2015-08-02, 08:15
Medlem
Det där med start-knappen går ju att fixa i win 8, likaså vilken standardwebläsare du vill ha. Jag fixade det åt en kompis som har win8. Själv har jag win7 i en relativt ny dator. Snabb som attan och ser ingen anledning att uppdatera. Förr i tiden ville jag alltid prova det nyaste på en gång. Det har förlorat sin tjusning på nåt sätt - jag är inte lika bra på att lära mig tänka i nya banor tyvärr . Därför uppgraderade jag aldrig till 8an.

Sen är det ju inte gratis som man kan tro. Visst - det är gratis att uppgradera. Då får du en licens som gäller i ett år. Efter det får du betala årligen för att förnya licensen
Citera
2015-08-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rulltufsen
Det där med start-knappen går ju att fixa i win 8, likaså vilken standardwebläsare du vill ha. Jag fixade det åt en kompis som har win8. Själv har jag win7 i en relativt ny dator. Snabb som attan och ser ingen anledning att uppdatera. Förr i tiden ville jag alltid prova det nyaste på en gång. Det har förlorat sin tjusning på nåt sätt - jag är inte lika bra på att lära mig tänka i nya banor tyvärr . Därför uppgraderade jag aldrig till 8an.

Sen är det ju inte gratis som man kan tro. Visst - det är gratis att uppgradera. Då får du en licens som gäller i ett år. Efter det får du betala årligen för att förnya licensen

Fel, de är gratis att uppgradera till W10 under ett helt år from nu. Licensen varar för alltid, knyts till ditt Microsoft konto. Om man ska köpa W10 löst om ett år kostar de 1000-1200kr.
Citera
2015-08-02, 09:04
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rambovic
windows 10 är inte alls så bra. Det hackar och drar till sig flugor. Jag såg även på hippies sitta med varsin windows 10a på ett fik.

Lägg pengarna på annat istället. Som en tågbiljett tur och retur till Etiopien.

En tågbiljett t.o.r till Etiopien kostar väl mer än 0 (noll) kronor?
Citera
2015-08-02, 09:24
Medlem
Man kan välja ifall man vill aktivera cortana och inspelning eller ej.

Det går alltså utmärkt att köra Windows 10 utan att bli övervakad.
Citera
2015-08-02, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vargpaj
Häpnadsväckande...

Ja, tekniken är påväg framåt nu, även i förorten! Är det något jag hatar med blattar så är det alla jävla förståsigpåare, "köp det bror, det är gratis och bra".
Citera
2015-08-02, 09:32
Medlem
bl-gr-ns avatar
Win10 är inget som kommer användas här hemma, trots att det är alldeles gratis.
Helt enkelt för att OS:et bara är en liten del av det man får alldeles gratis.
Det som gör att Microsoft överhuvudtaget ger bort Win10 alldeles gratis.

Är att Win10 innehåller program och tjänster som Microsoft vill tjäna pengar på.
Microsoft kommer också sälja reklamplatser i Win10, på så tjänar Microsoft mer pengar.
Citera
2015-08-02, 09:39
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Win10 är inget som kommer användas här hemma, trots att det är alldeles gratis.
Helt enkelt för att OS:et bara är en liten del av det man får alldeles gratis.
Det som gör att Microsoft överhuvudtaget ger bort Win10 alldeles gratis.

Är att Win10 innehåller program och tjänster som Microsoft vill tjäna pengar på.
Microsoft kommer också sälja reklamplatser i Win10, på så tjänar Microsoft mer pengar.

Som Android då?
Ger man bort plattformen gratis och får miljarder användare är det inte svårt att får in några kronor här och där per användare på programvaror, blir pengar det med.

Eller blir det reklambanners som hoppar upp då och då och täcker hela skärmen?
Citera
2015-08-02, 09:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Hej och hå i det blå!

Att Microsoft samlar in information om dig, är ungefär lika intressant nyhet som att någon uppe i norrland har byggt ett utedass.

Apple, Google, Facebook, Microsoft, whatever, alla dessa företag samlar in data om dig. Anledningen är delvis för att kunna göra riktad reklam till dig. Men även för att det blir enklare för utvecklare att bygga bättre mjukvara.

Alla dessa företag kan se på individnivå vad du gör men skulle aldrig sälja datan till en tredjepart med exakta uppgifter om dig. Det är big data som är det nya sättet att tjäna pengar på ute i Internetvärlden. Så blir det när allting ska vara gratis i IT-världen.

Om ni tänker efter själva, kan ni nog räkna ut vilket företag som är värst.
Senast redigerad av KillenArCP 2015-08-02 kl. 09:49.
Citera
2015-08-02, 09:49
Medlem
laxen69s avatar
På vilket sätt är win 10 gratis?
Gratis att uppgradera i har jag förstått.

Gratis att installera i en ren dator?

Gratis att uppgradera en olicensierad win 7?

Om inte, vad kostar det?
Citera
2015-08-02, 09:57
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Så alla som har en åsikt här använder fb "som en jävla propagandablogg"? Du höjer AMD till skyarna i en annan tråd, med din retorik gör du detsamma.

Till topic: Jag har hört att uppstarten av datorn är långsammare i win10. Har inte uppgraderat själv då jag är i Kina just nu men nästa vecka är jag hemma och då kommer jag att göra det. Hört bara bra om win10.

Jag ber inte folk att använda det eller uppdatera sig till det utan det är upp till var och en att avgöra, förstår du skillnaden Daniel? Trådskaparen frågar vad vi väntar på och ber oss att uppdatera till Windows 10....
Citera
2015-08-02, 10:03
Medlem
Det skulle vara intressant att höra vad någon som vet vad den pratar t.e.x Cloe uttala sig om win 10s säkerhet .
Självklart spionerar Microsoft på sina användare, något annat vore väl naivt att tro men att lita till vad gaphalsar som inte ens kan hålla en god ton i tråden tror sig veta hjälper inte någon.
Citera
2015-08-02, 10:26
Medlem
GrafvityRidees avatar
Vad är skillnaden på 7:an och 10:an ???

Att win8 sög ut av bara helvete de är vi nog alla överrens,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem