2015-08-02, 02:06
Medlem
ninjutsus avatar
Enda anledningen att uppdatera är väl DX12 i så fall?
Citera
2015-08-02, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Hint - Både Apple och Google har också gratis extremt "nyfikna" OS.
Tänker man likadant när en OS-uppdatering ploppar upp på telefonen eller paddan? =)

När det gäller Apple OS från MAcintosh och framåt. Så är det bland det uslaste som finns bland stora företag. De började med att själa stora delar av operativsystemet från Xerox rakt av. Trots att de gjorde detta så hade de inte fattat idén om att fönsterhanteringssystem är händelsestyrt och försökte istället lössa det genom ett slags pollingförfarande. Därför blev Macintosh 1 en produkt som aldrig anväändes i reela termer, men de lyckade få sålt en del tack vare framgångarna med Apple 1 och 2.
Deras OS använde 'fel' diskettformat som snabbt lades ner till fördel för 3.5 tum. Så många hade bara en diskett...
De lyckades dessutom genomföra bedrägerierat att 'DE' hade kommit på fönsterhanteringssystem med mus. Men det är en av de största lögnerna, och vem som helst kan kolla upp att det var Xerox som de kopiera. Sen hade de mage att stämma Microsoft när de lanserade Windows. Antagligen trodde de att slutet var nära med deras bluffar... De förlorarade, och domaren påpekade att de stjälva hade stulit det.... So much för Jobs! Denna idiot som gick runt i en NordKorea-uniform tills han dog. Han försökte t o m tvinga sina anställda det. Jag menar, vilket syndrom led han av?
Det ska noteras också att iphone ÍNTE var först med pektelefoner.... En lögn han har upprepat några hundra ggr.
Det top många år innnan de kunde producera ett OS som kunde genomföra ens sann multitasking. So mych för competence.... Men fanboysen som körde photoshop på en trettonskärmsskärm i svart-vitt var redan då höga av excentrissitet. Men vi kunniga visste: vilken idiot köper en sån??????

Skitprodukten IPOD (mp4spelare) räddade Apple från konkurs. Ända till iphone 1 - som också var en fullkomligt totalt värdelös produkt. Det gick inte surfa med den; men hip-faktorn var så stor att de kunde få folk som ville synas att betala 10k med E-abbonemang. Maken till idioter får man leta efter.

Folk glömmer hur många produkter Apple har misslyckats med. Det är massor. Newton, Lisa osv osv. Skit, och skit. Dyrt bara så man hoppas att lite fanboys kan ge lite intäkter.
Citera
2015-08-02, 03:02
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Är det någon skillnad från Win 7 i det avseendet?

Man blir ju lite misstänksam när det är gratis liksom...

Standardinställningarna innebär att Windows 10 skickar din surfhistorik, ditt kalenderinnehåll, din position, information om vilka program du kör, information om din hårdvara, information om nätverket, dina chattar, ditt tal (om du t.ex. kör röstigenkänning), innehåll ur öppnade filer, samtal- och SMS-data till Microsoft. Allt för att ge dig som kund en bättre användarupplevelse.
Citera
2015-08-02, 03:15
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Standardinställningarna innebär att Windows 10 skickar din surfhistorik, ditt kalenderinnehåll, din position, information om vilka program du kör, information om din hårdvara, information om nätverket, dina chattar, ditt tal (om du t.ex. kör röstigenkänning), innehåll ur öppnade filer, samtal- och SMS-data till Microsoft. Allt för att ge dig som kund en bättre användarupplevelse.

Hehe javisst! Mer makt och pengar åt Microsoft så kommer säkert en liten del av det sippra ner till utvecklingsenheten. #worth
Citera
2015-08-02, 03:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Windows 10 är skitbra på att spionera på allt du gör.

Tänkte exakt samma sak (innan hjärnblödningen stoppade tankeprocessen) Allt ts beskriver kan jag göra med win 7
Citera
2015-08-02, 03:31
Medlem
RouterEpenoxs avatar
Citat:

Hahaha, du tror inte ens på det själv.
Citera
2015-08-02, 03:33
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Völund
Exakt! Fast sanningen att säga tycker jag det är roligt att bråka med Linux-användare, de blir oftast ännu mer stötta än Apple-användare som blir mothuggna. I alla fall enligt min erfarenhet.

Det är inte 2011 längre, idag kan du boota upp OSX, WinX och Linux på samma dator efter behov och önskemål. Inte så mycket att mothugga om när det bara att välja vid uppstart. Vilken är bättre än den andra? Beror ju på vad som ska göras helt enkelt.
Citera
2015-08-02, 03:46
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Är det någon skillnad från Win 7 i det avseendet?

Man blir ju lite misstänksam när det är gratis liksom...

Jag har följt ett flertal guider som finns ute för att säkerställa att någon vidare datamining inte förekommer. Jag kör även en nortons mjukvarubrandvägg där allt relaterat till Microsoft är blockerat utom svchost.

Bra relevant skit:
https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/3f10k0/things_to_removedisable_in_windows_10/

Majoriteten av WinX-användare kommer inte bry sig om all datamining som pågår, så Microsoft kommer få som dom vill ändå, även om en del kör opt-out.
Citera
2015-08-02, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Med tanke på att precis allt man gör och har i Windows 10 skickas till Microsoft (sparade lösenord, surfhistorik, bilder & andra filer, tangentbordstryckningar osv) så väljer jag nog att avstå.

Såvida det inte är på en burk utan uppkoppling då, men då får det bli en olaglig kopia, om det går.

Sparade lösenord? Tror du Microsoft spara lösenord i klartext, inget vackert säkerhetsrykte dom hade fått om någon tar sig in i deras databas.
Välj en webbläsare en annan webbläsare om du inte gillar att någon kollar din surfhistorik. Tangentbordstryckningar i Insider preview var ju bara ett rykte som fick spridning men som visade sig inte stämma.
Har du någon källa på alla dina påståenden eller tror du bara på allt som sägs?
Citera
2015-08-02, 04:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
customize sucked donkey dick you can customize it anyway you want this time they hit the jackpot just do it yes

TS, du är en tönt som använder så mycket engelska. Tycker du det är tufft?

Jag kommer ändå att lyssna till ditt råd och uppdatera. Men det beror mest på att jag hatar Windows 8 och saknar startknappen.
Citera
2015-08-02, 06:11
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Varför skulle jag vilja gå ifrån 7an till NSA spionage 10an där cortana spelar in dig och all data lagras. Jag är mån om integritet och privatliv, även om man inte har något att dölja borde man vara det annars anser jag att det är jämförbart med jag skiter i yttrandefrihet eftersom att jag inte har någonting att säga. Det finns inget som lockar mig till att uppdatera, sluta använda Flashback som en jävla propagandblogg där du ber människor uppdatera, var och en tar det beslutet själv.

Så alla som har en åsikt här använder fb "som en jävla propagandablogg"? Du höjer AMD till skyarna i en annan tråd, med din retorik gör du detsamma.

Till topic: Jag har hört att uppstarten av datorn är långsammare i win10. Har inte uppgraderat själv då jag är i Kina just nu men nästa vecka är jag hemma och då kommer jag att göra det. Hört bara bra om win10.
Citera
2015-08-02, 07:52
Medlem
Vargpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
du behöver aldrig ens knappa in www. igen om du inte vill.

Häpnadsväckande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in