2009-06-17, 20:43
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpalompa
oki då vet jag

Tack tack

ps Hur på verkar tidigare högskolestudier intagningsresultatet?

Kolla på lärosätets hemsida vad som gäller för urvalet till just dina sökta utbildningar.
Citera
2009-06-18, 00:50
Medlem
wises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Nix, det betyder absolut ingenting.

Jovisst, det är ju ett förhandsbesked att man är behörig. Jag har bland annat sökt breddkurser i företagsekonomi på c-nivå på andra universitet. I princip är jag garanterad plats pga. de går efter högskolepoäng men det är inte säkert att jag kommer in på alla kurser då vissa universitet skiljer sig gällande de behörighetsgivande a-b kurserna.
Citera
2009-06-18, 11:13
Medlem
kvints avatar
Börjar bli lite nojig, på "Din anmälan --> Följ anmälan" står det fortfarande "Inga handlingar mottagna". Skickade in kompletteringsuppgifter i onsdags förra veckan, man är ju rädd att posten lyckats slarva bort brevet...
Citera
2009-06-18, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Börjar bli lite nojig, på "Din anmälan --> Följ anmälan" står det fortfarande "Inga handlingar mottagna". Skickade in kompletteringsuppgifter i onsdags förra veckan, man är ju rädd att posten lyckats slarva bort brevet...
Jag vet inte hur lång tid det brukar ta men jag skickade in mina i fredags och de blev mottagna i måndags.
Citera
2009-06-18, 15:35
Medlem
Har sänt in två betygsdokument. Det ena skickades in i torsdags förra veckan och blev inskrivet igår. Det andra skickades in i måndags och har inte blivit inskrivet än.
Citera
2009-06-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Jag vet inte hur lång tid det brukar ta men jag skickade in mina i fredags och de blev mottagna i måndags.

Skickade mina i fredags också och de stod som mottagna i måndags. I går kom allt upp och mitt snittbetyg står vid ansökan.
(Lite lägre vid chalmers o lth-ansökningarna då de kräver MaE som jag inte satte MVG i =( )
Citera
2009-06-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvint

Det tar lite tid...Jag skickade in ett fax till dem med arbetsgivarintyg och det skulle ta 2 veckor för dem att lägga in i systemet. Det skulle dock inte vara någon fara så länge jag skickat in det innan 18:e
Citera
2009-06-18, 16:55
Medlem
Mr.Fredriks avatar
jag vill veta om jag kommer in på någon av de sökta masters nuuuuuuuuuuuuuuuu!! Argh!
Citera
2009-06-18, 18:56
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeitar
Min fråga är då:
De kurser jag redan nu kan se UG och MV på, betyder det att jag har kommit in på dessa? Eller kan de lika väl hoppa tillbaka till Handläggning Pågår, och sedan bli strukna??

MV:et är väl DITT medelvärde och inte medelvärdet på de som har sökt till kursen..?
Citera
2009-06-18, 19:00
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Jovisst, det är ju ett förhandsbesked att man är behörig. Jag har bland annat sökt breddkurser i företagsekonomi på c-nivå på andra universitet. I princip är jag garanterad plats pga. de går efter högskolepoäng men det är inte säkert att jag kommer in på alla kurser då vissa universitet skiljer sig gällande de behörighetsgivande a-b kurserna.
Ja okej då.
Det indikerar att man uppfyller grundläggande behörighet, dvs har läst de gymnasiekurser som krävs.
Dock borde man ju kollat det innan man sökt, men du har rätt.
Citera
2009-06-18, 19:34
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
MV:et är väl DITT medelvärde och inte medelvärdet på de som har sökt till kursen..?

Stämmer bra. Dock Meritvärde, inte medelvärde.
Citera
2009-06-18, 19:58
Medlem
Lånar tråden lite snabbt.

Jag har sökt FEK 1 till hösten. Mitt meritvärde är 23. Vad baseras det på?

Om det vore antal högskolepoäng som vore relevant för kursen så borde det vara betydligt högre? Jag har jag drygt 40hp ekonomi och ~30hp matte.

Kommer lätt in på kursen, men har undrat en tid över vad det baseras på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in