2015-08-02, 10:29
Medlem
Om MS Dos medföljer kanske jag skaffar det.
Citera
2015-08-02, 10:33
Medlem
elysons avatar
Jag har varit riktigt förväntansfull - Windows 7 segade allt oftare och alltmer till - och än så länge är jag nöjd med 10:an just för att den ännu inte gör det.

Också Edge satsade jag på, men har redan övergivit och gått tillbaks till IE; bokmärkeshantering/redigering är för dålig i Edge; just det är viktigt för mig.

Om nu bara den nya fräschören håller i sig blir jag helnöjd! - utan att ha gått över till nån ny "app" i st f tidigare viktiga program.
Senast redigerad av elyson 2015-08-02 kl. 11:33.
Citera
2015-08-02, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Condemnation
Om du kör ett aktiverat fusk-Windows så går det. Jag gjorde det själv för några timmar sedan. Men du får ta ner hela uppdateringen manuellt via en olaglig fildelnings-site.

Packa upp ison med winrar och kör setupen som administratör. Funkar kalas.

Nu när jag igår körde windows update och täppte till alla säkerhetshål. Så avgör det allt. Det älskade win7 x64 ultimate, så ser jag ingen anledning att betala, greja och riskera trubbel för win10. Så kul är det inte för pilla. Och om folk bara kan säga att directx 12 är det tyngsta skälet att uppgradera - jag som inte ens spelar de senaste spelens. Hur lång tid kommer det att ta innan dx12 dyker upp? Är det spel man vill ha ens? Time vill tell.

Eftersom jag högt utbildad och verksam i avancerade OS's (et win) så kan jag se allvarliga svagheter i winosen - som fortfarande inte har addresserats. Parallellismen är ju kass i synnerhet till standard-dåliga IDE (skit, men det låssas man inhet om) (doch har vi 8 scsi med scsi-kort). IDE kan hänga sig i sekunder, gudarna vet vad de gör. Även hemma Osv. Osv.

Att win7 är en seg slouch ibland när det är viktigt är inte bra. Men att uppgradera till något som bara har kosmetiska förändring är lågintelligent. Tänk vad det kostar i tid, utbildning, installation och utbildning.

Jag gjorde nyss en windows update på min crackade win7 maskin med alla (säkerhetuppdates). Funkar finfint. Och varför har de tagit bort aero glass i win10? Antagligen för att de ska kunna köras på skitburkar.

Citat:
Ursprungligen postat av ArchJew
Directx 12 kommer så det är i princip ett måste för mig att uppdatera. Kommer dock behålla min windows 8 startskärm.

Och när kommer bra directx 2 spel?
Citera
2015-08-02, 10:45
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Detta är enbart godis, ren lögn som sålt sig in hos dig tydligen.

Trams!
Kan du påvisa en källa som stöder ditt påstående. Dvs att Windows sekretessinställningar är en dimridå?

Eftersom att du glider runt i dessa trådar och hävdar att Microsoft ljuger i sina villkor så kan du väl visa ett urval av din loggar där det framgår att din dator delar med sig av data som du har valt att blockera via dina sekretessinställningar.

Det är dags att sluta tramsa och börja visa upp rena fakta nu Spirituality. Har du inga fakta så är det nog läge att knipa igen, då det börjar bli rätt tröttsamt/pinsamt...
Citera
2015-08-02, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Hint - Både Apple och Google har också gratis extremt "nyfikna" OS.
Tänker man likadant när en OS-uppdatering ploppar upp på telefonen eller paddan? =)

Ja, det gör man såvida man inte är okunnig eller lågintelligent. Vetenskapliga studier visar att större uppgraderingar på iphones slöar ner terribelt och många ångrar sig. Det här är uttestsat i de senaste versionerna. iOS blir långsammare. I apples fall handlar det inte om säkerhet ens, bara money.
Citera
2015-08-02, 10:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
På vilket sätt är win 10 gratis?
Gratis att uppgradera i har jag förstått.

Gratis att installera i en ren dator?

Gratis att uppgradera en olicensierad win 7?

Om inte, vad kostar det?

Ja
Ja
Ja
Vet ej. Inte aktuellt.

