Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-21, 23:13
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkadius
Lakrisdoften kommer från Sassafrasoljan som används vid framställning av MDMA.

Jaha... så det är en restprodukt då alltså? Skulle det kunna renas bort? Inte för att jag tycker att det stör, men det vore ju dumt att döma ut MDMA för att man inte känner igen doften, när det i själva verket är ovanligt rent.
Citera
2016-01-22, 09:33
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Jaha... så det är en restprodukt då alltså? Skulle det kunna renas bort? Inte för att jag tycker att det stör, men det vore ju dumt att döma ut MDMA för att man inte känner igen doften, när det i själva verket är ovanligt rent.

Köp testkit är mitt tips. Har både sprugit på MDMA som doftar "lakrits" och varit lite brunt/beige i färg till nästan vitt och doftfritt. Båda har gjort jobbet, men jag hade en bättre upplevelse på det ljusa. Kände i stort sätt ingenting dagen/arna efter.
Citera
2016-01-23, 14:59
Medlem
Manozs avatar
Om man bombar 130-150mg rena mdma kristaller hur länge håller ruset i ?från peak tills det dalar? Hur många timmar känner man av själva ruset?
Citera
2016-01-23, 16:04
Medlem
Hej gott folk!

Många är nog bara vana att se mig ÖD trådarna. Iaf jag har inhandlat 1gram med kristaller MDMA, ser jätte fint ut cola-färgat och har en salmiak/kemikalisk doft. Jag har tänkt att köpa tester för att testa detta, tror ni att det är nödvändigt, man vet ju aldrig om det är något annat i. Jag har ändå inte tänkt att ta på ett tag, så det kanske är lika bra att testa det. Har aldrig tagit någon CS drog förut, men jag har använt andra droger under ungefär 6-7 år. Vad har jag att vänta den dagen jag ska prova? och hur förbereder jag mig bäst. Vill ha er som har erfarenhet av MDMA kristaller inte E knappar, gärna ni som brukar det med respekt.

/tack på förhand
Citera
2016-01-23, 16:10
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Om man bombar 130-150mg rena mdma kristaller hur länge håller ruset i ?från peak tills det dalar? Hur många timmar känner man av själva ruset?

Det där är ju ganska individuellt, men man brukar väl säga 3-5 timmar. Beror ju på hur hårt den mängden slår på dig också.
Själv tycker jag det blir väl kort om jag inte fyller på 1-2 timmar in i ruset, med halva startmängden ytterligare.
Citera
2016-01-23, 16:50
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hej gott folk!

Många är nog bara vana att se mig ÖD trådarna. Iaf jag har inhandlat 1gram med kristaller MDMA, ser jätte fint ut cola-färgat och har en salmiak/kemikalisk doft. Jag har tänkt att köpa tester för att testa detta, tror ni att det är nödvändigt, man vet ju aldrig om det är något annat i. Jag har ändå inte tänkt att ta på ett tag, så det kanske är lika bra att testa det. Har aldrig tagit någon CS drog förut, men jag har använt andra droger under ungefär 6-7 år. Vad har jag att vänta den dagen jag ska prova? och hur förbereder jag mig bäst. Vill ha er som har erfarenhet av MDMA kristaller inte E knappar, gärna ni som brukar det med respekt.

/tack på förhand

Testkit är värt - gör det. Omöjligt att avgöra hur bra det är på smak och lukt, även om det ibland kan hjälpa en på traven.

Oavsett om du älskar att gå på rave och dansa hela natten så tycker jag det är sunt att påbörja sin första gång hemma i säkerhet, man vet aldrig hur man reagerar. Vill du verkligen ut så se till att ta en taxi eller något till valfritt liberalt ställe att härja på in på morgontimmarna. Var beredd på att tiden kommer gå sjukt fort. 2 timmar konversation med en bästa vän kan uppfattas som 30 minuter, om inte mindre. Ta vara på tiden med andra ord

Överskrid inte 1.5mg/kg i dosering. Precis som att ett testkit är värt det så är även en våg bra att ha om du inte redan har det. Drick inte för mycket alkohol. Ett par öl innan är helt okej så klart men se till att inte bli mer än lagom salong - ruset upplevs bäst nykter. Drick istället vatten, man brukar säga att lagom är 1.5L på en kväll. Dansar du under tiden så behövs givet lite mer, och se även till att ta pauser och vila om det är så du tänkt spendera kvällen. Det är lätt att stå i 8h+ om man inte tänker sig för och det är onödigt riskabelt. Röka weed om det är något du gör kan lätt spä på de smått hallucinogena effekterna av MDMA. Är det något du vill undvika så skippa rökat alternativt rök sent på kvällen.

