Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-29, 18:55
  #5581
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så varför är han då så djävla inkompetent så han skjuter ner ett trafikflygplan som just lyft från Teherans största flygplats?
Det e frågan. Vem talar sanning? Ta din egen arbetsplats, man skyller alltid på den svagaste.
Du tror nån skjutit ned nåt bara så där? Låt mig fucking tvivla. Jag vill veta mer. Seriöst jag visste inte det här själv. Att transpondern varnar luftvärn.
Citera
2021-03-29, 19:11
  #5582
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det e frågan. Vem talar sanning? Ta din egen arbetsplats, man skyller alltid på den svagaste.
Du tror nån skjutit ned nåt bara så där? Låt mig fucking tvivla. Jag vill veta mer. Seriöst jag visste inte det här själv. Att transpondern varnar luftvärn.
Du menar att ”operatören” sköt ner planet på order av en än mer inkompetent överordnad? 😂
Citera
2021-03-29, 19:55
  #5583
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det e frågan. Vem talar sanning? Ta din egen arbetsplats, man skyller alltid på den svagaste.
Du tror nån skjutit ned nåt bara så där? Låt mig fucking tvivla. Jag vill veta mer. Seriöst jag visste inte det här själv. Att transpondern varnar luftvärn.

Gör Irans militärledning och regim det? De har ju själva erkänt att det var de själva som sköt ner flygplanet.
Citera
2021-03-29, 22:09
  #5584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det e frågan. Vem talar sanning? Ta din egen arbetsplats, man skyller alltid på den svagaste.
Du tror nån skjutit ned nåt bara så där? Låt mig fucking tvivla. Jag vill veta mer. Seriöst jag visste inte det här själv. Att transpondern varnar luftvärn.

Vad exakt tvivlar du på???
Citera
2021-03-29, 22:39
  #5585
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Gör Irans militärledning och regim det? De har ju själva erkänt att det var de själva som sköt ner flygplanet.
Och liksom? Det klart de måste säga det. Vem sköt annars?
Citera
2021-03-29, 22:44
  #5586
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vad exakt tvivlar du på???
Kolla, låt mig berätta för dig så du fattar. Deras poliser har inte rätt att skjuta utan order, fattar du?
Tror du det är fittmunsAnders som bara skjuter nån?
Det att den här personen gjort så här. Förklarar oxå fördröjnngen eftersom man ville kolla upp honom lite innan man officielt uttalade sig om nåt.
Citera
2021-03-29, 22:45
  #5587
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Och liksom? Det klart de måste säga det. Vem sköt annars?

Så menar du att de ljuger, eller? "Vem talar sanning?" frågade du.
Citera
2021-03-30, 00:20
  #5588
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Så menar du att de ljuger, eller? "Vem talar sanning?" frågade du.
Det fattar man väl att Iran inte säger hela sanningen. Men USA e inte heller så fucking nykter och ren. De beter sig oxå skumma. Därför jag frågar. Varför e alla i väst så eniga om det trots att ingen utredning gjorts några timmar efteråt?
Citera
2021-04-08, 15:36
  #5589
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
...Därför finns det en väsentlig skillnad mellan hur politiska ledare talar och hur militärer diskuterar.
...


Åtminstone här i Sverige. En ordinär politiker behärskar sällan det beslutsfähiga språk som en officer Värd namnet gör. Där noterar vi raskt en skillnad i USA, där även lokalpolitiker kan föra sig tillräckligt beslutsfähigt och tillräckligt insiktsfullt.
Citera
2021-04-08, 19:47
  #5590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Åtminstone här i Sverige. En ordinär politiker behärskar sällan det beslutsfähiga språk som en officer Värd namnet gör. Där noterar vi raskt en skillnad i USA, där även lokalpolitiker kan föra sig tillräckligt beslutsfähigt och tillräckligt insiktsfullt.
Problemet handlar i grunden om det allmänna förhållningssättet till allt som hör till militär... Man ska fatta de rätta besluten. Politiken uppehåller allmänna uppfattningar medan militärer har fötterna på jorden..

Att sänka hangarfartyg är inte en konst.. Men konsten är att fatta ett beslut som inte får en sådan utgång..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback