2015-05-31, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo Dude
Ja och tillbakaresan med buss ingår i hans tjänst.

Vilka gäller detta? Alla chaufförer i Göteborg?
Citera
2015-05-31, 18:23
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Du vet väl om att biljettkontrollanter/väktare är riktiga mytomaner. Finns otaliga fall där dessa påstår allt möjligt medans (tiotals) vittnen säger det motsatta.

Den kvinnliga biljettkontrollanten var mycket medveten om att händelsen blir filmad och passade på att slänga in nåt hittepå-trams för att ha något att komma med om hon och sina kamrater skulle bli förhörda.

Än så länge har jag inte sett bevis på att chauffören bet någon, bortsett från att den tjocke kvinnan påstår det i efterhand. Det är inte tillräckligt för att bevisa bettet. Hon kunde lika gärna säga att hon blev spottad på och sidor som Exponerat skulle hålla med.

Det finns också flera vittnen som har sagt att en supernazist slet en baby i två delar med bara armarna under den s.k "förintelsen".

Att väktare och kontrollanter skulle behöva brotta ner en person helt utan anledning samtidigt som en massa idioter står och filmar finner jag lika otroligt.

Bevisbördan ligger inte på kontrollanterna, de ska inte behöva bevisa att du inte har biljett. Har du inte det och biter folk i handen är det rätt troligt att du bli omhändertagen på något sätt.

Det är så jävla typiskt rättvisekrigare att häva ur sig allt möjligt mot rättsväsendet i alla dess former för att man vill att allt ska vara gratis och alla andra ska betala.
Urspårade babianer med annan hudfärg än vit ska också ha carte blanche för att få göra vad fan dom vill.

F.ö förvånar det mig inte det minsta om uniformerade svartskallar skulle låna ut sina arbetskläder till sina bruschor för att de kan få något gratis. Så har detta samhälle utvecklat sig nämligen, man kan inte lita på folk och därför får man också ett kontrollsamhälle.
Citera
2015-05-31, 18:32
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollonmannen
Fria Tider rapporterar:
Busschaufför bet kontrollant i handen – Aftonbladet censurerade videoklipp

Jämför man Youtubefilmen med Aftonbladets så ser man att AB startar filmen 1 sekund efter att kvinnan säger att hon blev biten av den afrikanska mannen.

Typiskt AB att förvanska verkligheten för att passa Pk-moralismen.

Ett "rasistdåd" tillverkat av Aftonslaskan.
Citera
2015-05-31, 18:37
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Det finns också flera vittnen som har sagt att en supernazist slet en baby i två delar med bara armarna under den s.k "förintelsen".

Att väktare och kontrollanter skulle behöva brotta ner en person helt utan anledning samtidigt som en massa idioter står och filmar finner jag lika otroligt.

Bevisbördan ligger inte på kontrollanterna, de ska inte behöva bevisa att du inte har biljett. Har du inte det och biter folk i handen är det rätt troligt att du bli omhändertagen på något sätt.

Det är så jävla typiskt rättvisekrigare att häva ur sig allt möjligt mot rättsväsendet i alla dess former för att man vill att allt ska vara gratis och alla andra ska betala.
Urspårade babianer med annan hudfärg än vit ska också ha carte blanche för att få göra vad fan dom vill.

F.ö förvånar det mig inte det minsta om uniformerade svartskallar skulle låna ut sina arbetskläder till sina bruschor för att de kan få något gratis. Så har detta samhälle utvecklat sig nämligen, man kan inte lita på folk och därför får man också ett kontrollsamhälle.

helt rätt att man som passagerare ska bevisa att man har biljett. men om man som väktare omhändertar någon, anmäler den personen för våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman, så ligger bevisbördan på vakten. mycket möjligt att chaffisen har bitit dem, då ska han fällas för det. det är förjävligt. men om han inte har gjort det, och om det är så att detta bara har hänt för att han råkar vara svart, så är det lika illa.

det värsta är att på ena sidan har du sajter med främlingsfientligagenda, och det är inte bra att ha en sådan källa. på andra sidan är det typ AB och expressen, som inte vågar skriva saker som inte är till invandrarnas fördel. det är inte heller en bra källa. vart fan ska vi få ocensurerade, äkta uppgifter ifrån? jag tänker i alla fall sitta lugnt och stilla tills mer fakta är på bordet. för detta ärende lär vi få läsa mer om, var så säkra.
Citera
2015-05-31, 18:39
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Riktigt kul att kontrollanten pratar med negern som om han vore svagbegåvad.

