2015-08-08, 12:47
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hur vet du att det inte är normalt?

2) Titta på studien om appetitive aggression som jag länkade till tidigare, https://www.psychologytoday.com/blog/head-games/201305/the-allure-aggressive-men

3) I ett farligt land som USA är det evolutionärt adaptivt att välja en aggressiv man, män som slår sina kvinnor indikerar högre appetitive aggression. Här är ett case study, http://therawness.com/why-black-american-chicks-like-thugs/

Eftersom de flesta kvinnor inte gillar sånt... eller ska du hävda att det är normalt att mörda människor också? Bara för folk mördar människor.

Haha men snälla du... länka till riktiga studier om man ska ta dig serriöst
Citera
2015-08-08, 12:48
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Har jag sagt galna? Skillnad på galen och att vara idiot... och dessa kvinnor är idioter, för mig får denna herr Brown slå dessa kvinnor sönder och samman så länge dessa idioter inte kommer kosta mig skattepengar.

Det är en tunn gräns mellan att vara ett GENI och GALEN så det tänker jag inte ge dem.

På vilket sätt är det idiotiskt att välja en mer aggressiv man? Det är evolutionärt adaptivt.
Citera
2015-08-08, 12:51
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är väl just det man gör eller? Om du anser att en så att säga galen kvinna skall bestämma ÅT resten av världens kvinnor att vi vill bli misshandlade så bevisar det för mig att du ej innehar en hjärna.
Antagligen fick du för mycket stryk som liten

Ironin är total. Jag säger att misshandlade kvinnor vill bli misshandlade, du säger att de inte vill det, en misshandlad kvinna (babianen) säger att de visst vill bli misshandlade, sedan drar du slutsatsen att den enda anledningen jag håller med babianen är för att jag själv blivit slagen (vilket jag inte blivit).

Citat:
Om du anser att en så att säga galen kvinna skall bestämma ÅT resten av världens kvinnor att vi vill bli misshandlade så bevisar det för mig att du ej innehar en hjärna.

Din debatteknik är mycket ful. Jag kommer dock aldrig sluta att rätta dig, så du kommer aldrig kunna glida in saker jag aldrig sagt på detta sättet. Ytterligare en gång påpekar jag således att jag aldrig sagt att alla kvinnor vill bli slagna och våldtagna, bara att de som blir slagna och våldtagna blir så av deras egen vilja (undantaget är såklart kvinnor som blir slagna och våldtagna av främlingar under överfall).

Citat:
En fråga som innehåller ett antagande som inte nödvändigtvis stämmer.

Exempel:

Har du slutat slå din fru?
Är du dum eller spelar du?
Erkänner du att du stal cykeln?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Citera
2015-08-08, 12:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
På vilket sätt är det idiotiskt att välja en mer aggressiv man? Det är evolutionärt adaptivt.

Jaså det är så? få höra nu hur evolutionärt adaptivt det är att välja ett rikspucko istället för en intelligent man.
Citera
2015-08-08, 12:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Eftersom de flesta kvinnor inte gillar sånt... eller ska du hävda att det är normalt att mörda människor också? Bara för folk mördar människor.

Haha men snälla du... länka till riktiga studier om man ska ta dig serriöst

1) Det är genetiskt.

2) Här är studien, www.epjournal.net/wp-content/uploads/EP11248262.pdf

Citat:
Abstract: Many studies have reported that during high fertility points in the menstrual
cycle, women demonstrate increased preference for men with masculinized faces and
bodies. In this study, we analyzed whether appetitive aggression in men serves as an
additional signal for a favored partner choice. Appetitive aggression describes the intrinsic
motivation to act violently even when not being threatened. This study evaluated the
responses of 1212 women
to one of four descriptions regarding a soldier ́s experience after
returning from war. The four vignettes included trauma related symptoms with high or low
appetitive aggression, or no trauma related symptoms with high or low appetitive
aggression. Participants rated their desirability for the soldier in regards to potential long-
term and short-term relationships. Results indicate that women preferred a soldier high in
appetitive aggression as a short-term mate
but not as a long-term relationship. This
preference for the “warrior” was higher for women in their fertile window of the menstrual
cycle. We conclude that women in their fertile window prefer men exhibiting higher
appetitive aggression as a short-term partner, revealing appetitive aggression in men may
serve as a signal for a higher genetic fitness.

du kan se att kvinnor föredrar att ha sex med män med hög appetitive aggression när de är fertila.
Citera
2015-08-08, 12:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jaså det är så? få höra nu hur evolutionärt adaptivt det är att välja ett rikspucko istället för en intelligent man.

https://www.youtube.com/watch?v=Z7xJxo223YA

vilken av männen är det mest fördelaktigt för en kvinna att ha sex med?
Citera
2015-08-08, 13:07
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Ironin är total. Jag säger att misshandlade kvinnor vill bli misshandlade, du säger att de inte vill det, en misshandlad kvinna (babianen) säger att de visst vill bli misshandlade, sedan drar du slutsatsen att den enda anledningen jag håller med babianen är för att jag själv blivit slagen (vilket jag inte blivit).

Din debatteknik är mycket ful. Jag kommer dock aldrig sluta att rätta dig, så du kommer aldrig kunna glida in saker jag aldrig sagt på detta sättet. Ytterligare en gång påpekar jag således att jag aldrig sagt att alla kvinnor vill bli slagna och våldtagna, bara att de som blir slagna och våldtagna blir så av deras egen vilja (undantaget är såklart kvinnor som blir slagna och våldtagna av främlingar under överfall).

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Det är endast de som blir misshandlade som vill bli misshandlade. Vilka pratar du om annars.
Du fick för mycket stryk när du var liten. Du kan få en kram av mig istället för en smäll idag.
Citera
2015-08-08, 13:10
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är endast de som blir misshandlade som vill bli misshandlade

Korrekt, om vi pratar om vuxna kvinnor.
Senast redigerad av Nandu 2015-08-08 kl. 13:13.
Citera
2015-08-08, 13:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
1) Det är genetiskt.

2) Här är studien, www.epjournal.net/wp-content/uploads/EP11248262.pdf

du kan se att kvinnor föredrar att ha sex med män med hög appetitive aggression när de är fertila.

Citat:
Results indicate that women preferred a soldier high in
appetitive aggression as a short-term mate but not as a long-term relationship.

Dessa kvinnor vill inte ha någon längre romans med dessa män undra varför?
Sen kan man ju även fråga sig varför inte alla kvinnor i Sverige då skaffar barn med lågpannade testosteronfyllda alfahanar?

Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Z7xJxo223YA

vilken av männen är det mest fördelaktigt för en kvinna att ha sex med?

Den man som kan ge henne en trygg tillvaro.
Citera
2015-08-08, 13:15
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Dessa kvinnor vill inte ha någon längre romans med dessa män undra varför?

Den man som kan ge henne en trygg tillvaro.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sexy_son_hypothesis

Intressant läsning som svarar på många av frågetecknen varför extrema exempel ärvs (t.ex. våldsamhet).
Citera
2015-08-08, 13:18
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Korrekt, om vi pratar om vuxna kvinnor.

Ja de som blivit dödade också då de ville bli dödade. Bad om det....
Stackars dig. Här får du en kram till.
Citera
2015-08-08, 13:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sexy_son_hypothesis

Intressant läsning som svarar på många av frågetecknen varför extrema exempel ärvs (t.ex. våldsamhet).

Mja fast våldsamhet har väl aldrig varit det primära som attraherat kvinnan? Det är väl snarare styrkan att kunna försvara henne och hennes barn?

Men helt klart intressant läsning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in