2015-07-16, 15:19
Medlem
DinosaurPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Varför fan skulle Reus gå till Liverpool? Vad finns det och hämta där för Reus. Rodgers kan ju ingen se som en drömtränare, och Liverpool har tappat sin glans, ett mittengäng.

Om Reus går blir det till en riktig topklubb, antagligen i La Liga. Ni vet vilka jag menar

Vem har sagt att Reus skall till Liverpool? Det var väl snack om det förra sommaren när vi sålde Suarez men mest lösa rykten.

Det finns ingen chans för Liverpool att köpa Reus och inte enbart av sportsliga skäl utan mer snarare att vi inte har råd att betala övergångssumman samt hans lön.

Mest troligt hamnar han i Bayern där, såsom ofta, blir förstörd efter ett par säsonger...
Citera
2015-07-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinosaurPhil
Vem har sagt att Reus skall till Liverpool? Det var väl snack om det förra sommaren när vi sålde Suarez men mest lösa rykten.

Det finns ingen chans för Liverpool att köpa Reus och inte enbart av sportsliga skäl utan mer snarare att vi inte har råd att betala övergångssumman samt hans lön.

Mest troligt hamnar han i Bayern där, såsom ofta, blir förstörd efter ett par säsonger...

Läs runt på liverpool forum och nån sida bak här i tråden...

Men nej, han hamnar inte till Bayern. För stort hjärta till Dortmund.
Citera
2015-07-16, 15:23
Medlem
snillet_1s avatar
Är det bara jag som är tveksam till att Reus skulle vara så himla bra att han går rakt in i Real Madrid eller Barcelona?

Tycker inte han har bevisat sig speciellt mycket i de internationella turneringerna eller i CL. Är inte en spelare som kan dominera matcher.
Citera
2015-07-16, 15:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det bara jag som är tveksam till att Reus skulle vara så himla bra att han går rakt in i Real Madrid eller Barcelona?

Tycker inte han har bevisat sig speciellt mycket i de internationella turneringerna eller i CL. Är inte en spelare som kan dominera matcher.

Han och Lewandowski var väl relativt dominanta när Dortmund nådde CL-final.

Snarare hans skadehistorik och avsaknad av form/momentum under säsongerna senast som jag börjar tvivla på gällande Reus.

3-5 skador per säsong typ.
Citera
2015-07-16, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Hade nog petat Bale i Real åtminstone.

Vore ju rätt maffigt att se Reus bilda offensiv trea med Özil och Sanchez, men det lär ju inte hända.

Verkar som att Liverpool pungar upp Bentekes utköpsklausul
Citera
2015-07-16, 15:43
Moderator
zanteras avatar
OM Di Maria nu lämnar för PSG, vad tar Man United in istället? Det är ju ändå en prestige-förlust även om Di Maria inte var så bra förra säsongen. Finns det någon realistisk ytter/offensiv mittfältare med tillräcklig starpower för att ersätta? Och då hoppas jag inte att svaret är Gaitan.

Angående Liverpool läste jag något på Sky om att de enligt Telegraph ser ut att betala klausul-priset för Benteke. Skulle Liverpool få en frisk Benteke i bra form så kan det bli ett väldigt bra köp (dock aningen dyrt kanske), men det känns ju som Liverpool haft extrem otur med sina värvningar det senaste, och Benteke kanske drar ett korsband eller något. Har väl haft en del skador vill jag minnas.
Citera
2015-07-16, 15:48
Medlem
Kafferastens avatar
Benteke för nästan en halv miljard alltså. Man undrar om Liverpool någonsin kommer att lära sig av tidigare misstag eller skaffa en ordentlig scoutingverksamhet?

Tänk om man någon gång kunde bli ordentligt motbevisad? Kom igen nu Benteke och prove me wrong så att säga. Gör det snälla.
Citera
2015-07-16, 16:14
Medlem
preben12s avatar
Tottenham fortsätter sin utrensning av spelare. Kaboul har sin medical hos Sunderland nu, ryktas om ett pris på cirkus £3 M
Citera
2015-07-16, 16:16
Bannlyst
Liverpool kan ju inte få så mycket bättre spelare än Benteke så svårt att säga att det är fel när de värvar bra spelare. Men det är lite damned if you do, damned if you don't över Liverpools transferfönster nuförtiden.

Annars verkar United rikta in sig på att ta Sergio Romero på fri transfer. Känns väl helt okej att ta en målvakt som stod i en VM-final förra året som gratis backup.
Citera
2015-07-16, 16:18
Medlem
Seppo1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Benteke för nästan en halv miljard alltså. Man undrar om Liverpool någonsin kommer att lära sig av tidigare misstag eller skaffa en ordentlig scoutingverksamhet?

Tänk om man någon gång kunde bli ordentligt motbevisad? Kom igen nu Benteke och prove me wrong så att säga. Gör det snälla.
Nästan en halv miljard är det väl inte riktigt? Läste jag inte runt £32m någonstans? Man får väl ta det för vad det är. Jackson gick väl för snarlik summa? Skulle inte se honom som något enormt uppköp jämfört med Benteke, tillexempel. Det är glest på marknaden för anfallare, och att lalla runt ännu en säsong med Balotelli/Borini/Lambert funkar ju som bekant inte.
Citera
2015-07-16, 16:20
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Tottenham fortsätter sin utrensning av spelare. Kaboul har sin medical hos Sunderland nu, ryktas om ett pris på cirkus £3 M

Ryktas det om något in i Spurs? Känns ju kanske lite klent på vissa positioner med tanke på vilka som ryktas lämna. Känns ju som det behövs någon bakom Kane, förutsatt att man rensar ut Soldado och Adebayor.
Citera
2015-07-16, 16:20
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Nästan en halv miljard är det väl inte riktigt? Läste jag inte runt £32m någonstans? Man får väl ta det för vad det är. Jackson gick väl för snarlik summa? Skulle inte se honom som något enormt uppköp jämfört med Benteke, tillexempel. Det är glest på marknaden för anfallare, och att lalla runt ännu en säsong med Balotelli/Borini/Lambert funkar ju som bekant inte.

£32m blir i dagens valutavärde 426,76 miljoner SEK så jo det är nästan en halv miljard.

Ryktas om att Aston Villa själva planterade ryktet med United för att få Liverpool att höja sitt bud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in