2020-04-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Sett dina inlägg lite här och var. Det du måste göra, om du nu verkligen vill sluta, är att utesluta så mycket som möjligt, inte lägga till en massa som du gör. Du hade knaprat benso i bara några månader sa du om jag inte minns helt fel? Då är det nästan skadligare att hålla på och trappa ner än att sluta CT eftersom du bara förlänger tiden du är på bens och utsätter receptorerna för det under längre tid än nödvändigt. Dessutom lägger du till fler droger som rör till det.

Det du ska göra är att fixa så du har en tid framöver att kunna tända av. Håll dig till ETT preparat som du trappar ner på, och eftersom du ska trappa ner GABA så kör på Diazepam endast, då det är mildast med längst halveringstid. Du borde försöka få tag i bättre tabs än "Galenikas" kinapressade skit.

Jag hade kört 1 dos Diazepam på morgonen och 1 på kvällen, försök lägga den så lågt det går. Du kommer säkert må skit men det är så de ska vara. Sänk sedan doserna gradvis. Använd Imovane som du väl hade ifall du inte får någon sömn.

Du har helt rätt. Handlar om bristande karaktär.
Citera
2020-04-22, 23:32
Medlem
Kan zopiklon ge fysiska utsättningssymptom?

Har använt zopiklon 5-10 mg nästan dagligen de senaste 9 veckorna. Lite stesolid och iktorivil emellanåt också. Haft små uppehåll.

Kan man få utsättningssymptom i form av muskelryckningar, ögonproblem och ångest mm av lite zopiklon?
Har aldrig läst om detta tidigare mer än att man får svårt att sova en tid.
Försöker komma fram till om detta är mitt ursprungsläge eller om jag faktiskt lider av utsättningssymptom som kan försvinna.
Citera
2020-04-22, 23:35
Medlem
TonyFlygares avatar
Jag kan inte minnas att jag hade några utsättningssymptom förutom just sömnsvårigheter när jag tvärt blev av med receptet.
Citera
2020-04-22, 23:43
Medlem
Ja! Stort ja.

Faktum är att GABA-stimulantia är den dödligaste drogtypen jag känner till vid utsättning.

Nu säger jag absolut inte att det ofta är dödligt.

Men jag vill understryk att det absolut ger fysiska utsättningssymptom.

Det underlättar inte heller att symptomen också är ännu mer psykiska, och att dessa psykiska symptom i sig resulterat i fysiska symptom.

Men även substansen i sig ger direkta fysiska utsättningssymptom.

Jag vet en som var kraftigt beroende av det och fått åka till akuten med epilepsianfall vid plötslig utsättning efter att i ren desperation försökt sluta. Flera gånger. Personen är död nu (personen dog inte av utsättning, utan av överdos då personen försökte sluta genom att testa olika substitut)
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-22 kl. 23:51.
Citera
2020-04-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag kan inte minnas att jag hade några utsättningssymptom förutom just sömnsvårigheter när jag tvärt blev av med receptet.

Okej. Jag vet en som påstår sig kunna äta 10mg i långa perioder sedan hålla upp utan problem. Jag har dock alltid ifrågasatt varför hon ens ska äta det från första början om det är så enkelt att ha uppehåll. Makes no sense.
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja! Stort ja.

Faktum är att GABA-stimulantia är den dödligaste drogtypen jag känner till vid abstinens.

Ja alltså ren benzo är ju ett helvete men denna mekanism är lite annorlunda och inte lika stark på GABA?
Har du erfarenhet av detta med zopiklon?
Citera
2020-04-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Okej. Jag vet en som påstår sig kunna äta 10mg i långa perioder sedan hålla upp utan problem. Jag har dock alltid ifrågasatt varför hon ens ska äta det från första början om det är så enkelt att ha uppehåll. Makes no sense.

Ja alltså ren benzo är ju ett helvete men denna mekanism är lite annorlunda och inte lika stark på GABA?
Har du erfarenhet av detta med zopiklon?
Ja. Jag har tragiskt (för) stor erfarenhet av Z-analoger (Zoplikon inräknat).

Effekten är inte lika stark som de flesta GABA. Men det finns en effekt. Och det är nästan aldrig farligt att sluta med det. Jag ville bara ge extrema exempel för att visa att det finns en fysisk effekt.

Jag hoppas att du slutar och rekommenderar dig starkt att sluta med giftet. Ditt framtida jag kommer att vara ditt nuvarande evigt tacksam

Edit: Jaha, det var en annan. Sorry, missade första stycket.

Det är inte osannolikt att hon att hon talar sanning (för stunden). Men det är en fysisk omöjlighet att hennes hjärna kommer inte kommer att försöka kompensera för den dämpande effekten som substansen ger.

D.v.s. att en ständig ökning av tolerans och beroende är fullständigt oundviklig. Hjärnan gillar inte att vara trög. Försvaret består i att öka intensiteten i signalerna. Och det är här symptomen blir fysiska och saker som epilepsianfall kommer in i bilden (men också ökad ångest)

Sedan så lär hon börja ljuga omedvetet om det eller ljuga för sig själv (Hon mår ju bra när hon tar det, men inte utan. Och med tiden OK när man tar det, och dåligt utan. Allt i hennes kropp skriker att det där är verkligen bra för henne, det brukar kräva en hel del för att förstå att ens upplevelser är falska)
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-04-23 kl. 00:20.
Citera
2020-04-23, 00:06
Medlem
Citat:

Effekten är inte lika stark som de flesta GABA. Men det finns en effekt. Och det är nästan aldrig farligt att sluta med det. Jag ville bara ge extrema exempel för att visa att det finns en fysisk effekt.

Jag hoppas att du slutar och rekommenderar dig starkt att sluta med giftet. Ditt framtida jag kommer att vara ditt nuvarande evigt tacksam

Det är inte osannolikt att hon att hon talar sanning för stunden. Men det är en fysisk omöjlighet att hennes hjärna kommer inte kommer att försöka kompensera för den dämpande effekten som substansen ger.

Ok uppskattar ditt svar. Känns ju mest logiskt att det skulle ge fler symptom än just reboundinsomnia. Jag har slutat sedan några dagar tillbaka och upplever en del lustiga kroppsliga fenomen.
Hoppad verkligen jag tar mig igenom detta. Dessa droger är ett helvete.
Citera
2020-04-23, 01:05
Medlem
Citat:

Det är inte osannolikt att hon att hon talar sanning (för stunden). Men det är en fysisk omöjlighet att hennes hjärna kommer inte kommer att försöka kompensera för den dämpande effekten som substansen ger.

D.v.s. att en ständig ökning av tolerans och beroende är fullständigt oundviklig. Hjärnan gillar inte att vara trög. Försvaret består i att öka intensiteten i signalerna. Och det är här symptomen blir fysiska och saker som epilepsianfall kommer in i bilden (men också ökad ångest)

Sedan så lär hon börja ljuga omedvetet om det eller ljuga för sig själv (Hon mår ju bra när hon tar det, men inte utan. Och med tiden OK när man tar det, och dåligt utan. Allt i hennes kropp skriker att det där är verkligen bra för henne, det brukar kräva en hel del för att förstå att ens upplevelser är falska)
Har dock själv gått på runt 15mg zopiklon i 2år i rad utan några utsättningssymptom, såklart så kom min insomni tillbak men inte starkare än vad den var innan, däremot om jag brukar benso i mer än en vecka så får jag sjuk jävla AT. (Tog ju dock endast zopiklon för att sova, aldrig på dagtid, svalde gick och sov) kan ju ha med saken att göra hur hjärnan uppfattar anledningen varför du tar det och såklart att folk reagerar vädligt olika på droger. Har en polare som jag kan sitta och dra tjack med i flera dagar och efteråt går han och lägger sig utan hjälpmedel och ingen AT alls efteråt, men opiater blir han extremt dålig på efter vääääldigt kort bruk.
Citera
2020-04-23, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Har dock själv gått på runt 15mg zopiklon i 2år i rad utan några utsättningssymptom, såklart så kom min insomni tillbak men inte starkare än vad den var innan, däremot om jag brukar benso i mer än en vecka så får jag sjuk jävla AT. (Tog ju dock endast zopiklon för att sova, aldrig på dagtid, svalde gick och sov) kan ju ha med saken att göra hur hjärnan uppfattar anledningen varför du tar det och såklart att folk reagerar vädligt olika på droger. Har en polare som jag kan sitta och dra tjack med i flera dagar och efteråt går han och lägger sig utan hjälpmedel och ingen AT alls efteråt, men opiater blir han extremt dålig på efter vääääldigt kort bruk.

Intressant. Antar den individuella faktorn spelar in. Sedan givetvis på vilket sätt man använt preparatet på.
Eftersom klockan är 3 nu så märker ni ju att det går åt helvete för mig. Akatisi, ångest, pigg.
Citera
2020-04-23, 05:16
Medlem
Citat:
Intressant. Antar den individuella faktorn spelar in. Sedan givetvis på vilket sätt man använt preparatet på.
Eftersom klockan är 3 nu så märker ni ju att det går åt helvete för mig. Akatisi, ångest, pigg.
Aa sömn nu förtiden händer inte ofta, somna 5-6 vakna 9, så två-tre dagar i månaden är jag helt sopslut och lyckas få sömn o då är jag oväckbar i 12-14h per dygn. Älllskar de verkligen inte.
Citera
2020-04-23, 13:20
Medlem
Citat:
Har använt zopiklon 5-10 mg nästan dagligen de senaste 9 veckorna. Lite stesolid och iktorivil emellanåt också. Haft små uppehåll.

Kan man få utsättningssymptom i form av muskelryckningar, ögonproblem och ångest mm av lite zopiklon?
Har aldrig läst om detta tidigare mer än att man får svårt att sova en tid.
Försöker komma fram till om detta är mitt ursprungsläge eller om jag faktiskt lider av utsättningssymptom som kan försvinna.

Ja fast det är väldigt annorlunda moy bens i hur du påverkas av utsättningen. Zopiklon ger huvudvärk, darrningar, insomni, kallsvett... Är ungefär det jag minns, gått av på många gånger och aldrig varit något större bekymmer trots efter flera års bruk i följd. Symtomen går över efter ett par dagar och är inte särskilt besvärliga, upplevde jag det som. 1/10 om 10/10 är bens.
Citera
2020-04-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Får man inte tag på någon benzo att trappa ur med med längre halveringstid (Diazepam, Klonazepam) efter att ha ätit exempelvis en hel del Xanor vilket är det vanligaste man hittar i benzoväg i landet så ska man alltid se till att ha Gabapentin och Inderal (Propranolol) hemma. Gabapentin motverkar kramper, hjälper och sova och Inderalen sänker pulsen och skakningarna.

Inget utav de två läkemedlerna är speciellt svåra alls att få utskrivna.

Bara ett tips till er som funderar på eller är tvungna av olika anledningar att sluta tvärt utan någon hjälp från någon benzo med kort halveringstid. Jag har gjort det och hamnat på sjukhus efter EP-anfall som kunde tagit livet på mig. Så det är inte så smart och vara "efterklok" i ett sådant läge.
Lyrica funkar väl lika bra som gababetin. Använder den för att boosta diazepamet.Tänker att den kan bli användbar när jag är nere på låga doser diazepam. Upp till 900 mg skall väl inte vara några problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in