2015-08-05, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sekthasse
Jag har käkat fluxetin till och från i ett par år (för att behandla ätstörning) och är så SJUKT sugen på att testa E men känns som lite lagom bortkastade pengar om det verkligen inte händer ETT SKIT. Hur lång tid brukar man ha uppehåll innan man kör E egentligen? Kan man boosta på något sätt om man äter SSRI och vill känna normalt rus? Eller är det bara att sluta knapra SSRI?

Första gången på e får man bara uppleva en gång i sitt liv, efter det blir ruset annorlunda men är såklart fortfarande härligt. Tro mig, du vill inte förstöra detta genom att du inte kunde vänta några veckor extra innan du var 100% säker på att all ssri var ute ur systemet.

Jag hade väntat 3 månader så det inte finns något tvivel öht.
Citera
2015-08-05, 14:13
Medlem
Spacemodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekthasse
Jag har käkat fluxetin till och från i ett par år (för att behandla ätstörning) och är så SJUKT sugen på att testa E men känns som lite lagom bortkastade pengar om det verkligen inte händer ETT SKIT. Hur lång tid brukar man ha uppehåll innan man kör E egentligen? Kan man boosta på något sätt om man äter SSRI och vill känna normalt rus? Eller är det bara att sluta knapra SSRI?
Du kan få serotonergt syndrom och dö. Men 5 veckor tar det ungefär innan fluxetinet är ute ur kroppen.
Citera
2015-08-05, 15:47
Medlem
Kejsarensnyakladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fakkmirori
Några sköna låtar ni svettats till?

lyssna på Skatebård! ;P tex låten data italia eller caravan. Lagom tempo för en gubbe som jag!
Citera
2015-08-05, 16:09
Medlem
Ecstasy

Hej!

Jag har en liten fråga ang. ecstasy.

För cirka 1 år sedan tog jag ecstasy rätt frekvent. Och då i sängläge för att mysa. Dessa effekter blev då djupa ''noddningar'', hallisar, välbefinnande och fruktansvärd eufori och dessutom sa man fruktansvärt mycket flummiga saker. Kunde ligga och mumla om något, för att sen övergå till något HELT annat på 1 sekund och själv bli shockad över vad jag säger. Tillexempel: Ligger och snackar om musiken för att sen övergå till att prata jobb på engelska. Och sen helt plötsligt snappa ur det och bara ''VAFAN ÄR DET JAG SÄGER?!'' för att sen nästan glömma bort vad jag sagt eller pratat om. Fick också mycket ''sträcka på kroppen-känslor'' och pressa ihop ögonlocken.

Svårt att förklara.

Vad kan det vara i dessa ecstasyn som gör huvudet så flummigt? För som jag uppfattat det är man ganska ''klar'' på enbart MDMA?

För jag antar att en viss typ av piller inte alltid innehåller samma substanser? (tex. spöken innehåller alltid ''...'' och twitter innehåller alltid ''...''
Senast redigerad av bongolo 2015-08-05 kl. 16:14.
Citera
2015-08-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Shiiii (FB) En FAQ om Ecstasy/MDMA

Har läst den, och den identifierar inte riktigt vad det är jag syftar på. Vet att det finns olika substanser i de olika. Vet också effekterna av det. Det jag syftar på är det här ''förvirrade i huvudet''. Vägled mig gärna dit jag finner ang. de effekterna. Gör tillexempel MDX en mer förvirrad i huvudet än MDMA osv.
Citera
2015-08-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bongolo
Hej!

För cirka 1 år sedan tog jag ecstasy rätt frekvent. Och då i sängläge för att mysa. Dessa effekter blev då djupa ''noddningar'', hallisar, välbefinnande och fruktansvärd eufori och dessutom sa man fruktansvärt mycket flummiga saker. Kunde ligga och mumla om något, för att sen övergå till något HELT annat på 1 sekund och själv bli shockad över vad jag säger. Tillexempel: Ligger och snackar om musiken för att sen övergå till att prata jobb på engelska. Och sen helt plötsligt snappa ur det och bara ''VAFAN ÄR DET JAG SÄGER?!'' för att sen nästan glömma bort vad jag sagt eller pratat om. Fick också mycket ''sträcka på kroppen-känslor'' och pressa ihop ögonlocken.

Svårt att förklara.

Vad kan det vara i dessa ecstasyn som gör huvudet så flummigt? För som jag uppfattat det är man ganska ''klar'' på enbart MDMA?

För jag antar att en viss typ av piller inte alltid innehåller samma substanser? (tex. spöken innehåller alltid ''...'' och twitter innehåller alltid ''...''

Jag tycker verkligen inte man är klar i huvudet på en hög dos rena mdma-kristaller.
Det känns som man har rosa fluff i huvudet, som att man ligger på moln omsvept av fler moln och synen blir dimmig samtidigt som ögonen flyger fram och tillbaka.
Går eller dansar man så känns det som man flyger fram över golvet.
Vid riktigt höga doser så känns det som man håller på att somna hela tiden fast man somnar inte, känns nästan som att nodda på opiater fast med annan eufori och mer närvaro.

