2015-08-01, 02:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Vore tungt för Sundsvall..

Menade såklart Fluminenses Gerson
Citera
2015-08-01, 10:15
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Du kan inte sitta och fälla United som klubb för rykten om går kring spelare de ska in, du måste ju kolla på vad de faktiskt tagit in, vilket inte är någon FIFA-värvning direkt...

Håller med. Fifa-värvningar i det här fallet hade varit Messi, Neuer, etc. Dvs. spelare som inte är realistiska värvningar i verkligheten. Di Maria och Falcao är inga Fifa-värvningar, däremot kanske man kan kalla det "status-värvningar".
Citera
2015-08-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Håller med. Fifa-värvningar i det här fallet hade varit Messi, Neuer, etc. Dvs. spelare som inte är realistiska värvningar i verkligheten. Di Maria och Falcao är inga Fifa-värvningar, däremot kanske man kan kalla det "status-värvningar".

Det roliga är ju att personen i fråga kallade årets värvningar för FIFA-värvningar. Schweini kan väl möjligtvis kallas för det lite, men Darmian, Schneiderlin och Depay? Knappast.
Citera
2015-08-01, 12:33
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Det roliga är ju att personen i fråga kallade årets värvningar för FIFA-värvningar. Schweini kan väl möjligtvis kallas för det lite, men Darmian, Schneiderlin och Depay? Knappast.

Ta gärna fram när jag sa att alla årets värvningar är fifavärvningar.
Citera
2015-08-01, 13:10
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mycket snack om Gerson till Roma

Ja. Det sägs att de lagt ett bud på 18 miljoner euro för att bräda Barcelona och Juventus. Men reglerna för Serie A gör att en klubb endast får värva två spelare utan italienska pass per säsong nu...och det antas att det kan bli Mohamed Salah och Edin Dzeko som kommer till Roma.

Gerson, offensiv mittfältare, än så länge rätt oprövad, bara 18 år:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gerson_Santos_da_Silva
Citera
2015-08-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ta gärna fram när jag sa att alla årets värvningar är fifavärvningar.

Citat:
United gör en Moyes-säsong med alla oigenomtänkta fifa 15 värvningar och slutar utanför topp 4 iår.

Senast redigerad av randomzz 2015-08-01 kl. 14:11.
Citera
2015-08-01, 14:27
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz

Ja, med alla deras oigenomtänkta värvningar, det innebär att det kan vara flera men behöver inte betyda alla, beror på hur ni tolkar det.
Citera
2015-08-01, 14:51
Medlem
P.Gs avatar
Minst 95% av alla topplags värvningar är ju TV-spelsvärvningar, d.v.s. storstjärnor som de flesta lag bara kan drömma om att ha i sin startelva.
Citera
2015-08-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ja, med alla deras oigenomtänkta värvningar, det innebär att det kan vara flera men behöver inte betyda alla, beror på hur ni tolkar det.

Snälla, du har redan bevisat för hela forat hur oinsatt du är i fotboll och i synnerhet transfermarknaden. Men om du är villig att motbevisa oss, så som jag redan sagt, istället för att använda härskartekniker och självmyntade begrepp som "fifavärvning" kan du börja använda konkreta argument för att stärka din tes.

Och för att glida över på din nivå så kan du ju önska att ditt hus rensas på döda kroppar före du argsint greppar efter halmstrån hos rivalerna..
Citera
2015-08-01, 15:52
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Snälla, du har redan bevisat för hela forat hur oinsatt du är i fotboll och i synnerhet transfermarknaden. Men om du är villig att motbevisa oss, så som jag redan sagt, istället för att använda härskartekniker och självmyntade begrepp som "fifavärvning" kan du börja använda konkreta argument för att stärka din tes.

Och för att glida över på din nivå så kan du ju önska att ditt hus rensas på döda kroppar före du argsint greppar efter halmstrån hos rivalerna..

Jag tycker nog att Fifa-värvning eller FM-värvning är hyffsat etablerade uttryck, fast mer i betydelsen orealistiska övergångar eller rena drömelvor. Nån lade upp en drömelva för United en bit tillbaka som kändes väldigt Fifa/FM, med Kroos och Müller och vilka det nu var.

Men att kalla Uniteds värvningar i år för Fifa-värvningar är ju bara .
Citera
2015-08-01, 16:06
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude

Varför fortsätta diskussionen? Det är ju inte så att den går framåt och kan ju omöjligt ge dig eller honom något.
Citera
2015-08-01, 17:57
Medlem
Hirvis avatar
FM-värvning är ju typ Depay.
Fm-logiken är att man aldrig värvar spelare över 26 typ. Och att man bara kan plocka stjärnor och slänga bud fram och tillbaka, Otamendi vore också en slags fm-värvning tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in