2015-06-02, 12:21
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Men du tycker att det är ok att bitas?

Om 3 pers ligger på mig så får dom fan skylla sig själva om jag gör motstånd och får dom ett bett så är det självförvållat. Man ligger inte 3 pers på en kollega.. End of!
Citera
2015-06-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Det är inte svårt att förstå varför kontrollanterna reagerade så starkt. Åtminstone här där jag bor är det VÄLDIGT vanligt att invandrare försöker att fuska när det gäller bussbiljetten. De hade väl fått nog helt enkelt.

Åker de runt i uniform också?
Citera
2015-06-02, 12:24
Medlem
KnarkFjandts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baragnell
Sammanfattning

-Busschaufför blir gripen av biljettkontrollanter. Väktare anländer till plats.
.
-Busschauffören hade RÄTT att åka med då han skulle till depån för att avsluta sitt arbetspass.
.
Gripen? Är du säker på det? Det är alltså en juridisk term.
Om han hade rätt att åka eller inte är kanske inte så viktigt. Som jag uppfattat det anser de att han inte har rätt att åka, därefter blir det tumult och våldsamt motstånd som eskalerar till våld mot tjänsteman. Polisen kan också vilja prata med dig och vill att du hoppar in i bilen eller stoppar dig för en kontroll. Försöker du då smita blir det problem. Oavsett om du hade gjort något fel eller inte innan de ville ha ett snack.

Väktaren som skriker gör uppenbarligen en idiotgrej. Hela ingripandet verkar vara klantigt skött. Men det är inte olagligt. Chauffören har å andra sidan förmodligen begått flera brott. Vem ska vi hoppa på? De som är klantiga eller de som begår brott?

Media piskar upp en stämning mot väktarna och hönshjärnorna kommer kacklande. Pöbelväldet är snart en tidsfråga.

(För egen del har jag för länge sedan insett att man inte ska tjafsa med varken snutar eller väktare eftersom många lider av mindervärdeskomplex och tycker om att slå på folk; så när de vill ha ditt färdbevis är det smart att inte tjafsa.)
Citera
2015-06-02, 12:25
Medlem
KnarkFjandts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirxz
Det har framgått klart och tydligt att chaffisen varken bet eller gjorde våldsamt motstånd.

Vardå?
Citera
2015-06-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkFjandt
Vardå?

Vittne i bussen som är beredd att vittna om det hela går till domstol. Se länk.
Citera
2015-06-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkFjandt
Gripen? Är du säker på det? Det är alltså en juridisk term.
Om han hade rätt att åka eller inte är kanske inte så viktigt. Som jag uppfattat det anser de att han inte har rätt att åka, därefter blir det tumult och våldsamt motstånd som eskalerar till våld mot tjänsteman. Polisen kan också vilja prata med dig och vill att du hoppar in i bilen eller stoppar dig för en kontroll. Försöker du då smita blir det problem. Oavsett om du hade gjort något fel eller inte innan de ville ha ett snack.

Väktaren som skriker gör uppenbarligen en idiotgrej. Hela ingripandet verkar vara klantigt skött. Men det är inte olagligt. Chauffören har å andra sidan förmodligen begått flera brott. Vem ska vi hoppa på? De som är klantiga eller de som begår brott?

Media piskar upp en stämning mot väktarna och hönshjärnorna kommer kacklande. Pöbelväldet är snart en tidsfråga.

(För egen del har jag för länge sedan insett att man inte ska tjafsa med varken snutar eller väktare eftersom många lider av mindervärdeskomplex och tycker om att slå på folk; så när de vill ha ditt färdbevis är det smart att inte tjafsa.)

Jag gillar att du bara råkar komma att anta och utgå ifrån att det är chauffören som "förmodligen" begått flera brott.
Gripen är en juridisk term ja. Och dom grep honom.
Men som det låter så säger ju de flesta vittnena som inte är direkta parter i målet själva att han var lugn, passiv, inte gjorde motstånd och blev utsatt för våld och "förnedring".
Kontrollanterna och väktaren är tydligen tagna ur tjänst, så tydligen så håller inte heller deras arbetsgivare med om att det är okej handlande. Så jag undrar liksom från vad du utgår ifrån och gör dina antaganden om.

(sen gillar jag att du först gnäller om pöbelväldet som är på väg, men sen villigt erkänner att är det nån som hotar med våld som frågar om nåt är det bara att göra den som säger, skit samma vad man har rätt till.)
Citera
2015-06-02, 12:54
Medlem
Steinarrs avatar
Ni måste verkligen vara dumma i huvudet som tror att negern antagligen inte var stökig

Man brottar inte ned någon utan vidare. Självklart har negern gjort någonting.

Negern är inget offer bara för att han är hudfärgshandikappad.
Citera
2015-06-02, 13:06
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Ni måste verkligen vara dumma i huvudet som tror att negern antagligen inte var stökig

Vi vet att väktarna beter sig utvecklingsstört, det finns det videobevis på. Vad chauffören gjorde vet vi inte men att det behövs sannolikt inte särskilt mycket för att få dessa Samhallväktare att flippa.

Tips från coachen: Använd inte ordet neger hit och dit, det får dig att framstå som en bonnläpp med dålig tandhygien.
Citera
2015-06-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Alltså i min erfarenhet och vad jag har råkat på här i världen rent procentuellt så är ju högre andel biljettkontrollanter/väktare "stökiga" och provocerande, bråkiga, än vad invandrare är.
Senast redigerad av Nenneno 2015-06-02 kl. 13:12.
Citera
2015-06-02, 13:22
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Nu när man sett den ocensurerade versionen blir jag lite blödig de skulle inte behövt att skrika på negern när han är bojad. Men ja Aftonbladet tog bort när kontrollanten säger följande till negern "Varför bet du mig då din jävla idiot?"

Lyssna på hela så finns det med.
Citera
2015-06-02, 13:24
Medlem
När den uniformerade vita psykopat-väktaren ställer sig över den sittande handklovade svarta mannen och skriker åt honom kommer jag att tänka på scener utspelade i Sydafrika under apartheid eller i Amerika under slavtiden. Man bara väntar på att väktaren och kontrollanterna plötsligt ska dra fram varsin Ku Klux Klan-dräkt och börja tända ett bål. Men de försöker förstås låtsas som att allt är i sin ordning när de misshandlar och förnedrar busschauffören. Men när den ena kvinnliga kontrollanten ser att vittnen filmar slår det henne att de kan bli avslöjade i sina Ku Klux Klan-drömmar och drar därför till med en lögn och skriker högt så alla ska höra lögnen om att hon skulle blivit biten. Någon som sett ett läkarintyg än eller ens kan visa att vederbörande uppsökt läkare? Väktare och kontrollanter, som utförde denna attack på en försvarslös busschaufför, ni är avslöjade som rasister! Fram med namnen på förövarna! Men jag antar att dessa skyddas av folk på fb allt medan många istället ägnar sig åt att baktala offer och invandrare överlag.
Citera
2015-06-02, 13:24
Medlem
Vafan fattar ni inte? Den färgade mannen (negern) bet den kvinnliga kontrollanten i handen, nu är han helt oskyldig?? Kom igen, han startade allt och fortsatta trots motstånd, djungelbeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in