2015-07-31, 17:37
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Stevan Jovetic klar för Inter, utlåning med köpoption.
Citera
2015-07-31, 17:45
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Haha du har ju inte en suck i vädret angående LvG's värvningar. Dina resonemang håller lågstadie nivå.. Van Gaal har ju värvat nästan bara bekanta ansikten för hans del. För att börja med så vill jag urskilja, Di Maria är en typisk Glazer värvning, punkt slut.

LvG har faktiskt tränat Schweini och Blind tidigare, att säga att han inte har koll på dom vore pinsamt. Rent bisarr anklagelse rent av att anta att han inte har koll på sina spelare han värvar. Men vad vet jag, du kanske har rätt. Han kanske har en liten hatt, där han har lite spelare på lappar och sen drar han! Ojoj, idag blev det Depay han köper vi nu!!

Ja och LvG har ju enbart värvat bekanta spelare som man har sett mycket av och på positioner där det behövt förstärkas. United behövde en snabb, stabil back som kan gå in i en ledarroll. Boom, Rojo.. Behöver en spelare som kan röra sig runt bland defensiva positioner men även kan stärka framåt. Boom, Blind.

Vi behöver akut en stark innermitt som kan bygga upp spelet, lägga bra chrosspassar så vi kan vända spelet på några få tillslag. Något som vart Uniteds stora brist den här säsongen att kontringarna har varit på tok för dåliga.. Rooney kan inte bara vara den som kan slå den avgörande passen. En giggs/scholes.. Scwheinsteiger, samt en Morgan Schneiderlin som fortfarande utvecklas och kan få lära sig mycket från både Carrick som går mot sin sista säsong och Scwheinsteiger.

Sen så Di Maria får jag skylle på Glazer och Falcao var en akutlösning. Men men augustimånaden är en lång månad och mycket spännande kvar återstår..

Bra poänger med att Van Gaal känner många av värvningarna sedan innan. Måste dock säga att jag ser Rojo som allt annat än stabil. Maken till chansartade medioker back får man leta efter. Tror (hoppas)däremot att Smalling växer ut till en av ligans bättre mittbackar den här säsongen.

Angående Schneiderlin, ni som sett honom, hur är han som spelare. Jag föreställer mig honom som en Vieira-typ (inte lika bra, så lugna tack), men med en otrolig fysik och ändå duktig med fötterna. Hur skulle ni som sett mer beskriva honom?
Citera
2015-07-31, 17:50
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Stevan Jovetic klar för Inter, utlåning med köpoption.
Icardi och Jovetic borde ju kunna trixa ihop något kul. Killen hann tjäna 180 miljoner kronor i England, det är ändå en bra lön. Däremot försvann viktiga år för honom, hoppas han kommer igång nu.
Citera
2015-07-31, 18:04
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Ja, för Lambert, Lallana, Lovren, Markovic, Aspas, Touré, Borini, Allen, BALOTELLI, osv har ju varit riktiga dundersuccéer!

Och vad gjorde klubben men spelare som var succéer INNAN de kom: Downing, Carroll, Pennant, Aquilani, Cole...?

Har inte påstått att det var bra värvningar. Lallana dock tror jag blir bättre iår då han inte varit skadad på försäsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Har inget med rivalitet att göra. Finns många här som håller på Chelsea, Arsenal, City, Liverpool som jag inte tycker är idioter.

Det som gör dig till en idiot är att du inte kan föra logiska resonemang för fem öre, något som påpekats av nästan alla i den här tråden.

Sen att du tycker att United gör idiotvärvningar medan du hyllar Liverpools gör ju inte saken bättre.

Vilka LFC värvningar har jag hyllat ?
Senast redigerad av Imbaz 2015-07-31 kl. 19:01.
Citera
2015-07-31, 18:20
Medlem
soffsitss avatar
http://www.realzaragoza.com/noticias/51955
Real Madrid värvar Jesús Vallejo & Dario Ramos, Vallejo kommer lånas tillbaka till Zaragoza.

Edit:
https://twitter.com/LFC/status/627154449094586368
Lambert klar för West Brom.
Senast redigerad av soffsits 2015-07-31 kl. 18:35.
Citera
2015-07-31, 18:46
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
http://www.realzaragoza.com/noticias/51955
Real Madrid värvar Jesús Vallejo & Dario Ramos, Vallejo kommer lånas tillbaka till Zaragoza.

Edit:
https://twitter.com/LFC/status/627154449094586368
Lambert klar för West Brom.

Och i West Brom tröjan.Tvåårskontrakt.
Citera
2015-07-31, 19:02
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Och i West Brom tröjan.Tvåårskontrakt.

Kul! Hoppas det går bra för honom där. £3m har jag för mig priset var.
Citera
2015-07-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Och Empire of the kop rapporterar att han sannolikt kommer att stanna i RM då Benitez påstås se honom som en startspelare...

Personligen ser jag hellre att man spelar med Emre Can som defensiv mittfältare bakom Milner och Hendersson nu när Clyne kommit in som högerback. Han har alla förutsättningar för att utmana Leiva och Allen på den positionen

Borde inte vara så svårt att värva någon som kan utmana dem. Leva avdankad och Allen i bästa fall en dålig kopia av arteta. Allen är verkligen inte en spelare för en klubb av lfcs ambitioner.
Citera
2015-07-31, 22:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Kul! Hoppas det går bra för honom där. £3m har jag för mig priset var.

Tog inte lång tid från klar affär till debut. En helt ok deal för LFC och så klart så gör Lambert en hyfsad debut för sitt nya lag och blir tvåmålsskytt direkt...

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/rickie-lambert-scores-twice-west-6173814
Citera
2015-07-31, 22:52
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Borde inte vara så svårt att värva någon som kan utmana dem. Leva avdankad och Allen i bästa fall en dålig kopia av arteta. Allen är verkligen inte en spelare för en klubb av lfcs ambitioner.

Jag vill nog inte gå så långt som att kalla Leiva avdankad. Han har haft rejäla skadeproblem de senaste säsongerna och det har hämmat honom. När han fått några matcher i rad har han trots allt gjort det bättre och bättre för varje match. Problemet är att han gått sönder när han matchats för hårt och det ha gjort Allen till BR förstaval och han håller inte måttet på den positionen.

Visst behöver LFC värva någon som kan ta den rollen men jag ser först och främst att man spelar in Emre Can på positionen, låter Leiva vara back up/avlastning som kan matchas mot mindre kvalificerat motstånd men det är klart, på sikt behövs det en till spelare på den positionen om nu inte Allen utvecklats betydligt under sommaren...
Citera
2015-08-01, 00:19
Medlem
NirvanAs avatar
Mycket snack om Gerson till Roma
Citera
2015-08-01, 02:21
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Mycket snack om Gerson till Roma