2015-06-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Vet inte vad du menar med tråkiga saker, men skulle något inträffa så lär det bli tråkigast för den som ställer till med dumheterna.
Oavsett vad man tycker om biljettkontrollanter, så har de ett jobb att sköta.
Man kan tycka vad man vill om funktionen, men bör respektera människan bakom uniformen om man får ett respektfullt bemötande tillbaka.
Det verkar att många är fortfarande förbannade och vill ge tillbaka till dem. Det kan bli slagsmål.
Citera
2015-06-08, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman

Det första fetade gäller i högsta grad dig, och jag undrar om du är en spammare eller bara trollar. Det är en retorisk fråga utan "?", vilket betyder att jag varken vill ha eller förväntar mig något svar!

Det framgår i tråden att Västtrafik hyr in förare ifrån Transdev. Det är Västtrafik som bedriver trafiken.
Tror du att Manpower bestämmer hur/när personal på McDonalds ska jobba.
Ett avancerat tips är att Västtrafik bestämmer, vilken schemaläggning som gäller för de inhyrda förarna ifrån Transdev.
Av vilket skäl detta skulle vara intressant i ärendet är för mig ett mysterium.

Du skriver om folks osanningar (fetat ovan), men det är precis vad du själv skriver om envarsgripande.
Din kommentar om att misshandel är när man slår någon som inte kan försvara sig är rent löjeväckande.
Slår man någon som kan försvara sig är det likt förbannat misshandel.

Vad håller du på med?
Frågan är vem som är spammare eller troll.
Detta är ett diskussion forum man bollar synpunkter, rätta till andra fel samt lägger fram olika typer av teorier.

Jag berättar bara hur jag tolkar situationen efter från det jag vet. När jag rättar till någon är det för att personen far med osanningar och lägger till för att ha sin story hållbar.

Som att ex säga att busschauffören har blivit misshandlad.
Du säger ju själv att misshandel är när nån blir slagen. Vilket tid i filmsnutten blir busschauffören slagen?

Jag har aldrig heller påstått att min typ är misshandel är den rätta enligt lagens mening.
Bara för lagen säger en sak så betyder inte att jag håller med.

Misshandel för kommer alltid vara för mig att nån har åkt på ordentlig med stryk. 2 som slåss mot varandra behöver inte vara misshandel.

Det är min egna personliga åsikt.

Sen så ställde jag en enkel fråga till en busschaufför som finns i tråden och du går bananas.
Dessutom visa det säg att du var ute och cyklar som vanligt och min fråga var helt korrekt. It made my day

Sen gällande envars gripande så är det både från Västtrafik och lagen som jag har kollat men du vet självklart bäst
Citera
2015-06-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Högst troligt är det inget envarsgripande efter vad som framkommit hittills och således är det mer sannolikt att det är misshandel busschauffören utsätts för.

Haha, så du menar att om jag slår dig så döms jag för misshandel endast om du inte kan försvara dig, kan du däremot veva iväg några smällar så klarar jag mig eftersom du uppenbarligen kunde försvara dig? Du är ju dum i huvudet, på riktigt!

Vad som har kommit fram hittills?
Det finns inget som kan styrka ditt påstående eftersom ingen vet vad som har skett på bussen.

Lyssna nu grabben.
Personliga åsikt och lagens åsikt är 2 olika saker.

Min personliga åsikt är om misshandel är mycket mer än det jag sa till dig. 2 st kan misshandla varandra. Lite svår och förklara och speciellt till en som går på personangrepp. Vilket inte har med tråden att göra.

Vad jag ser på videon är inte nån misshandel för inga slag ut utgivits av väktare/kontrollanter.
Kan du visa mig i vilket filmsnutt jag kan se misshandel?
Citera
2015-06-08, 17:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vad som har kommit fram hittills?
Det finns inget som kan styrka ditt påstående eftersom ingen vet vad som har skett på bussen.

Lyssna nu grabben.
Personliga åsikt och lagens åsikt är 2 olika saker.

Min personliga åsikt är om misshandel är mycket mer än det jag sa till dig. 2 st kan misshandla varandra. Lite svår och förklara och speciellt till en som går på personangrepp. Vilket inte har med tråden att göra.

Vad jag ser på videon är inte nån misshandel för inga slag ut utgivits av väktare/kontrollanter.
Kan du visa mig i vilket filmsnutt jag kan se misshandel?

Fullkomligt meningslöst att föra diskussioner kring dina egna påhitt om vad du tycker misshandel är.
Citat:
Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.
Citera
2015-06-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fullkomligt meningslöst att föra diskussioner kring dina egna påhitt om vad du tycker misshandel är.

Så jag får inte lämna egna synpunkter om vad jag tycker är misshandel eller inte.

Ni som stödjer busschauffören påstår ju att busschauffören har blivit misshandlad, trots att finns inte ett enda bevis på det påstående.

INGA SLAG FINNS INSPELAT.
Citera
2015-06-08, 17:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Så jag får inte lämna egna synpunkter om vad jag tycker är misshandel eller inte.

Ni som stödjer busschauffören påstår ju att busschauffören har blivit misshandlad, trots att finns inte ett enda bevis på det påstående.

Så du kan inte ta till dig hur lagtexten är utformad? Vad du tycker är misshandel är komplett ointressant för någon annan än dig själv.
Citera
2015-06-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Han var på väg till Kvilledepån, inte Frihamnsdepån. Kvilledepån ligger borta vid Biltema ungefär.

Tack för informationen, det ger ju svar på min fundering
Citera
2015-06-08, 18:27
Medlem
Citat:

Tycker att alla skall få framföra sin synpunkt men jag delar inte din uppfattning. Min uppfattning är att kontrollanterna gör ett olaga frihetsberövande. Både i din och min lagbok så är det misshandel när du sätter dig med ditt knä över någons hals så att luft tillförseln stryps. Om dessutom personen har handbojor på sig och inte kan försvara mig så börjar vi tendera på grovmisshandel. Det blir ju lite svårt för den kvinnliga kontrollanten att neka till att hon har gjort det
Citera
2015-06-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så du kan inte ta till dig hur lagtexten är utformad? Vad du tycker är misshandel är komplett ointressant för någon annan än dig själv.

Vem har påstått att jag inte kan ta till mig lagtexten?

Håller du med allt som står i lagen?
Citera
2015-06-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextonbussen
Tycker att alla skall få framföra sin synpunkt men jag delar inte din uppfattning. Min uppfattning är att kontrollanterna gör ett olaga frihetsberövande. Både i din och min lagbok så är det misshandel när du sätter dig med ditt knä över någons hals så att luft tillförseln stryps. Om dessutom personen har handbojor på sig och inte kan försvara mig så börjar vi tendera på grovmisshandel. Det blir ju lite svårt för den kvinnliga kontrollanten att neka till att hon har gjort det

Ser ingen som sätter knät över halsen? När på filmen gör dom det?
Den ända jag ser är att chauffören ligger på mage. Så då blir det svårt att sätta knä på halsen.
Citera
2015-06-08, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vem har påstått att jag inte kan ta till mig lagtexten?

Håller du med allt som står i lagen?

Det är fullkomligt ointressant att diskutera i den här tråden. Respektive part har polisanmält och den undersökning och det eventuella åtal som följer kommer inte att ta hänsyn till dina idéer utan just Brottsbalken.
Citera
2015-06-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ser ingen som sätter knät över halsen? När på filmen gör dom det?
Den ända jag ser är att chauffören ligger på mage. Så då blir det svårt att sätta knä på halsen.

Har sett 3 eller 4 filmer från hållplatsen och på en av filmerna kan du se vad jag har beskrivit för dig. Visst ligger chauffören på mage med ena kinden i marken. Om kontrollanten sätter knät i nacken eller halsen är ju mer en fråga om var man tycker halsen går över till nacke. Oberoende på vad man tycker så skall hon inte ha sitt knä där överhuvudtaget. Jag ställer in mig i ledet och avvaktar på vilka delar det kommer att väckas åtal i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in