2015-08-08, 13:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Dessa kvinnor vill inte ha någon längre romans med dessa män undra varför?

De vet att de inte kan behålla dem.

Citat:
Sen kan man ju även fråga sig varför inte alla kvinnor i Sverige då skaffar barn med lågpannade testosteronfyllda alfahanar?

Konkurrens.

Citat:
Den man som kan ge henne en trygg tillvaro.

Vad ska man med en trygg tillvaro till när man kan få bra sex?
Citera
2015-08-08, 13:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
De vet att de inte kan behålla dem.

Eller så vill de inte ha idioter och bo med? så deras hälsa är i fara

Citat:
Konkurrens.

Vilken konkurrens? de kan ju bara gå och få sig ett skott i råttan så är det ju klart

Citat:

Ja för sex är verkligen allt eller hur?
Citera
2015-08-08, 13:49
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Mja fast våldsamhet har väl aldrig varit det primära som attraherat kvinnan? Det är väl snarare styrkan att kunna försvara henne och hennes barn?

Men helt klart intressant läsning

Det är det som är så intressant med sexy son hypotesen, att sekundära drag kan få övertag. Exempelvis kan en kvinna dras till våldtäktsmän eftersom hon då kan få en son med anlag för att bli våldtäktsman och således öka hennes chanser att sprida sina gener.

Dock ska man påpeka att människorasen inte tagit åt sig sexy son-strategin i någon jättestor utsträckning. Det är bara att titta på mannens kropp, det finns inget oanvändbart på den, inga påfågelfjädrar, inga horn som ska attrahera honor, inga extrema kroppsdelar för att attrahera honor.
Citera
2015-08-08, 14:28
Medlem
skotittares avatar
Citat:

Varför inte en trygg tillvaro och bra sex på en och samma gång... Jo, sådana förhållanden existerar faktiskt.
Citera
2015-08-08, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Varför inte en trygg tillvaro och bra sex på en och samma gång... Jo, sådana förhållanden existerar faktiskt.
En trygg tillvaro, bra sex och keso, är allt en kvinna, ups jag menar skotittare, behöver
Citera
2015-08-08, 17:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Eller så vill de inte ha idioter och bo med? så deras hälsa är i fara

Du tror inte att de vill leva med samma män som de vill ha sex med?

Citat:
Vilken konkurrens? de kan ju bara gå och få sig ett skott i råttan så är det ju klart

1) De flesta kvinnor är för osäkra.

2) Männen vill inte knulla fula kvinnor.

Citat:
Ja för sex är verkligen allt eller hur?

Det är det som är poängen med att ha ett förhållande att man får bra sex när man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av skotittare

Trygghet är avtändande.
Citera
2015-08-09, 08:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Det är det som är så intressant med sexy son hypotesen, att sekundära drag kan få övertag. Exempelvis kan en kvinna dras till våldtäktsmän eftersom hon då kan få en son med anlag för att bli våldtäktsman och således öka hennes chanser att sprida sina gener.

Dock ska man påpeka att människorasen inte tagit åt sig sexy son-strategin i någon jättestor utsträckning. Det är bara att titta på mannens kropp, det finns inget oanvändbart på den, inga påfågelfjädrar, inga horn som ska attrahera honor, inga extrema kroppsdelar för att attrahera honor.
Vem vill sprida sina gener genom våldtäkt?
Citera
2015-08-09, 08:34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Det är genetiskt.

2) Här är studien, www.epjournal.net/wp-content/uploads/EP11248262.pdf

du kan se att kvinnor föredrar att ha sex med män med hög appetitive aggression när de är fertila.
En studie med 1212 kvinnor i väldigt specifika situationer (fruar/sambor till hemvändande krigsveteraner) är förstås inte representativt för omkring 3 miljarder kvinnor...idiot.
Citera
2015-08-09, 08:40
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
1) Hur vet du att det inte är normalt?

2) Titta på studien om appetitive aggression som jag länkade till tidigare, https://www.psychologytoday.com/blog/head-games/201305/the-allure-aggressive-men

3) I ett farligt land som USA är det evolutionärt adaptivt att välja en aggressiv man, män som slår sina kvinnor indikerar högre appetitive aggression. Här är ett case study, http://therawness.com/why-black-american-chicks-like-thugs/
Missade du pre-historic ditt illitterata pucko?
Citera
2015-08-09, 09:49
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vem vill sprida sina gener genom våldtäkt?

Världen är inte så sockersöt som du vill att den ska vara. Det finns gott om andra arter som sprider sina gener vidare via våldtäkt, så som ankor. Sedan är det någorlunda vanligt att barn blir till med överfallsvåldtäkter i många fattiga länder.
Citera
2015-08-09, 20:35
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Världen är inte så sockersöt som du vill att den ska vara. Det finns gott om andra arter som sprider sina gener vidare via våldtäkt, så som ankor. Sedan är det någorlunda vanligt att barn blir till med överfallsvåldtäkter i många fattiga länder.
Men så blir de ungarna störda i högre utsträckning också. Vem vill främja sånt? Vi är inte ankor om du har missat det.

Vem vill höra "sorry men du är resultatet av en gruppvåldtäkt. Ett gäng analfabetiska vildar tog mig en efter en och misshandlade mig såpass att jag inte längre kan bli gravid. Dessutom smittade de mig med hiv och syfilis så du är född med hiv, mitt barn".
Tack för den liksom.
Citera
2015-08-10, 19:04
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Men så blir de ungarna störda i högre utsträckning också. Vem vill främja sånt? Vi är inte ankor om du har missat det.

Vem vill höra "sorry men du är resultatet av en gruppvåldtäkt. Ett gäng analfabetiska vildar tog mig en efter en och misshandlade mig såpass att jag inte längre kan bli gravid. Dessutom smittade de mig med hiv och syfilis så du är född med hiv, mitt barn".
Tack för den liksom.

Det är sant att det inte är något en civiliserad man vill stödja. Du bör dock vakna upp från dina illusioner och inse att en del kvinnor resonerar så här; "men gud vad bra att jag blir våldtagen, då är det ju en stor och stark man som jag blir gravid av". Det är exakt så kvinnor som kontaktar dömda mördare och våldtäktsmän resonerar. Och ja, jag inser att det är en minoritet av kvinnor som resonerar så. Det är dessa kvinnor som trådstarten handlar om och det är dessa som samhället bör sluta kasta bort resurser på, istället borde samhället tvinga fram att de står för vad de håller på med, alltså de borde erkänna att ville bli misshandlade och våldtagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in