2018-11-24, 14:10
Medlem
Måste säga att jag blir äcklad när man står och spelar om 90 miljoner när det ser ut som det gör I världen men det var väl välgörenhet inblandat också?
Citera
2018-11-24, 18:22
Medlem
Puerta-grandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Varför inte kolla blocket bara?
Annars brukar Wilson göra prisvärda grejer, vet inte om du räknar dem till de "vanliga" dock.

Sant, tänkte mig dock något som inte är så känt men kanske gör bra grejer. Vill helst ha ny utrustning.
Citera
2018-11-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puerta-grande
Sant, tänkte mig dock något som inte är så känt men kanske gör bra grejer. Vill helst ha ny utrustning.

Kvalitetsmässigt tror jag de flesta gör bra grejer om vi bortser från en del kopior. Finns bra sånna också. Köpte wedgar från aliexpress, sm5 kopior, 3st för 1700:- och bollen beter sig lika som orginalet. Polare som köpt Mizuno MP-5 för 1500:- 3-pw och dem har hållt i flera år.

Dem stora märkena lever på just att det är märket och folk betalar för att få det. Du kan nog hitta nonames till halva priset och är minst lika bra.
Citera
2018-11-26, 22:16
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Måste säga att jag blir äcklad när man står och spelar om 90 miljoner när det ser ut som det gör I världen men det var väl välgörenhet inblandat också?

Ja, jag hoppas att inte detta är framtiden dvs att anordna matcher 1 mot 1 med extremt överdrivna belopp inblandade. Förvisso vinner vinnaren av hela Fedex Cup-slutspelet också ofantligt mycket pengar men där är det alla fall som ett resultat av en hel säsong och flera spelare har chansen att från början deltaga.
Citera
2018-11-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Ja, jag hoppas att inte detta är framtiden dvs att anordna matcher 1 mot 1 med extremt överdrivna belopp inblandade. Förvisso vinner vinnaren av hela Fedex Cup-slutspelet också ofantligt mycket pengar men där är det alla fall som ett resultat av en hel säsong och flera spelare har chansen att från början deltaga.

Ja, golf vill väl bli av med Vit Rikemanssportstämpeln.
Citera
2018-12-18, 19:51
Medlem
Kom och tänka på det här rekordet idag. Från 2015

Fredrik Jacobson har nytt puttrekord

Svensken sätter nytt tourrekord och kan skryta med 524 raka passerade hål utan en enda treputt.

http://www.golfdigest.se/artiklar/ny...drik-jacobson/
Citera
2018-12-26, 14:47
Medlem
Jannebigplays avatar
Nu är jag desperat. Har tagit säkert 5 olika driver lektioner och jag får aldrig riktigt svar på min fråga. Hur fan ska jag slå längre med drivern? Det som gör mig förvirrad är: Hur ska jag slå till bollen? Förra vintern när jag slog inne i hallen kunde jag få iväg raketer på 260m carry, dock med en push eller slice. Startade säsongen katastrof och fick göra om drivern vilket gör att jag nu kan slå en fade, draw och slå rakt om jag vill. Däremot har jag tappat ungefär 60 meter tack vare detta.

Saken som aldrig löste sig däremot är: Hur fan ska jag tänka kring hur jag slår till den? Ska jag tänka att jag slår som ett tennisslag som här https://www.youtube.com/watch?v=z_Oq4XfX-4A

Eller ska jag tänka baseball-sving som här: https://www.youtube.com/watch?v=GIHRgz6GqGk

Det känns aldrig riktigt rätt när jag slår och det är det som är problemet. Jag har noll problem med järnen och jag slår min j5a vid monsterträffar nästan lika långt som min driver just nu så det är något som är ruskigt fel. Min ballspeed med j5 är runt 125mph och drivern pendlar mellan 130-145 mph. Det är för dåligt.
Citera
2018-12-27, 00:12
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Nu är jag desperat. Har tagit säkert 5 olika driver lektioner och jag får aldrig riktigt svar på min fråga. Hur fan ska jag slå längre med drivern? Det som gör mig förvirrad är: Hur ska jag slå till bollen? Förra vintern när jag slog inne i hallen kunde jag få iväg raketer på 260m carry, dock med en push eller slice. Startade säsongen katastrof och fick göra om drivern vilket gör att jag nu kan slå en fade, draw och slå rakt om jag vill. Däremot har jag tappat ungefär 60 meter tack vare detta.

Saken som aldrig löste sig däremot är: Hur fan ska jag tänka kring hur jag slår till den? Ska jag tänka att jag slår som ett tennisslag som här https://www.youtube.com/watch?v=z_Oq4XfX-4A

Eller ska jag tänka baseball-sving som här: https://www.youtube.com/watch?v=GIHRgz6GqGk

Det känns aldrig riktigt rätt när jag slår och det är det som är problemet. Jag har noll problem med järnen och jag slår min j5a vid monsterträffar nästan lika långt som min driver just nu så det är något som är ruskigt fel. Min ballspeed med j5 är runt 125mph och drivern pendlar mellan 130-145 mph. Det är för dåligt.

Då är vi varandras motsatser. Kan inte slå järn överhuvudtaget.

Jag brukar inte inte tänka på att svingen ska vara annorlunda mellan järn och driver. Har en ganska flack sving (tänk typ Ricky Fowler) antar att det kan vara därför jag gillar drivern men har mer problem med järnen. Bollen nånstans mellan vänstra hälen och vänster stortå, "K" uppställningen, tänker på att verkligen börja med höften när jag påbörjar min downswing.

För tips från youtube kan jag rekommendera Chris Ryan, Rick Shiels, Peter Finch, Me and my golf och Scratch Golf Academy. Vill du nörda ner på mer detaljer gillar jag verkligen athletic motion golf
Citera
2018-12-30, 21:15
Medlem
Hur vintertränar ni? Hur ofta? Övningar? Tips på ställen i Stockholm att öva på bortsett Komethallen i Barkarby?

Om nån är sugen på att träna ihop under vintern så skicka PM. Stockholm.
Citera
2019-01-06, 15:08
Medlem
Bestebrors avatar
När brukar årets nyheter släppas för 2019 när det gäller klubbor/utrustning?
Citera
2019-01-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bestebror
När brukar årets nyheter släppas för 2019 när det gäller klubbor/utrustning?

Mycket börjar säljas i Sverige i mitten av Februari. Nyheterna har redan släppts men ej börjat säljas ännu. Mizuno och TM har redan släppt sina järnklubbor. Drivers och FW kommer börja släppas slutet januari, början av februari.
Citera
2019-01-07, 10:36
Medlem
bulgur12s avatar
Golf i Västerås

Hej,

Jag skulle vilja höra lite rekommendationer från folk kring dem olika golfbanorna i Västerås.

Själv har jag bott på mindre ort tidigare och endast kunnat hålla mig till den enda lokala banan men nu när det finns så många olika så vet jag inte vilken jag bör skaffa mig medlemskap hos i sommar för att få ut härlig och bra golfsommar med mycket spel.

Dem har jag kunnat luska fram är följande.

Orresta GK
Ängsö GK
Västerås GK
Fullerö GK
Strömsholm GK
Tortuna GK
Frösåker GK

Är dock inte så sugen på att betala 15-20.000 per säsong för att få spela så något som är någorlunda prisvärt välkomnas så klart.

Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in