Citat:
Fast har jag verkligen sagt att man spelar bättre med bärbag? Det är jag ytterst tveksam till. Det jag har sagt om hur man spelar är att man spelar bättre med det man är van vid.Jag tänkte återknyta till vår tidigare diskussion om bärbag vs vagn.
Jag har märkt att nästan alla som bär bag på min klubb är killar i 20-35 års åldern. Detta är även demografin för lägsta hcp (iaf där jag spelar).
Så, jag ger dig rätt i att "bära bag = spela bra".
Men jag tror att det verkliga sambandet är "spela bra = bära bag".
Samma resonemang som att "spela NBA-basket = lång person". Omvänt, man blir inte lång av att spela bra basket.
PS. Jag har läst mellan raderna att du inte faller i åldersgaffeln 20-35, men du förstår säker mitt resonemang iaf.
Jag har märkt att nästan alla som bär bag på min klubb är killar i 20-35 års åldern. Detta är även demografin för lägsta hcp (iaf där jag spelar).
Så, jag ger dig rätt i att "bära bag = spela bra".
Men jag tror att det verkliga sambandet är "spela bra = bära bag".
Samma resonemang som att "spela NBA-basket = lång person". Omvänt, man blir inte lång av att spela bra basket.
PS. Jag har läst mellan raderna att du inte faller i åldersgaffeln 20-35, men du förstår säker mitt resonemang iaf.
Det som jag däremot har sagt som du kanske har missuppfattat är att det är bättre att spela med bärbag. Inte samma sak.

Det är tre saker som gör att jag säger det:
1. Man får bättre fysik.
2. Det är bättre för kroppen. Då menar jag alltså att det faktiskt är vänligare för kroppen så länge som man inte har några problem med knän eller nått sånt. Att skjuta en vagn framför sig är faktiskt inte ett speciellt naturligt sätt att röra sig.
3. Det går snabbare.
Och det är 5 kompisar som jag mer eller mindre regelbundet spelar med, 4 av oss är mellan 41 och 45 och en är drygt 60. 4 bär bagen och 1 kör med vagn, det är 45-åringen som kör vagn för han har knäproblem. Visst är det vanligare att bära ju yngre man är, men människokroppen är starkare än många tror.
, delmål blir att försöka sänka mig till 12-13 under säsongen men känns tufft då det gått så segt senaste månaden