Förklaring:
Välj i Media Creation Tool att först uppgradera. Sen kör du om installationen och väljer installera rent. Har du använt Daz Windows Loader så funkar det även på olicensierad Win 7.
Citera
2015-08-02, 10:55
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Om MS Dos medföljer kanske jag skaffar det.

Kommandotolken är uppdaterad med nya funktioner.
Citera
2015-08-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Standardinställningarna innebär att Windows 10 skickar din surfhistorik, ditt kalenderinnehåll, din position, information om vilka program du kör, information om din hårdvara, information om nätverket, dina chattar, ditt tal (om du t.ex. kör röstigenkänning), innehåll ur öppnade filer, samtal- och SMS-data till Microsoft. Allt för att ge dig som kund en bättre användarupplevelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Vissen
Hehe javisst! Mer makt och pengar åt Microsoft så kommer säkert en liten del av det sippra ner till utvecklingsenheten. #worth

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Tänkte exakt samma sak (innan hjärnblödningen stoppade tankeprocessen) Allt ts beskriver kan jag göra med win 7

Citat:
Ursprungligen postat av RouterEpenox
Hahaha, du tror inte ens på det själv.

Jag har installerat Windows 10 nu och visst stämmer det Kobold säger; Vid installationen kunde man välja "express konfiguration" eller något liknande, eller så kunde man gå in och ändra manuellt och då fanns just exakt de delarna som Kobold säger med att de kommer att skicka information om min position, vilka program jag använder, vad jag söker efter osv, och de hade maskerat det som att vill ge en bättre upplevelse till användarna.

När det gäller win 10 i övrigt tycker jag den är som 7an bara att det är lite kosmetiska skillnader såsom typsnitt, storlek på text och någon ikon som verkar ha ändrats, sen lite skillnad i UI't med, startknappen har en annan symbol utan färger b.la.

Men allt sitter där det ska verkar det som till en början iaf...
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-08-02 kl. 10:58.
Citera
2015-08-02, 10:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Win10 är inget som kommer användas här hemma, trots att det är alldeles gratis.
Helt enkelt för att OS:et bara är en liten del av det man får alldeles gratis.
Det som gör att Microsoft överhuvudtaget ger bort Win10 alldeles gratis.

Är att Win10 innehåller program och tjänster som Microsoft vill tjäna pengar på.
Microsoft kommer också sälja reklamplatser i Win10, på så tjänar Microsoft mer pengar.

Fördelen är att det är riktad reklam så jag slipper reklam för sånt jag inte är intresserad av. Bara + alltså.
Citera
2015-08-02, 11:07
Medlem
Pajasen007s avatar
När Vista fanns var det jättebra, när efterföljaren kom erkände folk att Vista var skit.
När 8 fanns var det jättebra, när efterföljaren kom, erkände folk att 8 skit.

Man kan i princip inte göra mer idag med 10 än vad man kunde göra med windows 95, ingenting är egentligen förändrat mer än det grafiska utseendet. Och namnet program verkar ha gått över till namnet Appar.

Microsoft är den största bevakaren över denna jord någonsin. Ingen kan dess källkod till 100% det betyder sannolikt att du är övervakad till 100% något som vissa utnyttjar i samarbete med MS på ett högst hemligt sätt.
Citera
2015-08-02, 11:31
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajasen007
När Vista fanns var det jättebra, när efterföljaren kom erkände folk att Vista var skit.
När 8 fanns var det jättebra, när efterföljaren kom, erkände folk att 8 skit.

Man kan i princip inte göra mer idag med 10 än vad man kunde göra med windows 95, ingenting är egentligen förändrat mer än det grafiska utseendet. Och namnet program verkar ha gått över till namnet Appar.

Microsoft är den största bevakaren över denna jord någonsin. Ingen kan dess källkod till 100% det betyder sannolikt att du är övervakad till 100% något som vissa utnyttjar i samarbete med MS på ett högst hemligt sätt.

Vista & win8 fick brutalt mycket kritik, så det stämmer ju inte riktigt

Medan XP & win7 mottogs med relativ värme, det är ju trots allt MS som bankar ihop operativsystemet.
Citera
2015-08-02, 11:38
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man ha både Windows 7 och Windows 10 installerat på samma dator?

Jag kan få W10 kostnadsfritt står det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in