2015-07-22, 14:08
Medlem
Förrra året när jag sökte till civilekonom så sökte jag med betyget 17,67 i B1. Till det här året läste jag in biologi 1 på komvux för att vara på den säkra sidan ifall jag ville söka biomedicin. Lade inte ner något engagemang på det utan såg bara till att klara det med ett E i betyg som följd. Till min försksräckelse såg jag att i år hade mitt betyg sänkts till 17,22. Jag menar jag behöver inte ens biologin till något jag sökt men ändå har den sänkt mitt snittbetyg? Är det verkligen så att allt räknas med oavsett och jag gjort bort mig ordentligt? Eller kan man på något sätt få komvuxkursen ogiltigförklarad kanske?
Citera
2015-07-22, 14:51
Medlem
nabplayers avatar
Tjena.

Blev antagen till läkarprogrammet i Uppsala. Kursstarten verkar vara 31a augusti. Jag undrar om nollningen börjar veckan innan.
Citera
2015-07-22, 14:58
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabplayer
Tjena.

Blev antagen till läkarprogrammet i Uppsala. Kursstarten verkar vara 31a augusti. Jag undrar om nollningen börjar veckan innan.

Den första kursen på programmet är en introduktionskurs på några poäng, och under den kursen så pågår nollningen
Citera
2015-07-22, 16:52
Medlem
nabplayers avatar
edit: fel
Citera
2015-07-22, 16:52
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Den första kursen på programmet är en introduktionskurs på några poäng, och under den kursen så pågår nollningen

Tack för svar!
Citera
2015-07-22, 18:33
Medlem
Någon som vet vad antagningspoängen för ekonomiprogrammet i södertörns högskola ligger på under VT?
Citera
2015-07-22, 18:49
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigshoww
Någon som vet vad antagningspoängen för ekonomiprogrammet i södertörns högskola ligger på under VT?

Har besvarats hundratals gånger på detta forum

http://statistik.uhr.se
Citera
2015-07-22, 18:53
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigshoww
http://statistik.uhr.se/
Citera
2015-07-23, 20:55
Medlem
Sitter som reserv på mitt förstahandsval och är antagen på mitt andrahandsval.

Men nu är det dock så att jag endast vill gå på mitt förstahandsval, alltså om jag inte blir antagen till förstahandsvalet så har jag tänkt söka in nästa år igen.

Ska man då tacka JA till förstahandsvalet och tacka NEJ till andrahandsvalet, eller kan man tacka JA till båda och sedan meddela om att man inte ska gå?
Citera
2015-07-23, 23:00
Medlem
RomanesEuntDomuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatiscola
Sitter som reserv på mitt förstahandsval och är antagen på mitt andrahandsval.

Men nu är det dock så att jag endast vill gå på mitt förstahandsval, alltså om jag inte blir antagen till förstahandsvalet så har jag tänkt söka in nästa år igen.

Ska man då tacka JA till förstahandsvalet och tacka NEJ till andrahandsvalet, eller kan man tacka JA till båda och sedan meddela om att man inte ska gå?
Du kan tacka ja till båda om du vill, men om du absolut inte kommer att gå på ditt andrahandsval så kan du väl lika bra tacka nej direkt och göra livet lite enklare för de som står som reserver.
Citera
2015-07-23, 23:24
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomanesEuntDomus
Du kan tacka ja till båda om du vill, men om du absolut inte kommer att gå på ditt andrahandsval så kan du väl lika bra tacka nej direkt och göra livet lite enklare för de som står som reserver.

Jag röstar på detta förslag, om nu användaren potatiscola vill verkligen inte läsa sitt andrahandsval
Citera
2015-07-24, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatiscola

Du kan göra både och men ena alternativet är mer rätt än det andra. Varför i hela jösse namn skulle du tacka JA till ditt andrahandsval om du nu är så bombsäker på att du absolut inte vill gå något annat än förstahandsvalet? Det är jag intresserad av att få reda på - vad skulle poängen med det vara? Att stjäla en studieplats för någon annan som faktiskt vill gå utbildningen, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in