Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Okej. Jag vet en som påstår sig kunna äta 10mg i långa perioder sedan hålla upp utan problem. Jag har dock alltid ifrågasatt varför hon ens ska äta det från första början om det är så enkelt att ha uppehåll. Makes no sense.
Ja alltså ren benzo är ju ett helvete men denna mekanism är lite annorlunda och inte lika stark på GABA?
Har du erfarenhet av detta med zopiklon?
Ja. Jag har tragiskt (för) stor erfarenhet av Z-analoger (Zoplikon inräknat).
Effekten är inte lika stark som de flesta GABA. Men det finns en effekt. Och det är nästan aldrig farligt att sluta med det. Jag ville bara ge extrema exempel för att visa att det finns en fysisk effekt.
Jag hoppas att du slutar och rekommenderar dig starkt att sluta med giftet. Ditt framtida jag kommer att vara ditt nuvarande evigt tacksam
Edit: Jaha, det var en annan. Sorry, missade första stycket.
Det är inte osannolikt att hon att hon talar sanning (för stunden). Men det är en fysisk omöjlighet att hennes hjärna kommer inte kommer att försöka kompensera för den dämpande effekten som substansen ger.
D.v.s. att en ständig ökning av tolerans och beroende är fullständigt oundviklig. Hjärnan gillar inte att vara trög. Försvaret består i att öka intensiteten i signalerna. Och det är här symptomen blir fysiska och saker som epilepsianfall kommer in i bilden (men också ökad ångest)
Sedan så lär hon börja ljuga omedvetet om det eller ljuga för sig själv (Hon mår ju bra när hon tar det, men inte utan. Och med tiden OK när man tar det, och dåligt utan. Allt i hennes kropp skriker att det där är verkligen bra för henne, det brukar kräva en hel del för att förstå att ens upplevelser är falska)