Citat:
Ursprungligen postat av
preben12
Är lite tveksam till Yarmolenko ,han har onekligen bra stats från de senaste säsongerna men kommer från en betydligt sämre liga än PL. Känns som det finns risk att det blir lite Rebrov 2.0.
Anfallsmässigt hade jag faktiskt gärna sett Lambert någon säsong. Han har arbetat med Poch tidigare och han gör mål. Nu är ju tyvärr det för sent dock. Werner och Njie har jag ingen koll på alls. Berahino lär bli dyr men kommer bli ännu dyrare om man väntar en säsong då jag tror han kommer bara bli bättre detta året. Så kanske är värt att punga ut £20 M eller vad nu WBA kan tänkas vilja ha för honom.
Behövs även en defensiv mittfältare att spela jämte bentaleb. Mason är skadad och egentligen inte tillräckligt bra enligt mig, Dembele är alltid småskadad och verkar som poch inte ser honom som en startspelare. Alli och bentaleb kan bli ett intressant mittfält men att slänga in Alli i hetluften direkt känns inte helt genomtänkt. Ryktas om Kramer från Leverkusen.
Werner verkar väldigt intressant, tycker jag, född 1996. Berahino hade jag väldigt gärna sett och av det man läst om honom verkar det vara en sympatisk snubbe som trots att han nu ryktas både till Spurs och City håller huvudet kallt istället för att göra sig omöjlig. Håller med dig om att man bör plocka honom nu, och priserna som nämns är ju i underkant jämfört med det många klubbar ger för engelska talanger. Killen har ju redan gjort det riktigt bra i ett lag som i övrigt knappast går som tåget.
VanDenBerg: Vet inte, som supporter har man aldrig höga förväntningar men visst trodde man på en förändring när man plockade in folk tidigt i fönstret. En defensiv mitt och en anfallare måste in, och ja, Spurs är kanske inte så attraktivt men visst borde man kunna plocka in något större namn. Lag som Southampton, Aston Villa, Swansea, Stoke mfl finkammar och plockar ju redan erkänt duktiga spelare från bra klubbar i Frankrike, Portugal och Holland...