2015-08-20, 09:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Den verkliga siffran ligger på 98% falska våldtäkts-amälningar.

2) 2014 anmäldes 6700 våldtäkter,

3) Det döms ungefär 200 män per år för våldtäkt. Det är ungefär 3% av de anmälda fallen.

4) Räkna in alla fällande domar som bygger på lögner, felaktigheter, trams, med mera säg 30% om man räknar lågt.

5) Då kan du se att ungefär 6600 av 6700 kvinnor som anmäler våldtäkt ljuger.

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
Citat:
Handlagda brott
År 2014 handlades¹ 6 790 våldtäktsbrott. Av de handlagda våldtäktsbrotten inleddes en utredning för 94 procent (6 370 brott), medan 6 procent (421 brott) direktavskrevs. Ett fåtal våldtäktsbrott (11 brott) förundersökningsbegränsades.

Av de handlagda våldtäktsbrotten fanns det minst en person registrerad som misstänkt för 62 procent (4 200) av brotten. Av dessa personuppklarades 1 360 brott. Personuppklaringsprocenten² för våldtäktsbrott 2014 uppgick till 20 procent, vilket motsvarar en ökning med 4 procentenheter jämfört med 2013.

Jämfört med nivån 2005 har personuppklaringsprocenten² för våldtäktsbrott minskat med 2 procentenheter. Nivån har dock präglats av stora årliga variationer under de senaste tio åren. Nedgången 2007 beror delvis på att Åklagarmyndigheten då implementerade ett nytt ärendehanteringssystem, medan uppgångarna 2008, 2009 och 2012 kan förklaras av ett fåtal större ärenden dessa år.

Lagföringsprocenten² uppgick samma år till 21 procent. Eftersom utredning inleddes för de flesta handlagda våldtäktsbrott, hamnar lagförings- och personuppklaringsprocenten på i princip samma nivåer.

Citat:
Det finns ett stort mörkertal vid våldtäkter, vilket betyder att väldigt få anmäler att de har blivit våldtagna. Överlag är det ett stort mörkertal vid sexualbrott och undersökningar tyder på att endast 10-20 % av alla sexualbrott anmäls. Ett problem är att många inte vill erkänna att de blivit utsatta, vilket gör att det blir svårt att få reda på hur stort mörkertalet faktiskt är.

https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1968804&fileO Id=1973912
Man måste alltså ta med i beräkningen att mörkertalet är väldigt stort.

Så därför är det av desto större vikt att samhället lägger resurser på det stora antalet kvinnor som faktiskt blivit våldtagna. Och slagna också. De är långt, långt fler än Babianens 100 st varje år.

http://www.metro.se/nyheter/nej-det-ar-inte-bara-12-procent-av-de-som-atalas-for-valdtakt-som-doms/EVHndq!7ZId8NM6ZEQo/
http://fatta.nu/
Fatta - en rörelse mot sexuellt våld, för samtycke!
Är Babianen medlem i Fatta, eftersom hen tog fram statistiksiffrorna därifrån? Jisses, det må jag säga. Alla Fattamedlemmar vill ju bli våldtagna och misshandlade. Är det därför de är mot sexuellt våld och för samtycke. Minsann.

Fatta: 3 fällda/120 åtal = 2.5 % (jmf Babianens 2 %), totalt 156 (jmf Babianens 100) under 2014
Brå: 18 fällda/120 åtal 15%, totalt 936 under 2015

Fatta: 3 åtal/25 dömda = 12 % (88 % av åtalen leder till friande domar)
Brå: 18 åtal/28 dömda = 64 % (36 % av åtalen leder till friande domar) (jmf med siffrorna för 2012 http://www.dagensjuridik.se/2014/02/36-procent-av-atalen-valdtakt-leder-till-friande-dom)

Statistiken ljuger inte, det fatta(r) du väl?
Citera
2015-08-20, 09:33
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Var och varannan svensk kvinna sysslar med ständigt nedvärderande av sin man. Det är ovanligt att svenska män gör samma sak mot en kvinna. Det anses även som icke-socialt acceptabelt för en svensk man att nedvärdera sin fru, säga åt henne hur hon ska gå klädd, var hon får gå, vilka intressen hon får ha.

