2015-06-09, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
1) Tolkar dig som att skitlönen gör att ingen orkar göra det som professionellt förväntas av dem, om man inte får hitta på lite kreativa snabblösningar och banka på "perhaps a bit for fun".

2) Det går visst att anställa dem som kan jobba under dessa förhållanden. Det finns redan idag de som gör ett förbannat bra jobb. Man kanske skulle ha individuell lönesättning samtidigt som man kickar ut t.ex. steroidstinna pundhuvuden?

Svar på LeBron Thurmans inlägg:

Jag tror inga proffs vill jobba med detta för en skitlön. Det kommer alltid vara underbetalat yrke med mycket stress. Det här är nog början på ett kaos. Eftersom varje år kommer 100 kilo nya immigranter som upplever samhället som skit
, för de finns inga jobb.
Senast redigerad av spitzbergen 2015-06-09 kl. 00:44.
Citera
2015-06-09, 01:41
Medlem
49450s avatar
Tycker det hela liknar något öststatsland. Riktigt pinsamt för Göteborg detta.
Citera
2015-06-09, 01:47
Medlem
49450s avatar
Citat:
Vet inte vad du menar med tråkiga saker, men skulle något inträffa så lär det bli tråkigast för den som ställer till med dumheterna.
Oavsett vad man tycker om biljettkontrollanter, så har de ett jobb att sköta.
Man kan tycka vad man vill om funktionen, men bör respektera människan bakom uniformen om man får ett respektfullt bemötande tillbaka.
Skulle du försvara en Nazist som sköter burköppningen av Zyklon-B också, bara för att detta var dennes uppgift eller för att denne bar uniform?
Jag tycker kontrollanterna har betett sig som riktiga praktsvin utan varken moral eller empati. Försvara inte sådan här svin...
Citera
2015-06-09, 02:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Så jag får inte lämna egna synpunkter om vad jag tycker är misshandel eller inte.

Ni som stödjer busschauffören påstår ju att busschauffören har blivit misshandlad, trots att finns inte ett enda bevis på det påstående.

INGA SLAG FINNS INSPELAT.

Det behövs inga slag för att det ska vara misshandel.
Citera
2015-06-09, 09:36
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
... gissar jag att det kan hända tråkiga saker när deras kontrollanter går ombord på bussarna för att se resenärernas färdbevis!
Citat:
Vet inte vad du menar med tråkiga saker, men skulle något inträffa så lär det bli tråkigast för den som ställer till med dumheterna.
Oavsett vad man tycker om biljettkontrollanter, så har de ett jobb att sköta.
Man kan tycka vad man vill om funktionen, men bör respektera människan bakom uniformen om man får ett respektfullt bemötande tillbaka.
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Skulle du försvara en Nazist som sköter burköppningen av Zyklon-B också, bara för att detta var dennes uppgift eller för att denne bar uniform?
Jag tycker kontrollanterna har betett sig som riktiga praktsvin utan varken moral eller empati. Försvara inte sådan här svin...
Förde tidigare en dialog med en användare som i flera inlägg "antydde" att allvarliga saker nu kunde drabba alla kontrollanter.
Förstår direkt att du inte har följt tråden, men eftersom du inte spammar och trollar som en (1) annan användare här, så förtjänar du ett svar.

Jag anser att de här kontrollanterna har betett sig som riktiga praktsvin!
Respekten för uniformen ska ses som att det finns ingen anledning att gå bärsärkargång emot justa kontrollanter, skapa konfrontation samt därefter bli gripen av polis.

OT: Föraktar allt vad Nassetrynen står för!
Citera
2015-06-09, 09:49
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Det är ju typ depåer överallt på varje sträcka.
Varför lägger du ens minsta tid på att skriva dessa floder av stupida inlägg, när du inte ens försöker för en millisekund kontrollera om du har minsta aning om vad det talas om? (Svara inte på det, det var en retorisk fråga).

Nej, det finns inte "depåer" överallt på varje sträcka. Inte i den mening som diskuteras här och som är den enda mening som är det minsta relevant för sammanhanget. Om du nu inte vill påstå att det finns fyra hektar stora bussdepåer med tillhörande verkstäder och personalutrymmen jämnt utspridda längs alla busslinjer. Såna som ser ut som på kartan här, som megaforce tipsade om här strax ovanför.
Citera
2015-06-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Varför lägger du ens minsta tid på att skriva dessa floder av stupida inlägg, när du inte ens försöker för en millisekund kontrollera om du har minsta aning om vad det talas om? (Svara inte på det, det var en retorisk fråga).

Nej, det finns inte "depåer" överallt på varje sträcka. Inte i den mening som diskuteras här och som är den enda mening som är det minsta relevant för sammanhanget. Om du nu inte vill påstå att det finns fyra hektar stora bussdepåer med tillhörande verkstäder och personalutrymmen jämnt utspridda längs alla busslinjer. Såna som ser ut som på kartan här, som megaforce tipsade om här strax ovanför.

Varför lägger tid och skriva idiotiska inlägg istället för att fråga vad jag menar.
Istället för ta för givet vissa saker.

Jo det finns depåer på varje sträcka det måste det finnas.
Med depå så menar jag där busschaufförer kan ta en break, toa osv
Det är ingen lögn.
Jag menar inte att dessa depåer har verkstäder, garage osv.
Citera
2015-06-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det behövs inga slag för att det ska vara misshandel.

Kan du bevisa att misshandel inte behöver innehålla nån typ av slag?
Citera
2015-06-09, 10:10
Medlem
Citat:
Kan du bevisa att misshandel inte behöver innehålla nån typ av slag?

Strypning innehåller inte några slag, men skulle nog vilja klassa det som misshandel.
Eller ta och skär någon med ett vasst föremål. Inget slag, men väl misshandel.
Citera
2015-06-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är fullkomligt ointressant att diskutera i den här tråden. Respektive part har polisanmält och den undersökning och det eventuella åtal som följer kommer inte att ta hänsyn till dina idéer utan just Brottsbalken.

Du påstår ju att jag inte kan ta till mig av brottsbalken.
Det var det dummaste jag hört.

Du försöker dumförklara mig bara för jag inte håller med om allt i lagtexten och då håller du inte ens själv med om allt i lagtexten.

Det är så att alla har åsikter om allt om du inte visste det.

Jag håller inte med om att busschauffören har blivit misshandlad och jag är ledsen att du inte kan acceptera detta här.

Det finns inget som du kan få mig att tror att busschauffören har blivit misshandlad ut i från det vi ser av videon.
Citera
2015-06-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllegris99
Strypning innehåller inte några slag, men skulle nog vilja klassa det som misshandel.
Eller ta och skär någon med ett vasst föremål. Inget slag, men väl misshandel.

Sant men kan vi bevisa att nån strypning eller något annat har skett av det vi ser av videon?
Citera
2015-06-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 49450

Alla har rätt att försvaras oavsett denna personliga åsikter.
Ska man attackera någon så får man gå på denna arbetsgivare som lär upp dessa kontrollanter om vad som gäller. Brister den nånstans så är det i utbildningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in