Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-02, 22:29
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldDarko
Snabb fråga, testade mdma igår för första gången och tog nog för mkt. Mådde helt sinnessjukt jävla bra, så bra att jag mådde skit, paradoxalt nog!
Idag mår jag dåligt, men bättre än förväntat! Skulle verkligen behöva käka något men det går inte, får inte i mig något och inget smakar gott. Kan man röka lite gräs idag, hjälper det så jag kan käka? Har även 5-htp hemma som jag hört ska hjälpa mot ångesten osv man känner nu. Hur mkt 5htp ska man käka dagen efter? Sista dagen på semestern idag så vill gärna må så bra som möjligt... Tack på förhand!

Har inte käkat E på länge nu men tyckte framför allt det kunde vara gött att röka när ruset försvunnit men man ändå har kvar den sköna känslan. Har hört att man ska må bättre av det dagen efter men tror det är skitsnack haha.

Men testa och se hur det känns, du lär inte må sämre iaf. Preparat som 5-htp har jag aldrig använt (tror det är bättre att låta kroppen återhämta sig i sin egen takt).

Den viktigaste regeln när det gäller E är att inte bruka flera gånger tätt inpå varandra. Egentligen ska man helst låta det gå några månader mellan intagen.
Jag har själv gjort det misstaget (att bruka regelbundet under en lite längre period) och det pajjade mitt psyke i över ett år. Inte så kul.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-08-02 kl. 22:35.
Citera
2015-08-02, 22:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldDarko
Snabb fråga, testade mdma igår för första gången och tog nog för mkt. Mådde helt sinnessjukt jävla bra, så bra att jag mådde skit, paradoxalt nog!
Idag mår jag dåligt, men bättre än förväntat! Skulle verkligen behöva käka något men det går inte, får inte i mig något och inget smakar gott. Kan man röka lite gräs idag, hjälper det så jag kan käka? Har även 5-htp hemma som jag hört ska hjälpa mot ångesten osv man känner nu. Hur mkt 5htp ska man käka dagen efter? Sista dagen på semestern idag så vill gärna må så bra som möjligt... Tack på förhand!
Låter som en konstig upplevelse. Men i alla fall... Rök på du, det är inga problem och du kan möjligen få tillbaka lite aptit av det också. Det andra har jag ingen aning om vad det är ens en gång men kan garantera att det inte är några problem att röka. Glöm inte bort att få i dig vätska också.
Citera
2015-08-03, 15:20
Medlem
Partyknarks avatar
Fråga gällande bieffekter. Testat E ett par ggr. Samma batch. Upplevde aldrig muskelspänningar eller någon bakfylla/söndagsångest. Enda negativa var att jag svettades brutalt. Blev lite intima kärleksförklaringar till polarna också men allt som sades står jag för till 100% så det var inte urspårat på något sätt.

Min fråga är om jag kan förvänta mig att komma lindrigt undan med de negativa bieffekterna även i framtiden. Kan man uppleva negativa bieffekter av piller från batch X men inte från batch Y? Beror det på vad skiten blandas ut med? Dosering? Psyke?
Citera
2015-08-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partyknark
Fråga gällande bieffekter. Testat E ett par ggr. Samma batch. Upplevde aldrig muskelspänningar eller någon bakfylla/söndagsångest. Enda negativa var att jag svettades brutalt. Blev lite intima kärleksförklaringar till polarna också men allt som sades står jag för till 100% så det var inte urspårat på något sätt.

Min fråga är om jag kan förvänta mig att komma lindrigt undan med de negativa bieffekterna även i framtiden. Kan man uppleva negativa bieffekter av piller från batch X men inte från batch Y? Beror det på vad skiten blandas ut med? Dosering? Psyke?

Det som är det härliga med mdma ju! Man känner ingen skam öht utan säger exakt vad man tycker och tänker utan att tänka på sociala konsekvenser efteråt. Vill man säga något som i nyktert tillstånd låter konstigt så reflekterar man inte ens över detta utan bara säger det direkt, helt utan censur och filter. Vill man gå och prata med en tjej så gör man det och så vidare. Fri blir man

Ang at så finns det så många variabler som spelar in men man får ta det som det kommer tycker jag. Man har mått bra och haft en bra kväll och nu får man betala priset. Inte så mycket att göra åt det men det går ju över.
Citera
2015-08-03, 15:53
Medlem
Partyknarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leksand99
Ang at så finns det så många variabler som spelar in men man får ta det som det kommer tycker jag.

Vilka de variablerna är vill jag gärna veta.
Citera
2015-08-03, 16:49
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:

Leksand99 säger det till att börja med; att nu har man haft en bra kväll och fått må bra och det kostar att man eventuellt också får må lite dåligt ett tag, man får ta det bara.
Sedan har givetvis set and settings, mat och sömn, övrig hälsa och substansen du brukar påverkan både under och efter kalaset.
Citera
2015-08-03, 17:54
Medlem
Citat:

Det som påverkar mest enligt mig:

antal/mängd/tidpunkt av återdoseringar

storlek på startdos (inte lika allvarligt, det är återdoseringarna som knäcker en)

när man tog mdma senast

vad det är bankat med
Citera
2015-08-03, 18:38
Medlem
Citat:
Fråga gällande bieffekter.

Du kommer kräva mer och mer efter dom första gångerna. Både första dos och antal återdoseringar. Det är mest det som avgör, samt om du tar det oftare än en gång i månaden. Kaka på kaka.

Första tiden med MDMA så är det bättre än vanligt dagarna efteråt
Citera
2015-08-03, 21:08
Medlem
Några sköna låtar ni svettats till?
Citera
2015-08-04, 15:25
Bannlyst
Jag har käkat fluxetin till och från i ett par år (för att behandla ätstörning) och är så SJUKT sugen på att testa E men känns som lite lagom bortkastade pengar om det verkligen inte händer ETT SKIT. Hur lång tid brukar man ha uppehåll innan man kör E egentligen? Kan man boosta på något sätt om man äter SSRI och vill känna normalt rus? Eller är det bara att sluta knapra SSRI?
Citera
2015-08-04, 20:03
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekthasse
Jag har käkat fluxetin till och från i ett par år (för att behandla ätstörning) och är så SJUKT sugen på att testa E men känns som lite lagom bortkastade pengar om det verkligen inte händer ETT SKIT. Hur lång tid brukar man ha uppehåll innan man kör E egentligen? Kan man boosta på något sätt om man äter SSRI och vill känna normalt rus? Eller är det bara att sluta knapra SSRI?

Rör inte skiten om du knaprar SSRI-medicin, det kan rentav vara farligt eftersom att ecstasy gör så att receptorerna utsöndrar en massiv mängd serotonin medan SSRI-medicinen är en återupptagshämmare av serotonin. Det skall absolut inte blandas och om du skall ta ecstasy borde du vänta ett bra jävla tag, eftersom; Fluoxetin har mycket lång halveringstid, vilket innebär att det finns kvar i kroppen under lång tid (ca. 5-6 veckor efter det att medicineringen upphört) - källa: wikipedia. Det betyder att du gör säkrast i att vänta ungefär två månader efter att du upphört intaget av din medicin. Du borde lägga tankarna om ecstasy på hyllan om du behöver din medicin.
Citera
2015-08-05, 00:07
Medlem
Spacemodes avatar
Testade gråa nespresso, hände nada. Somnade och blev lite varm. Pillreports utlovade 140mg MDMA...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in