Har du frågor så shoot. Försökt skriva så generellt som möjligt men nästan omöjligt att svara på "vad du kan vänta dig" förutom det självklara - en bra kväll! Enda värda att lägga till är att du absolut inte får blanda MDMA med andra serotoninpåverkande substanser, så som johannesört, 5-htp, SSRI's etc. Det är livsfarligt.
Citera
2016-01-23, 17:10
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Det där är ju ganska individuellt, men man brukar väl säga 3-5 timmar. Beror ju på hur hårt den mängden slår på dig också.
Själv tycker jag det blir väl kort om jag inte fyller på 1-2 timmar in i ruset, med halva startmängden ytterligare.

Okej, ka nman blanda med en joint? Eller fuckar det upp nåt då? Vill att det ska krocka lika fint som på tjack, ska jag ta en joint eller strunta i den vill inte sabba detta mående därav frågan.? Grovt sugen på en liten puff!
Citera
2016-01-23, 17:21
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manoz
Okej, ka nman blanda med en joint? Eller fuckar det upp nåt då? Vill att det ska krocka lika fint som på tjack, ska jag ta en joint eller strunta i den vill inte sabba detta mående därav frågan.? Grovt sugen på en liten puff!

Blanda på. Kan bli lite mer skevt men om du gillar att röka på tjack så lär du gilla det på MDMA med. Risken att det blir mer psykadeliskt är dock rätt stor. Är du vanerökare spelar det nog mindre roll och du verkar ju dessutom söka den typen av krock.
Citera
2016-01-23, 17:27
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Blanda på. Kan bli lite mer skevt men om du gillar att röka på tjack så lär du gilla det på MDMA med. Risken att det blir mer psykadeliskt är dock rätt stor. Är du vanerökare spelar det nog mindre roll och du verkar ju dessutom söka den typen av krock.

Tack det var det jag vela höra ! Yes stämmer bra det, sånna krockar är nice!
Citera
2016-01-23, 18:08
Medlem
Tack för svar, SSRI har jag inte använt på 4 månader. Tänker inte gå ut utan mest använda i ett rum med lite ljus och färger skön musik och nån vän. Tänker inte mixa med andra droger, men kan man ta nån benso när ruset lagt sig eller dagen efter ? är det svårt att sova efter ? finns det rent generellt några grova risker som panikattack eller HPPD som ex. ?
Citera
2016-01-23, 19:07
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Tack för svar, SSRI har jag inte använt på 4 månader. Tänker inte gå ut utan mest använda i ett rum med lite ljus och färger skön musik och nån vän. Tänker inte mixa med andra droger, men kan man ta nån benso när ruset lagt sig eller dagen efter ? är det svårt att sova efter ? finns det rent generellt några grova risker som panikattack eller HPPD som ex. ?

Panikattacker borde inte vara något problem men om du är orolig av dig så skippa weed, i alla fall i stora mängder. HPPD är inget du behöver oroa dig över heller. Vet inte hur väldokumenterat det är med MDMA men jag har aldrig läst om något sådant fall. HPPD i sig är rätt bestridet, men den diskussionen hör väl inte hemma här.

Inget problem att sova när ruset väl släppt, i alla fall inte som med andra CS. Vill du så kan du såklart landa på benso, aldrig rört bensos själv men ska inte vara något problem att blanda mig veterligen. Tror dock inte det finns något behov för att landa på det om du nu inte har ett beroende att tillfredsställa.
Citera
2016-01-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Panikattacker borde inte vara något problem men om du är orolig av dig så skippa weed, i alla fall i stora mängder. HPPD är inget du behöver oroa dig över heller. Vet inte hur väldokumenterat det är med MDMA men jag har aldrig läst om något sådant fall. HPPD i sig är rätt bestridet, men den diskussionen hör väl inte hemma här.

Inget problem att sova när ruset väl släppt, i alla fall inte som med andra CS. Vill du så kan du såklart landa på benso, aldrig rört bensos själv men ska inte vara något problem att blanda mig veterligen. Tror dock inte det finns något behov för att landa på det om du nu inte har ett beroende att tillfredsställa.

OK tack för svar! så 1,5mg/kg är man i "safe-zone" då ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in