2014-04-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Kan man läsa på högskola & komvux samtidigt? (komvux - distans om det skulle vara relevant)
Jag läser t.o.m. tekniskt basår och komvux samtidigt (extra provtillfällen ifall man skulle tabba sig på matten). Så som Wireman redan konstaterat så går det absolut.
Senast redigerad av Drymedar 2014-04-12 kl. 16:30.
Citera
2014-04-12, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Yes

http://www.komvuxutbildningar.se/Sections/faq/FAQQAA.aspx?questionid=11547&subjectid=

Citat:
Ursprungligen postat av Drymedar
Jag läser t.o.m. tekniskt basår och komvux samtidigt (extra provtillfällen ifall man skulle tabba sig på matten). Så som Wireman redan konstaterat så går det absolut.
Utmärkt! Tack för svar.
Citera
2014-04-13, 18:51
Medlem
Tjena!

Funderar på att söka tekniskt basår och kommer förmodligen bli antagen. Om jag söker fler kurser utöver basåret, kan jag då välja bort/avstå från dessa om jag kommer in på basåret? Har ingen lust/tid till att läsa båda är jag rädd.

Funderar på att söka någon språkkurs eller liknande utöver.
Citera
2014-04-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebrra3
Tjena!

Funderar på att söka tekniskt basår och kommer förmodligen bli antagen. Om jag söker fler kurser utöver basåret, kan jag då välja bort/avstå från dessa om jag kommer in på basåret? Har ingen lust/tid till att läsa båda är jag rädd.

Funderar på att söka någon språkkurs eller liknande utöver.
Ja du kan välja att tacka nej till de övriga kurserna du kommit in på. Du kan t.o.m. välja att tacka ja, för att sedan avregistrera dig inom två veckor efter kursstart så räknas det som att du aldrig varit registrerad på kursen om jag inte har helt fel för mig. Var dock noga med att sätta basåret som första prio så du inte blir struken för att du blivit antagen till för många fristående kurser.
Citera
2014-04-14, 14:34
Medlem
Är det bara jag som är dum i huvudet eller går det inte att ändra sorteringen på antagning.se efter stigande/fallande...?
Citera
2014-04-14, 14:41
Medlem
Citat:
Är det bara jag som är dum i huvudet eller går det inte att ändra sorteringen på antagning.se efter stigande/fallande...?
Jag hittar inte heller något sånt, så det verkar inte som det går.
Citera
2014-04-14, 17:28
Medlem
Ekonomprogrammet i Kalmar hade i fjol 55st antagna, med lägsta intagning på 0.9 HP. Men i år har dem delat upp det i två inriktningar, marknadsföring samt redovisning/ekonomistyrning, med 23 respektive 22 platser. Bör jag räkna med en höjning av intagningsgränsen eller den förväntas ligga på ungefär samma för båda?
Citera
2014-04-14, 17:33
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Jag läser en mattekurs på komvux som behörighetskomplettering. Men jag hittar inte var jag ska lägga till att jag gör det i min ansökan på antagning.se.
Jag är just nu på mina anmälningar och hittar inte komplettering nånstans.
Citera
2014-04-14, 19:00
Medlem
Citat:
Drag and drop!
Citera
2014-04-14, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Drag and drop!

Mjo. Men tänkte på när jag filtrerade resultaten efter antal HP. Som det ser ut nu går det bara att få det stigande.
Citera
2014-04-14, 19:26
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Jag läser en mattekurs på komvux som behörighetskomplettering. Men jag hittar inte var jag ska lägga till att jag gör det i min ansökan på antagning.se.
Jag är just nu på mina anmälningar och hittar inte komplettering nånstans.

Eller är det så att man bara skickar ansökan, utan att fylla i/skriva att man ska skicka behörighetskomplettering sen skickar man in när man får den i Juni?
Citera
2014-04-14, 19:55
Medlem
jzprs avatar
Citat:
Sista anmälningsdag till höstterminen 2014
Du har fram till 15 april på dig att göra en webbanmälan till höstens kurser och program. Anmälan stänger 24.00, men anmäl dig i god tid före stängning.

Är det idag eller imorgon som är sista ansökningsdag? Jag tycker det är lite luddigt att antagning.se inte skriver till OCH MED om man har morgondagen på sig också? Någon som kan bekräfta, då jag uppenbarligen har bristande språkkunskaper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in