Citat:
Ursprungligen postat av
bongolo
Hej!
Jag har en liten fråga ang. ecstasy.
För cirka 1 år sedan tog jag ecstasy rätt frekvent. Och då i sängläge för att mysa. Dessa effekter blev då djupa ''noddningar'', hallisar, välbefinnande och fruktansvärd eufori och dessutom sa man fruktansvärt mycket flummiga saker. Kunde ligga och mumla om något, för att sen övergå till något HELT annat på 1 sekund och själv bli shockad över vad jag säger. Tillexempel: Ligger och snackar om musiken för att sen övergå till att prata jobb på engelska. Och sen helt plötsligt snappa ur det och bara ''VAFAN ÄR DET JAG SÄGER?!'' för att sen nästan glömma bort vad jag sagt eller pratat om. Fick också mycket ''sträcka på kroppen-känslor'' och pressa ihop ögonlocken.
Svårt att förklara.
Vad kan det vara i dessa ecstasyn som gör huvudet så flummigt? För som jag uppfattat det är man ganska ''klar'' på enbart MDMA?
För jag antar att en viss typ av piller inte alltid innehåller samma substanser? (tex. spöken innehåller alltid ''...'' och twitter innehåller alltid ''...''

Jag tycker verkligen inte man är klar i huvudet på en hög dos rena mdma-kristaller.
Det känns som man har rosa fluff i huvudet, som att man ligger på moln omsvept av fler moln och synen blir dimmig samtidigt som ögonen flyger fram och tillbaka.
Går eller dansar man så känns det som man flyger fram över golvet.
Vid riktigt höga doser så känns det som man håller på att somna hela tiden fast man somnar inte, känns nästan som att nodda på opiater fast med annan eufori och mer närvaro.
Det är helt enkelt en bieffekt av skyhöga serotoninhalter att man blir flummig och serotoninet påverkar även korttidsminnet.
Om man tar höga doser och fyller på ett par gånger så brukar tillräckligt av mdmat omvandlas till mda att man märker av det på slutet av ruset. Då blir man mycket mer pratig, pigg och får hallucinationer.
MDA brukar beskrivas som en mer hallucinogen blandning mellan mdma och kokain där man blir ännu mer kärleksfull men samtidigt mer uppåt och snackig som av kokain.