Det är helt enkelt en bieffekt av skyhöga serotoninhalter att man blir flummig och serotoninet påverkar även korttidsminnet.
Om man tar höga doser och fyller på ett par gånger så brukar tillräckligt av mdmat omvandlas till mda att man märker av det på slutet av ruset. Då blir man mycket mer pratig, pigg och får hallucinationer.
MDA brukar beskrivas som en mer hallucinogen blandning mellan mdma och kokain där man blir ännu mer kärleksfull men samtidigt mer uppåt och snackig som av kokain.
Citera
2015-08-05, 18:56
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooxan
Jag tycker verkligen inte man är klar i huvudet på en hög dos rena mdma-kristaller.
Det känns som man har rosa fluff i huvudet, som att man ligger på moln omsvept av fler moln och synen blir dimmig samtidigt som ögonen flyger fram och tillbaka.
Går eller dansar man så känns det som man flyger fram över golvet.
Vid riktigt höga doser så känns det som man håller på att somna hela tiden fast man somnar inte, känns nästan som att nodda på opiater fast med annan eufori och mer närvaro.

Det är helt enkelt en bieffekt av skyhöga serotoninhalter att man blir flummig och serotoninet påverkar även korttidsminnet.
Om man tar höga doser och fyller på ett par gånger så brukar tillräckligt av mdmat omvandlas till mda att man märker av det på slutet av ruset. Då blir man mycket mer pratig, pigg och får hallucinationer.
MDA brukar beskrivas som en mer hallucinogen blandning mellan mdma och kokain där man blir ännu mer kärleksfull men samtidigt mer uppåt och snackig som av kokain.

Jag känner mig ren, klar och medveten oavsett dos och av MDA vill jag faktiskt påstå att jag blir mer sänkt än vid MDMA.
Citera
2015-08-06, 17:28
Medlem
hallå, har lästa ganska mycket om dosering på mdma nu och folk verkar ju vara eniga om att 2mg/kg ska vara bra.
jag som då väger ca 95kg, skulle då en dosering på ca 190mg passa bra för mig som första gången eller vad tror ni?
Citera
2015-08-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extazzy88
hallå, har lästa ganska mycket om dosering på mdma nu och folk verkar ju vara eniga om att 2mg/kg ska vara bra.
jag som då väger ca 95kg, skulle då en dosering på ca 190mg passa bra för mig som första gången eller vad tror ni?

Så mycket behöver du inte för att komma iväg ordentligt även om du väger 95.
Jag väger runt 90 och 150 mg första dosen och en påfyllning på 100mg efter 1 timme för att förlänga ruset räckte helt klart första gången.

Det är inte alls en monsterdos så vill du köra på 190mg så kör på det men jag hade tagit lite mindre första gången. Är du inte nöjd med ruset när du peakat så är det bara fylla på med 50mg direkt när du märkt att du peakat så kommer du iväg ordentligt efter en liten stund.

Tänk på att det är nästintill meningslöst att fylla på eller smådutta mdma så ta en stor dos och en eller 2 påfyllingar max 2 timmar efter förra dosen. Fyller du på när ruset börjat dala så kommer du inte tillbaka igen utan monsterdoser som är väldigt skadligt.
Citera
2015-08-06, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av extazzy88

Bomba 150 och när du peakar så snortar du 50-100 till beroende på hur skev du ska bli. Hmm första gången. Snorta 50 till.
Citera
2015-08-06, 23:16
Bannlyst
Citat:
Har läst den, och den identifierar inte riktigt vad det är jag syftar på. Vet att det finns olika substanser i de olika. Vet också effekterna av det. Det jag syftar på är det här ''förvirrade i huvudet''. Vägled mig gärna dit jag finner ang. de effekterna. Gör tillexempel MDX en mer förvirrad i huvudet än MDMA osv.

Fast detta är ju faq;en så du bör ställa frågan här.
Citera
2015-08-06, 23:57
Medlem
ChrisMoltisantis avatar
Citat:
Hej!

Svårt att förklara.

Vi reagerar ju alla lite olika på dessa droger.

Jag tog vid ett tillfälle E flera dagar i rad för nåt år sedan på en helt sjuk partysemester (different story) men då märkte jag att det första ruset, så klart, var helt outstanding mot de andra dagarna som sig bör. De andra dagarna fick jag hallisar utan minsta rädsla men märkte också av att sent in i natten så ville mina ögonlock stänga sig, som att jag var på väg att somna, men speedad som jag var så tillät inte hjärnan det på något märkligt vis. Blev som två magneter med samma pol mot varandra.

Själv känner jag inte igen mig i din beskrivning om hur du svävade iväg i samtalsämnena. Kanske var det bara ditt korttidsminne som spökade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in