Det anses vara helt socialt accepterat för en svensk kvinna att offentligt nedvärdera sin man, säga åt honom hur han får gå klädd, vart han får gå, vilka intressen som han får ha, osv.

Om exempelvis en svensk kvinna har som intresse att titta på tv-serier, då skulle det anses sjukt ifall mannen hävt ur sig "jag vill inte att du sitter och slösar tid med att titta på tv, jag vill heller inte att du går klädd så där och nej, du får inte gå ut med dina kompisar i helgen".

Har en svensk man tv-spel som intresse då är det helt okej för en svensk kvinna att säga "sluta slösa bort tid på tv-spel, klä dig bättre och sluta umgås med de personerna".

Det är bara min observation att i svensk kultur så är det kvinnan som bestämmer och allt måste godkännas av henne. Det får, som sagts tidigare, inte samma extrema konsekvenser som när en afghansk kvinna inte lyder en taliban, men det är i samma kategori. Det är genom ständigt gnäll och förlöjligande/nedvärderande, samt förhandling om t.ex. sex som en svensk man kontrolleras av sin kvinna. Hon nekar honom sex så att han får be om det och göra saker för henne tills hon låter honom ha lite sex.

Detta är ironiskt nog tvärtemot den feministiska devisen att det värsta som kan drabba en kvinna är att ha sex utan att egentligen vilja det. Vad jag alltså menar är att kvinnan börjar med att förklara att det absolut inte går att ha sex utan att vilja det, det är det värsta som en kvinna kan uppleva, sedan efter de nekat mannen några gånger säger de; men självklart får du sex ifall du tar mig på en fin semester.

I den här stand up rutinen förklaras det bra:
https://www.youtube.com/watch?v=3dGhsRsHXP8

Jag förstår så väl och beklagar att det är din fru som bestämmer allt och att allt måste godkännas av henne. Typiskt toffelfgnäll.

Apropå filmer om relationsvåld:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14064411.ab
En psykopatmorsa i verkligheten. I en parrelation. Här har du ett uppslag till en dramathriller. Du kanske får en Oscar för bästa film.
Citera
2015-08-20, 17:56
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag förstår så väl och beklagar att det är din fru som bestämmer allt och att allt måste godkännas av henne. Typiskt toffelfgnäll.

Apropå filmer om relationsvåld:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14064411.ab
En psykopatmorsa i verkligheten. I en parrelation. Här har du ett uppslag till en dramathriller. Du kanske får en Oscar för bästa film.

Du kan projicera hur mycket du vill. Nej, jag är inte svensk och nej jag är ingen toffelhjälte. Det är däremot intressant att se hur du avfärdar det som "toffelgnäll" om en kvinna bestämmer allt och allt måste godkännas av henne medan en kvinna som fick reda på att en annan kvinna blev kontrollerad på samma sätt av sin man hade sagt "nu ringer vi polisen och anmäler detta så ska vi få honom bakom bom och lås".

Det är också intressant hur ni skiftar mellan att anklaga mig för att vara offer till förövare och allt mittemellan. Nej, jag är helt enkelt något mycket svårare att förklara bort; en utomstående som observerat hur det går till i sverige.
Citera
2015-08-23, 22:24
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du kan projicera hur mycket du vill. Nej, jag är inte svensk och nej jag är ingen toffelhjälte. Det är däremot intressant att se hur du avfärdar det som "toffelgnäll" om en kvinna bestämmer allt och allt måste godkännas av henne medan en kvinna som fick reda på att en annan kvinna blev kontrollerad på samma sätt av sin man hade sagt "nu ringer vi polisen och anmäler detta så ska vi få honom bakom bom och lås".

Det är också intressant hur ni skiftar mellan att anklaga mig för att vara offer till förövare och allt mittemellan. Nej, jag är helt enkelt något mycket svårare att förklara bort; en utomstående som observerat hur det går till i sverige.

Hur går det till när du som utomstående gör observationer? Gör hembesök hos ett par tusen slumpmässigt utvalda par? Jag antar att du sitter i soffan, observerar och lyssnar på dina par när de gnäller, gnatar, tjatar och grälar samt kastar porslin och andra lösa föremål på varandra.

Det låter otvivelaktigt intressant med en sådan saklig och vetenskaplig undersökning. Vilka faktorer tar du med i beräkningen när du gör observationerna?
Citera
2015-08-24, 18:02
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Hur går det till när du som utomstående gör observationer? Gör hembesök hos ett par tusen slumpmässigt utvalda par? Jag antar att du sitter i soffan, observerar och lyssnar på dina par när de gnäller, gnatar, tjatar och grälar samt kastar porslin och andra lösa föremål på varandra.

Det låter otvivelaktigt intressant med en sådan saklig och vetenskaplig undersökning. Vilka faktorer tar du med i beräkningen när du gör observationerna?

Mestadels pratar jag med arbetskamrater och andra folk jag träffar genom mitt arbete. I samtliga svenska par så råder det inget tvivel om att kvinnan styr med järnhand.

Det är även uppenbart att det är "färdigknullat" för mannen. Idag i tidningen stod det en artikel om att i par där mannen tog ett större ansvar för hushållsarbetet och barnen hade man mer sex. Det är uppenbart för vem som helst att det är rent skitsnack. Kvinnor tänder inte på män som står och dammar eller hjälper småbarn att borsta tänderna.

I alla svenska par har kvinnan brutit ner mannen så att han i princip bara är en slav som betalar för allt och utfört arbete åt kvinnan utan att få bestämma någonting. Här är en lista på det svenska kvinnor bestämmer över i förhållanden; var man bor (ort), hur man bor (hyreslägenhet, bostadsrätt, eller villa), hur hemmet är inrett, hur man spenderar sin fritid, hur man spenderar sin semester, hur både kvinnan och mannen går klädd, vad man äter (allt från vilka varor som köps i mataffären till konstiga dieter som mannen tvingas delta i), vem man umgås med (mannens vänner klagas på tills de är väck, kvinnans vänner är heliga).

Jag stöter även på många araber och andra muslimer i mitt jobb och där sker samma sak fast omvänt, alltså att mannen bestämmer allt om kvinnan. Jag är själv från ett asiatiskt land om det är någon som undrar.
Citera
2015-08-24, 18:41
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Mestadels pratar jag med arbetskamrater och andra folk jag träffar genom mitt arbete. I samtliga svenska par så råder det inget tvivel om att kvinnan styr med järnhand.

Det är även uppenbart att det är "färdigknullat" för mannen. Idag i tidningen stod det en artikel om att i par där mannen tog ett större ansvar för hushållsarbetet och barnen hade man mer sex. Det är uppenbart för vem som helst att det är rent skitsnack. Kvinnor tänder inte på män som står och dammar eller hjälper småbarn att borsta tänderna.

I alla svenska par har kvinnan brutit ner mannen så att han i princip bara är en slav som betalar för allt och utfört arbete åt kvinnan utan att få bestämma någonting. Här är en lista på det svenska kvinnor bestämmer över i förhållanden; var man bor (ort), hur man bor (hyreslägenhet, bostadsrätt, eller villa), hur hemmet är inrett, hur man spenderar sin fritid, hur man spenderar sin semester, hur både kvinnan och mannen går klädd, vad man äter (allt från vilka varor som köps i mataffären till konstiga dieter som mannen tvingas delta i), vem man umgås med (mannens vänner klagas på tills de är väck, kvinnans vänner är heliga).

Jag stöter även på många araber och andra muslimer i mitt jobb och där sker samma sak fast omvänt, alltså att mannen bestämmer allt om kvinnan. Jag är själv från ett asiatiskt land om det är någon som undrar.

Sagt av en världsfrånvänd kvinnoföraktare. Bara ord och inga visor. Vakna upp och se verkligheten som den är ur ett vidare perspektiv. "I alla svenska par..."? Ja jisses, då har du väl gjort hembesök hos samtliga par i Sverige för att göra vetenskapliga observationer. Rena Mission Impossible.

Min fru och jag lever i ett jämställt förhållande. Ändå har vi ett fantastiskt sexliv. Trots att jag står och dammar och hjälper mina små barnbarn att borsta tänderna är hon mycket attraherad av mig. Omvänt också. Både hon och jag delar på "järnhanden". Du missade tydligen att fråga mig.
Citera
2015-08-24, 19:42
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Sagt av en världsfrånvänd kvinnoföraktare. Bara ord och inga visor. Vakna upp och se verkligheten som den är ur ett vidare perspektiv. "I alla svenska par..."? Ja jisses, då har du väl gjort hembesök hos samtliga par i Sverige för att göra vetenskapliga observationer. Rena Mission Impossible.

