2015-07-30, 22:18
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du läser inte vad jag skriver va? Man ska sluta lägga resurser på kvinnor som går tillbaka till dessa idioter hela tiden... men dessa idioter kommer inte lära sig att bete sig heller om de inte åker på en riktig misshandel själva.

Skulle du hellre vilja att sådana kvinnor blev tillsammans med vanliga män och mobbade dem? Du borde uppmuntra dem att gå tillbaka till sina män för annars kommer de att göra en vanlig mans liv miserabelt.
Citera
2015-07-30, 22:19
Medlem
Citat:
Jag tycker inte de skall straffas mer än att dem nekas hjälp om de återgår till samma idiot hela tiden som misshandlar dem. Jag tycker jag har varit ganska klara med den åsikten.
Så vad tycker du om Nandus förslag och hur kan du inte få in honom i samma fack som de som misshandlar kvinnor?
Citera
2015-07-30, 22:19
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Få höra nu din teori om vad som skulle hända om USA dödat alla som gift sig med bin Ladin.

Och sluta med ditt fjäsk för kvinnor som vill bli misshandlade, som Babianen. Den här tråden är emot såna.

Jag sade precis vad som skulle hända. Om man straffar kvinnorna som dras till personer som t.ex. bin ladin, breivik och dömda mördare så blir de en bristvara och då finns det ingen anledning för män att riskera något genom att bli terrorister och mördare, vilket är vad det hela handlar om i grunden, alltså män som tar risker i hopp om att vinna över dessa (galna) kvinnor.

Angående babianen (fattar inte varför du är så besatt av babianen) så har jag följande inställning; om de inte blandar in tredje part eller samhället på något sätt så bryr jag mig inte. I all ärlighets namn så skapades tråden i tron att det inte fanns någon kvinna som öppet erkände att hon ville bli misshandlad, men man lär sig något nytt hela tiden.
Citera
2015-07-30, 22:22
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Vad tycker du om Nandus förslag om att kvinnor som blir misshandlade ska straffas?

Hur kan du inte få in honom i samma fack som misshandlar kvinnor?

För att det är ett straff som delas ut till någon som sysslar med anti-socialt beteende. En misshandlare är per definition någon som ger sig på någon utan legitim anledning. En polis misshandlar inte när han slår en brottsling med batong och en fängelsevakt är inte en kidnappare för att han håller fångar inlåsta.
Citera
2015-07-30, 22:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Skulle du hellre vilja att sådana kvinnor blev tillsammans med vanliga män och mobbade dem? Du borde uppmuntra dem att gå tillbaka till sina män för annars kommer de att göra en vanlig mans liv miserabelt.
Vart är dina belägg för att dessa kvinnor "mobbar" sina män som inte slår dem?

Citat:
Så vad tycker du om Nandus förslag och hur kan du inte få in honom i samma fack som de som misshandlar kvinnor?

Har han förespråkat våld mot dessa kvinnor? Han har väl sagt ungefär som mig, att dessa bör nekas resurser när de återgår till samma idiot hela tiden.
Citera
2015-07-30, 22:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Öh nej... För den jämförelsen är ju inte jämförbar, en person som blivit rånad kommer ju knappast bjuda in rånaren i sin butik igen eller umgås med honom på frivillig basis?
Vilket en kvinna gör som blir misshandlad 5-6gånger och fortfarande återvänder till idioten när hon kan lämna honom.

Sen är inte män som går på krogen jämförbara heller med dessa kvinnor... en bättre jämförelse är väl fotbollshuliganer där är ditt argument om att män vill bli misshandlade och misshandla mer jämförbart, eftersom dessa idioter vet att de umgås med folk som har den läggningen helt frivilligt.

Dessa idioter bör inte heller läggas en krona på i sjukvårdskostnader, de skall få betala den själv om de tycker de är så roligt att slå varandra sönder och samman.
Ja det kan du kanske fråga dem? Du kan ta reda på vad det handlar om. Intervjua och försök objektivt ta reda på vad och varför detta KAN hända och händer.
Men i det stora hela så är det den som misshandlar som kostar samhället. Den som misshandlar som är totalt vriden i sitt sinne. Den som misshandlar som skall betala kalaset.
Citera
2015-07-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Jag sade precis vad som skulle hända. Om man straffar kvinnorna som dras till personer som t.ex. bin ladin, breivik och dömda mördare så blir de en bristvara och då finns det ingen anledning för män att riskera något genom att bli terrorister och mördare, vilket är vad det hela handlar om i grunden, alltså män som tar risker i hopp om att vinna över dessa (galna) kvinnor.
Du tror att bin Ladin inte hade slagits mot USA om hans fruar blivit mördade av USA? Och att Breivik inte hade mördat 80 personer om...?
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Angående babianen (fattar inte varför du är så besatt av babianen) så har jag följande inställning; om de inte blandar in tredje part eller samhället på något sätt så bryr jag mig inte. I all ärlighets namn så skapades tråden i tron att det inte fanns någon kvinna som öppet erkände att hon ville bli misshandlad, men man lär sig något nytt hela tiden.
Så din hatiska inställning till misshandlade kvinnor gäller alla utom just Babianen som är något slags undantag.
Citera
2015-07-30, 22:29
Medlem
Citat:
Vart är dina belägg för att dessa kvinnor "mobbar" sina män som inte slår dem?

Har han förespråkat våld mot dessa kvinnor? Han har väl sagt ungefär som mig, att dessa bör nekas resurser när de återgår till samma idiot hela tiden.
Nejdå, han har föreslagit att de ska straffas, till exempel avrättas. Kan du inte läsa?
Citera
2015-07-30, 22:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja det kan du kanske fråga dem? Du kan ta reda på vad det handlar om. Intervjua och försök objektivt ta reda på vad och varför detta KAN hända och händer.
Men i det stora hela så är det den som misshandlar som kostar samhället. Den som misshandlar som är totalt vriden i sitt sinne. Den som misshandlar som skall betala kalaset.
Vilka ska jag intervjua?
Mm men en person som väljer att umgås med en som misshandlar har ett eget ansvar, eller påstår du att dessa kvinnor är idioter som inte förstår att de har ett eget ansvar att inte gå tillbaka till idioterna som slår dem? Absolut dessa idioter skall man kräva på pengar för sjukvårdskostnaderna.

Citat:
Nejdå, han har föreslagit att de ska straffas, till exempel avrättas. Kan du inte läsa?

Vilka kvinnor har han sagt skall avrättas? Han har snackat om att man gjorde så i antiken?
Citera
2015-07-30, 22:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vilka ska jag intervjua?
Mm men en person som väljer att umgås med en som misshandlar har ett eget ansvar, eller påstår du att dessa kvinnor är idioter som inte förstår att de har ett eget ansvar att inte gå tillbaka till idioterna som slår dem? Absolut dessa idioter skall man kräva på pengar för sjukvårdskostnaderna.

Vilka kvinnor har han sagt skall avrättas? Han har snackat om att man gjorde så i antiken?
Därför att jag märker att du inte vet vad du pratar om. Du tror att det bara är så som du säger: kvinnor är idioter som gång på gång går tillbaka till dessa andra idioter...
Det är inte så enkelt som denna mening är. Inget i livet är så enkelt som det ser ut i en mening.
Citera
2015-07-30, 22:55
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Därför att jag märker att du inte vet vad du pratar om. Du tror att det bara är så som du säger: kvinnor är idioter som gång på gång går tillbaka till dessa andra idioter...
Det är inte så enkelt som denna mening är. Inget i livet är så enkelt som det ser ut i en mening.

Är väl du som inte vet vad du snackar om... dessa människor är ju lika patetiska som alkisar och pundare, men man slutar hjälpa de två andra pga att dem inte vill ändra sitt beteende.

Så varför skall vi hjälpa dessa kvinnor som inte vill ändra sitt?

Är det något jag fått lära mig i livet så är det att man inte kan skylla sina misstag på någon annan än sig själv.
Citera
2015-07-30, 22:58
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Är väl du som inte vet vad du snackar om... dessa människor är ju lika patetiska som alkisar och pundare, men man slutar hjälpa de två andra pga att dem inte vill ändra sitt beteende.

Så varför skall vi hjälpa dessa kvinnor som inte vill ändra sitt?
Nu orkar jag inte diskutera denna fråga mer. Lönlöst! Ta reda på lite mer fakta om sakfrågans natur istället, puss på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in