2015-07-09, 12:55
Medlem
Tjena!
Ja å 3 polare tänkte vi skulle dra iväg en weekend norrut (från övik å uppåt) för att spela. Är det någon som skulle kunna rekommendera någon fin bana, med typ camping eller liknande i närheten, så nära som möjligt. Helst med bra resturang/bar på banan så man kan få sig något svalkande efteråt.

Tack på förhand!
Citera
2015-07-09, 13:43
Medlem
Är det inte lite väl tidigt att byta klubbor efter bara 2 månader?
Javisst fundera på det går väl hur bra som helst men vad är det som säger att han/hon/du inte ligger under 25 om några veckor/1 månad med klubborna? Alla har inte samma utveckling med att hcp:et bara rasar neråt.

lurifaksen och tjingelinge, är ni samma person?
Citera
2015-07-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurifaksen
Hej. Jag började spela golf för ca 2 månader sen och är nere på 28 i hcp, jag köpte ett set för nybörjare och det sägs att det är svårt att komma under 25 i hcp med dom. Vad är det som gör det? Kan jag köra på med dom länge eller måste jag ha nya snart igen?

Tror inte alls det är några problem för dig att spela hela den här säsongen på dom klubborna, går ju snabbt å sänka sig i början så bara för att du har kommit ner till 28 på 2 månader så betyder inte det att du kommer vara nere på 18 tex innan säsongen är slut. Så kör på, se om du fortfarande tycker det är lika roligt när du börjar ha svårare å svårare å spela på ditt hcp å byt nästa säsong om du tycker det behövs.

Jag har spelat med mina järn ifrån 54 ner till 10,6 på 2,5 säsong och börjar gå i tankarna på att byta nu då jag känner att jag har utvecklats såpass att man kanske skulle känna utav ett byte på järnen.
Citera
2015-07-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxlacka
Tjena!
Ja å 3 polare tänkte vi skulle dra iväg en weekend norrut (från övik å uppåt) för att spela. Är det någon som skulle kunna rekommendera någon fin bana, med typ camping eller liknande i närheten, så nära som möjligt. Helst med bra resturang/bar på banan så man kan få sig något svalkande efteråt.

Tack på förhand!

Umeå GK - Har ett litet boende på banan, vandrarhem. Restaurangen har begränsade öppettider men möjlighet till middag och öl finns.

Skellefteå GK - Samma som ovan. Vet inte hur det är med restaurangen kvällstid men boende finns på banan.

Piteå GK - Fina vandrarhem på banan och bra restaurang. Nog det bästa alternativet hittils.

Bodens GK - Inget boende på banan. Finns ett hotell på gångavstånd utan servering etc. Inte direkt något jag skulle rekommendera i ert syfte. Restaurang finns på banan, osäker på öppettider och om alkoholtillstånd finns.

Luleå GK - Inget direkt boende i närheten. Kräver bil.
Citera
2015-07-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Umeå GK - Har ett litet boende på banan, vandrarhem. Restaurangen har begränsade öppettider men möjlighet till middag och öl finns.

Skellefteå GK - Samma som ovan. Vet inte hur det är med restaurangen kvällstid men boende finns på banan.

Piteå GK - Fina vandrarhem på banan och bra restaurang. Nog det bästa alternativet hittils.

Bodens GK - Inget boende på banan. Finns ett hotell på gångavstånd utan servering etc. Inte direkt något jag skulle rekommendera i ert syfte. Restaurang finns på banan, osäker på öppettider och om alkoholtillstånd finns.

Luleå GK - Inget direkt boende i närheten. Kräver bil.

Tack så mycket för svar, Piteå GK låter ju helt klart som ett alternativ. Har du spelat mycket på den banan? Tänkte om den håller bra kvalité eller hur ser det ut med det?
Hade faktiskt funderingar innan jag skrev denna tråd på piteå då vi tänkte att pite havsbad finns ju alltid om det är så att det inte finns boende precis vid banan.
Citera
2015-07-09, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxlacka
Tack så mycket för svar, Piteå GK låter ju helt klart som ett alternativ. Har du spelat mycket på den banan? Tänkte om den håller bra kvalité eller hur ser det ut med det?
Hade faktiskt funderingar innan jag skrev denna tråd på piteå då vi tänkte att pite havsbad finns ju alltid om det är så att det inte finns boende precis vid banan.

Piteå brukar ha helt okej kvalité på banan. Är ni från Ö-vik vet ni att Norrlandsbanorna ofta är sisådär. Går ju inte att jämföra med banor söder om Gävle men ja... För att ligga där den ligger är det en fin anläggning.
Citera
2015-07-10, 09:27
Medlem
Citat:
Piteå brukar ha helt okej kvalité på banan. Är ni från Ö-vik vet ni att Norrlandsbanorna ofta är sisådär. Går ju inte att jämföra med banor söder om Gävle men ja... För att ligga där den ligger är det en fin anläggning.

Jo vi kommer från övik. Jo precis, är ju lite sämre än söderut. Vet inte om du har spelat på veckefjärden, som jag tycker håller rätt bra kvalité, förutom på några småställen. Typ bunkrar osv.
Men skulle den vara så pass fin så är det ju helt okej!

Ska ta å ringa dom på Piteå GK idag, tack så mycket för svaren!
Citera
2015-07-10, 10:17
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag funderar på att spela i Nyköping. Någon som har koll på vilken bana av den Västra eller Östra som är roligast?
Citera
2015-07-10, 10:54
Medlem
4522s avatar
Finns det någon Stockholmsklubb med riktigt bra träningsområde? Gärna en som ligger relativt nära och är tillgänglig med kollektivtrafik. Med träningsområde menar jag inte enbart range (då duger exempelvis Bromma bra), utan även ett område där man kan dra lite wedgar och halvslag.

På samma ämne tycker jag Sverige överlag är ganska dåliga på att erbjuda bra träningsområden. Förmodligen för att det inte finns några pengar i det och det kostar en del underhåll. Särskilt när det finns så många rövar som inte kan golfvett. Men man vill ju inte alltid spela korthålsbanor...
Citera
2015-07-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Finns det någon Stockholmsklubb med riktigt bra träningsområde? Gärna en som ligger relativt nära och är tillgänglig med kollektivtrafik. Med träningsområde menar jag inte enbart range (då duger exempelvis Bromma bra), utan även ett område där man kan dra lite wedgar och halvslag.

På samma ämne tycker jag Sverige överlag är ganska dåliga på att erbjuda bra träningsområden. Förmodligen för att det inte finns några pengar i det och det kostar en del underhåll. Särskilt när det finns så många rövar som inte kan golfvett. Men man vill ju inte alltid spela korthålsbanor...

Har du missat Halmstads Golfarena? Är väl typ en av Europas(?) bättre träningsanläggningar?
Citera
2015-07-10, 14:31
Medlem
4522s avatar
Citat:
Har du missat Halmstads Golfarena? Är väl typ en av Europas(?) bättre träningsanläggningar?

Inte missat, World of Golf finns ju också på västkusten. Inget kring Stockholm. Sedan kräver jag inte högsta Europa-klass utan mer valmöjligheter än en range.
Citera
2015-07-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Viksjö Gk
Flera Olika chip områden och bunkrar , dock ofta mycket folk .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in