Min fru och jag lever i ett jämställt förhållande. Ändå har vi ett fantastiskt sexliv. Trots att jag står och dammar och hjälper mina små barnbarn att borsta tänderna är hon mycket attraherad av mig. Omvänt också. Både hon och jag delar på "järnhanden". Du missade tydligen att fråga mig.

Du ger inte intrycket av en lycklig man i alla fall. Du ger intrycket av en ideologiskt indoktrinerad person som aldrig skulle erkänna minsta lilla fel med din världsbild. Det har t.ex. producerats otaliga bevis för att kvinnor som blir misshandlade själva ville det, ändå heter det "kvinnoförakt" när denna fakta presenteras.

Sedan kanske du inbillat dig att du delar på beslutsfattandet med din fru, men troligtvis ser det ut så här för dig; du betalar mer än 50 % för allt gemensamt (så som bostad, bilar, mat), du bor i villa eftersom din fru vill bo i en villa, du äger en familjebil eftersom din fru ville att ni skulle ha det, din fru har bestämt all inredning i ert hem, vad du och resten av familjen äter, vad du får ha för fritidsintressen, hur du klär dig. Sedan kanske hon låter dig göra några obetydliga småval som hon sedan klagar på.

Om du hade gjort vad du ville hade du inte kunnat haft en svensk fru eftersom de lämnar en man om de inte kan kontrollera honom (undantaget är svenska män som misshandlar sina svenska kvinnor, där är det alltid mannen som bestämmer). Hade du sagt att du hade en sydostasiatisk fru hade jag trott dig angående att du levde i ett harmoniskt och jämställt förhållande.
Citera
2015-08-24, 20:37
Medlem
ulvvfs avatar
Ja man diskutera offrets ansvar när det gäller rån, att du inte ska skylta med pengar och dylik i områden där det finns stor risk för att bli rånad. Men att prata om kvinnans ansvar som offer är mer eller mindre förbjudet.

Vad för män kvinnor dras till får de aldrig kritik för. Det är inte bara att de orsakar våld emot sig själva utan de orsakar betydligt mer våld emot andra med att dras till starka män, för män kommer försöka demonstrera sina styrka inför tjejen emot andra män först och främst. Däremot så får män en massa skit för sina ideal trots att de i princip inte gör någon skada utan tvärtom, de värdera godhet högt.

Men vi lever i ett matriarkat och då är det kvinnor som har tolkningsföreträde.
Senast redigerad av ulvvf 2015-08-24 kl. 20:41.
Citera
2015-08-24, 21:10
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Ja man diskutera offrets ansvar när det gäller rån, att du inte ska skylta med pengar och dylik i områden där det finns stor risk för att bli rånad. Men att prata om kvinnans ansvar som offer är mer eller mindre förbjudet.

Vad för män kvinnor dras till får de aldrig kritik för. Det är inte bara att de orsakar våld emot sig själva utan de orsakar betydligt mer våld emot andra med att dras till starka män, för män kommer försöka demonstrera sina styrka inför tjejen emot andra män först och främst. Däremot så får män en massa skit för sina ideal trots att de i princip inte gör någon skada utan tvärtom, de värdera godhet högt.

Men vi lever i ett matriarkat och då är det kvinnor som har tolkningsföreträde.

Precis, du har förstått vad jag menar. En kvinna kan dras till en misshandlare och bli misshandlad för att därefter stå och säga "men jag vet inte vad som hände" så kommer hela samhällets resurser, allt från socialen, till white knights, till media och hjälper den stackars oskyldiga kvinnan med pengar, skyddat boende, mediautrymme, en axel att gråta mot. Det är precis som du är inne på också betydligt värre när en tredje, oskyldig person drabbas av våldet, alltså; en kvinna dras till en kriminell man och belönar hans våldsamhet, därefter skadar den kriminelle mannen en oskyldig person.

I kulturer som har hög sämja anses det med all rätt som antisocialt beteende om kvinnor umgås med våldsamma och kriminella män. Det är ett tecken på civilisationens förfall att det är socialt acceptabelt för kvinnor att umgås med kriminella.

Många ifrågasätter kvinnans ansvar i allt detta, alltså de säger "men en kvinna kan ju inte hållas ansvarig för vad hennes man gör", men det dem glömmer är att kvinnor sällan agerar första person. En våldsam kvinna är inte våldsam genom att gå ut på stan och misshandla någon, hon är våldsam genom att ha sex med män som misshandlar någon på stan. Det är bara att titta på våldsamma kulturer och våldsamma samhällsklasser; där är kvinnor i högre utsträckning dragna till våldsamma män, samtidigt som de själva ofta till och med är mindre våldsbenägna än kvinnor ur mer fridfulla kulturer (vilket såklart beror på att männen slår dem tills de inte vågar göra något våldsamt).
Citera
2015-08-24, 21:21
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:

Jag tycker du skriver bra inlägg överlag

Det stämmer att kvinnor dras till män som kör över dem, men det är hög risk för en man att försöka göra det, i synnerhet i sverige. För går det snett så har hon hela samhället på sin sida, så även inom islam. Så säkrare att bli en lydig hund som kanske får lite matrester eller visa styrkan genom att köra över andra män, för det anses som mer acceptabelt av samhället, för ingen bryr sig om män.

Jag håller dock inte med dej om att mannen bestämmer i andra kulturer. Skenbart möjligtvis, men det är ju för att kvinnor dras till starka män. Hela äktenskapsfenomenet i typ alla kulturer är ett bevis på att kvinnan bestämmer och använder sig av olika form av sätt att fånga män i äktenskap eller ekonomisk bidrag till kvinnan, så som barn. Män får inte göra juridisk abort exempelvis. Priset på sex är högt inom alla kulturer för män, så även inom islam, kanske i synnerhet islam. delar av islam är för avrättning för våldtäkt, de har förbud emot prostitution och män får inte ens titta på kvinnors kroppar innan äktenskap, ett äktenskap som de ska betala ett högt pris för traditionellt sett.

Men visst själva äktenskapet är väl kanske mannen bossen i, men då har hon ju också fått sin alfahanne. Mannen skulle säkert skippat hela grejen, och knullat henne några gånger och gått vidare.
Citera
2015-08-24, 23:23
Medlem
Mooons avatar
Herrejisses! Har dumheten ingen botten här på Fb?

Utveckla detta tack. Jag vill höra mer om dina tankar runt detta.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag tycker du skriver bra inlägg överlag

Det stämmer att kvinnor dras till män som kör över dem, men det är hög risk för en man att försöka göra det, i synnerhet i sverige. För går det snett så har hon hela samhället på sin sida, så även inom islam. Så säkrare att bli en lydig hund som kanske får lite matrester eller visa styrkan genom att köra över andra män, för det anses som mer acceptabelt av samhället, för ingen bryr sig om män.

Jag håller dock inte med dej om att mannen bestämmer i andra kulturer. Skenbart möjligtvis, men det är ju för att kvinnor dras till starka män. Hela äktenskapsfenomenet i typ alla kulturer är ett bevis på att kvinnan bestämmer och använder sig av olika form av sätt att fånga män i äktenskap eller ekonomisk bidrag till kvinnan, så som barn. Män får inte göra juridisk abort exempelvis. Priset på sex är högt inom alla kulturer för män, så även inom islam, kanske i synnerhet islam. delar av islam är för avrättning för våldtäkt, de har förbud emot prostitution och män får inte ens titta på kvinnors kroppar innan äktenskap, ett äktenskap som de ska betala ett högt pris för traditionellt sett.

Men visst själva äktenskapet är väl kanske mannen bossen i, men då har hon ju också fått sin alfahanne. Mannen skulle säkert skippat hela grejen, och knullat henne några gånger och gått vidare.
Citera
2015-08-25, 14:28
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Herrejisses! Har dumheten ingen botten här på Fb?

Utveckla detta tack. Jag vill höra mer om dina tankar runt detta.

Som du uttrycker dej så pratar du nog om dej själv. Vilken intelligent person skulle inleda så?

Du ger inte precis intryck av att vara den m,est mottagliga personen och jag skrev ett ganska så långt inlägg, vad är oklart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in