligen att dansa med satan. Speciellt dom mängderna jag slängde i mig.
Kallsvett. Skakningar. Gråtattacker. Ibland fick jag epileptiska anfall och vaknade upp helt nollställd bara för att återuppleva skakningarna och ångesten några timmar senare. Torskade varje jobb under det året. Jag klarade bara inte av att leva normalt
Jag använde andra droger för att orka med det hela men det hjälpte bara temporärt. Jag ska inte ljuga, det hjälper ibland men helvete vad det kostar. Har inga vänner kvar, bad alla dra åt helvete.

Så jag vet vad du går igenom och jag rekommenderar verkligen att du löper linan ut, hur larvigt och moraliskt det än kan låta.
Efter det vidriga året var jag helt fri men ångesten var kvar. Men det var inte AT-ångest utan den vanliga ångesten som jag brottats med i halva livet. Jag använder fortfarande Xanor men bara stötvis under extremt jobbiga perioder.

Alla säger "byt inte ut ett beroende mot ett annat" men jag förstår verkligen hur det lockar. Kanske lyrica som någon sa. Den är inte så nasty att skaka av sig.

Önskar dig all lycka med att bli fri från mardrömmen du befinner dig i just nu. Det blir bättre, det tar bara jävligt lång tid om du har otur. Depersonalisering är bara förnamnet men det går över. försök köra ett mantra och övertyga dig om det.

Go hard buddy, du blir fri om du vill det. Försök omge dig med snälla människor som inte dömer dig så hårt men ändå håller dig på banan. Jag körde helt solo och är fri från det dagliga beroendet, men ibland måste jag använda det. Och kan du lyckas skaka den dagliga höga dosen har du kommit långt.
Tja.
Ja jag har en helvetes vilja att bli ren!! Och jag e starkare än många psykiskt enligt många och hade jag haft ett liv där jag träffar samma människor varje dag och inte utsätts för nya utmaningar /människor så hade jag klarat det. MEN tyvärr så är inte livet, har mycket pågång, ett jobb där jag måste vara tipptopp. Så den som varit folkskygg eller haft socialfobi vet att det går inte att bara "strunta " i. Så jag fortsätter min kamp och det får gå som det går, återfall har jag tagit men bara minimala för att inte få panikattack mitt under ett möte tex. En vacker dag e jag helt ren men jag kan inte skita i hela mitt liv för att min abstinens gör att jag skakar av rädsla för nya människor i mitt jobb tex. Då får jag säga upp mitt jobb, mina vänner ja allt i livet och det förstår vem som helst att det inte e värt. Men jag kommer aldrig sluta kämpa mot detta helvete!! Tro mig! Kan säga så hör hade jag vetat om denna AT innan jag bestämde så vet ifan om jag hade äns försökt!så illa e det till er som inte vet. Mvh ksdr
Citera
2015-08-09, 12:03
Medlem
Gabapentin har fungerat bra för mig då jag gick av monsterdoser Xanor...

Dem ger i af inte mig någon rekyl-effekt, o jag kan utan problem vara utan dem också... Nån Imovane till natten gör också underverk, och då menar jag 1st! Ibland bara en halva... och oftast ingen. Men sömnen måste man få för att inte hamna i dilerium eller psykos...

Men Gabapentinet känns inte alltför nyttigt för kroppen. Men dämpar skakningarna o pulsen på mig i af...

Håll ut vännen... E själv på dag 39 utan Xanoren... Och då fick jag gå av drygt 30mg, med 4 dagars nedtrappning med fenemal. Men efter några veckor blev dem tvungna att sätta in Gaba pga svår abstinens. Och därefter Imovane pga flera veckors sömnbrist som gav mig hallucinationer... Ang gabapentinet så äter jag dem inte varje dag, utan någon gång i veckan OM pulsen o blodtrycket går taket på mig. Samma med Imovanen... Man måste försöka uthärda skiten. Och jag börjar faktiskt må bättre o bättre....
Citera
2015-08-09, 16:46
Medlem
Som Gregor säger, ät absolut inte tramadol under Benso-at. Kanske känns något bättre för stunden, men risken för livshotande ep-anfall ökar nåt enormt. Pregabalin och gabapentin kan hjälpa, men de är också beroendeframkallande.
Citera
2015-08-09, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofflez
Som Gregor säger, ät absolut inte tramadol under Benso-at. Kanske känns något bättre för stunden, men risken för livshotande ep-anfall ökar nåt enormt. Pregabalin och gabapentin kan hjälpa, men de är också beroendeframkallande.

