Citat:
Från den punkt där CSG kan slå ut vapenbäraren,
d.v.s. 700-1000km ut, utan att ta till lufttankning.
Vilket är hopplöst för lite och därtill så kan mindre UAV inte bära vapen.
SPY-1 kan upptäcka mål lika små som C-701 på ungefär 200km håll.
(ett mål stort som en golfboll på 165km)
Eftersom C-701 har en extremt undermålig räckvidd på futtiga ~25km,
så är det alltså inget problem att upptäcka C-701.
Nu behöver man dock inte ens upptäcka C-701,
just p.g.a. robotens extremt undermåliga räckvidd.
Det räcker med att man upptäcker vapenbäraren,
(vilken man kommer att kunna se med blotta ögat
innan denna kan skjuta robotskott med C-701)
och slår ut den
(vilket man kan göra med 12,7cm kanon, ESSM, SM-2, SM-6, helikoptrar och stridsflyg)
eller håller sig utom räckvidd för vapenbäraren,
vilket i fallet med båtar och fartyg som vapenbärare
är mycket enkelt att göra, p.g.a. att CSG är snabbare och har vida större uthållighet.
.
d.v.s. 700-1000km ut, utan att ta till lufttankning.
Vilket är hopplöst för lite och därtill så kan mindre UAV inte bära vapen.
SPY-1 kan upptäcka mål lika små som C-701 på ungefär 200km håll.
(ett mål stort som en golfboll på 165km)
Eftersom C-701 har en extremt undermålig räckvidd på futtiga ~25km,
så är det alltså inget problem att upptäcka C-701.
Nu behöver man dock inte ens upptäcka C-701,
just p.g.a. robotens extremt undermåliga räckvidd.
Det räcker med att man upptäcker vapenbäraren,
(vilken man kommer att kunna se med blotta ögat
innan denna kan skjuta robotskott med C-701)
och slår ut den
(vilket man kan göra med 12,7cm kanon, ESSM, SM-2, SM-6, helikoptrar och stridsflyg)
eller håller sig utom räckvidd för vapenbäraren,
vilket i fallet med båtar och fartyg som vapenbärare
är mycket enkelt att göra, p.g.a. att CSG är snabbare och har vida större uthållighet.
.
Jag har redan skrivit att du kommer upptäcka många mål, men ingenting du kan göra med sakerna du upptäcker. Det räcker inte att du upptäcker massa saker, men Kowsar kommer du inte att kunna se komma mot dig. Problemet är att du inte tar upp vad som prioriteras i ett sådant läge och hur prioriteringen går till.
Det är inte så att du kan använda allt på ditt fartyg när du står "linked".
Citat:
Ursäkta, men går du på droger? Vilket jävla svamlande!
Nej, hangarfartyg är inte anpassade efter lågintensiv, lågteknologisk konflikt som betecknar asymetrisk krigföring, men det är inte i den miljön en CSG kommer att operera, argumentet är således irrelevant.
Vad har jag provat i Israel i 30 dagar? Bo på kibbutz?
Vad innebär det att jag avancerar mina system ombord? Flyttar dem närmre relingen?
Jag vinner inte över C-versionerna dessutom uppgraderade och anpassade? Vilka vad?
Ett tips i all välmening: Ta ett par andetag efter att du skrivit ditt inlägg, läs igenom det en gång. Ta sedan ett par andetag till och läs det en gång till. Rätta sedan till texten och upprepa proceduren till dess att ditt inlägg blir begripligt, på så sätt får du säkert konstruktiva svar också, för det du skrev ovan går inte att bemöta.
Nej, hangarfartyg är inte anpassade efter lågintensiv, lågteknologisk konflikt som betecknar asymetrisk krigföring, men det är inte i den miljön en CSG kommer att operera, argumentet är således irrelevant.
Vad har jag provat i Israel i 30 dagar? Bo på kibbutz?
Vad innebär det att jag avancerar mina system ombord? Flyttar dem närmre relingen?
Jag vinner inte över C-versionerna dessutom uppgraderade och anpassade? Vilka vad?
Ett tips i all välmening: Ta ett par andetag efter att du skrivit ditt inlägg, läs igenom det en gång. Ta sedan ett par andetag till och läs det en gång till. Rätta sedan till texten och upprepa proceduren till dess att ditt inlägg blir begripligt, på så sätt får du säkert konstruktiva svar också, för det du skrev ovan går inte att bemöta.
Då är du låst. Om du befinner så långt borta så innebär det att du varken kan öppna sundet eller skicka in eskorter. Hoppas du har förstått strategin. Iran gör inget annat än väntar eftersom tiden som går kan kosta dig fler dollarsedlar än 2 sänkta fartyg.