Citat:
Ursprungligen postat av
divadude
Haha du har ju inte en suck i vädret angående LvG's värvningar. Dina resonemang håller lågstadie nivå.. Van Gaal har ju värvat nästan bara bekanta ansikten för hans del. För att börja med så vill jag urskilja, Di Maria är en typisk Glazer värvning, punkt slut.
LvG har faktiskt tränat Schweini och Blind tidigare, att säga att han inte har koll på dom vore pinsamt. Rent bisarr anklagelse rent av att anta att han inte har koll på sina spelare han värvar. Men vad vet jag, du kanske har rätt. Han kanske har en liten hatt, där han har lite spelare på lappar och sen drar han! Ojoj, idag blev det Depay han köper vi nu!!
Ja och LvG har ju enbart värvat bekanta spelare som man har sett mycket av och på positioner där det behövt förstärkas. United behövde en snabb, stabil back som kan gå in i en ledarroll. Boom, Rojo.. Behöver en spelare som kan röra sig runt bland defensiva positioner men även kan stärka framåt. Boom, Blind.
Vi behöver akut en stark innermitt som kan bygga upp spelet, lägga bra chrosspassar så vi kan vända spelet på några få tillslag. Något som vart Uniteds stora brist den här säsongen att kontringarna har varit på tok för dåliga.. Rooney kan inte bara vara den som kan slå den avgörande passen. En giggs/scholes.. Scwheinsteiger, samt en Morgan Schneiderlin som fortfarande utvecklas och kan få lära sig mycket från både Carrick som går mot sin sista säsong och Scwheinsteiger.
Sen så Di Maria får jag skylle på Glazer och Falcao var en akutlösning. Men men augustimånaden är en lång månad och mycket spännande kvar återstår..
Bra poänger med att Van Gaal känner många av värvningarna sedan innan. Måste dock säga att jag ser Rojo som allt annat än stabil. Maken till chansartade medioker back får man leta efter. Tror (hoppas)däremot att Smalling växer ut till en av ligans bättre mittbackar den här säsongen.
Angående Schneiderlin, ni som sett honom, hur är han som spelare. Jag föreställer mig honom som en Vieira-typ (inte lika bra, så lugna tack), men med en otrolig fysik och ändå duktig med fötterna. Hur skulle ni som sett mer beskriva honom?