Eeeeh, killen har fortfarande svår abstinens. Jag vet inte hur nedtrappningen heller sett ut... Men det är int ofarligt att gå runt med hög puls o högt blodtryck..

Ang gabapentinet, så kan i af jag personligen säga: att kliva av dessa är en "walk in the park"... Har ätit dem runt 2000mg/dag, i månader utan att haft minsta känning av ep eller annat även när klivit av CT på Gabat... Den har absolut inte stort beroendepotential!

Jag rekommenderar att enbart ta dessa då Du verkligen känner att det här går inte... För mig hjälper endast en 300mg mycket bra under 6-8 timmar....

Mvh
Citera
2015-08-09, 17:41
Medlem
Mitt huvudsyfte med posten var att absolut avråda från tramadol, det är livsviktigt, i andra hand att rekommendera pregabalin och gabapentin. Men även vara ärlig med att även dessa preparat riskerar att vara beroendeframkallande.
Citera
2015-08-09, 17:46
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pervopelle
Min första, spontana tanke när jag såg rubriken; alprazolam borde funka bra mot abstinensen... men det kanske inte är ett bra alternativ?

HAHAHAH Du har ju inte helt fel, det kommer ju att fungera
Citera
2015-08-09, 19:19
Medlem
Ytterligare en reflektion riktad till phixarn: 2 gram gabapentin är fan en bebisdos i det här sammanhanget. Vill ts lindra en alpra-at kan nog betydligt högre doser krävas. Har ingen erfarenhet av gabapentin-at, men däremot har jag tänt av från pregabalin, och det var ingen höjdare kan jag säga. Preparaten är jävligt närbesläktade, och kommer du upp i högre doser gabapentin lär du inte må toppen när du lägger av direkt. Som sagt, 2000 mg som dygnsdos är fan ingenting.
Senast redigerad av Rofflez 2015-08-09 kl. 19:21.
Citera
2015-08-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rofflez
Ytterligare en reflektion riktad till phixarn: 2 gram gabapentin är fan en bebisdos i det här sammanhanget. Vill ts lindra en alpra-at kan nog betydligt högre doser krävas. Har ingen erfarenhet av gabapentin-at, men däremot har jag tänt av från pregabalin, och det var ingen höjdare kan jag säga. Preparaten är jävligt närbesläktade, och kommer du upp i högre doser gabapentin lär du inte må toppen när du lägger av direkt. Som sagt, 2000 mg som dygnsdos är fan ingenting.

Jag e fullt medveten om att det inte e mycket... Har aldrig påstått det heller???? Det jag säger att även små doser som 300mg gav mig lindring då jag klev av. Det tar absolut inte bort ALLT. Men ger lite lugn i af... Men enbart om jag drog dem nasalt!!! Annars var det inte mycket att hänga i granen!

Att jämföra Lyrica med Gabat, det går inte! Jag åt Lyrican i 4år legalt med en dos på 600mg/dag o där blev det ordentlig avbränning kan jag lova!

Men som jag sa så får inte jag nån avbränning att tala om när det kommer till Gabapentin...

Har som mest varit insatt på 3600mg, men som jag sa så känns det inte nyttigt för kroppen med dem doserna varje dag, vilket gjorde att jag legat på mindre då skiten känns ordentligt toxisk för kroppen...

Nasalt is the way to go... Och för mig gör dem enbart verkan under en benz AT, annars om man e frisk så ger dem inte ett skit för mig....
Citera
2015-08-09, 22:06
Bannlyst
Hoppar in med en fråga här om någon vet hur bra MODAFINIL fungerar?
Citera
2015-08-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen
Hoppar in med en fråga här om någon vet hur bra MODAFINIL fungerar?

Tror det kan höja kramprisken, inget jag kan uttala mig om med säkerhet, men jag skulle inte rekommendera modafinil i den här situationen.
Citera
2015-08-10, 15:52
Medlem
Citodon eller någon annan mild opiod dödar ATn helt för mig, men som sagt bara under en kort period då de är beroendeframkallande de med och våldtar levern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in