Är det ingen utom jag som märker att negern inte SVARAR PÅ FRÅGOR? Han hela tiden motanklagar och undviker. Typiskt negerbeteende iofs, men varför frågar några här om huruvida kontrollanternas beteende är ok, eller om de använt för mycket våld, eller om de är lämpliga som skriker etc.

Inget av detta hade hänt om negern valt att kommunicera som en vuxen, tänkande individ istället för att hela tiden undvika att bemöta argument. Jag anser att sådant beteende borde straffas hårt och med fängelse. För övrigt kan denne neger åka hem till Afrika, i Sverige har han inget att göra.
Citera
2015-05-31, 18:49
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
helt rätt att man som passagerare ska bevisa att man har biljett. men om man som väktare omhändertar någon, anmäler den personen för våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman, så ligger bevisbördan på vakten. mycket möjligt att chaffisen har bitit dem, då ska han fällas för det. det är förjävligt. men om han inte har gjort det, och om det är så att detta bara har hänt för att han råkar vara svart, så är det lika illa.

Nu är det ju så bra att hon ganska lätt borde kunna bevisa att hon blivit biten pga den fysiska påverkan som bettet gav.
Annat vore det om det hade handlat om knuffar eller liknande.
Sedan är det jävligt sjukt att personer som arbetar som väktare, kontrollanter ska behöva få fysiska men för att vara trovärdiga för vissa.

Vad är oddsen för att väktarna brottar ner killen enbart för att han var svart?

Som du själv säger, vi får veta vad som egentligen hände till slut.
Citera
2015-05-31, 18:57
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Försök att slappna av och inse att AB:s filmklipp är helt irrelevant för händelsen och visar inget av vikt. Vägrar resande att uppvisa giltigt färdbevis finns misstanke om bedrägligt beteende, detta har fastslagits flera gånger i högre rätt. Att vägra följa tjänstemans uppmaning att kliva av är förgripelse mot tjänsteman alt våldsamt motstånd.
De är som jag sagt brott som har fängelse i straffskalan och gör att de kan och får nyttja nödvärnsrätt med våld som inte är uppenbarligen oförsvarligt. Får du in det i skallen eller ska du fortsätta tjafsa med folk som kan mer än du?

Väktarens beteende kunde ändå, TROTS att han inte hade giltligt färdbevis och bla bla. varit betydligt mer proffsigt än att stå och skrika på busschauffören som sitter handfängslad och dessutom med kontrollanterna som sätter sig på den "misstänkte" med ett knä i nacken. Hur berättigat var det våldet egentligen. Så videon är nog väldigt relevant för polis och åklagare. Väktaren kränker dessutom busschuaffören genom att vara övertydlig i sitt skrikande och dessutom fråga om han vill behålla sitt jobb, det är knappast väktarens sak att lägga sig i. Som väktare ska man väl vara den person på platsen som ska verka mest begåvad och kunna handa sådana här situationer UTAN att skrika och brusa upp.

Busschauffören må ha gjort fel och visst han hade bara kunnat kliva av så hade händelsen vart någon helt annan, vilket jag förstått att han inte gjorde. Men fel har begåtts av alla parter, och hela händelsen hade kunnat lösas på ett betydligt mer civiliserat sätt. Eller du håller inte med om det heller?. Han behandlades som att han var en efterlyst seriemördare. Man får ju anpassa våldet efter situationen.
Citera
2015-05-31, 19:00
Medlem
Raketbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
I hela händelseförloppet skriker två män på negern. Först en arabisk kontrollant och sen en svensk väktare.

Tro mig, han är INTE arab...
Citera
2015-05-31, 19:01
Avslutad
Citat:
Nu är det ju så bra att hon ganska lätt borde kunna bevisa att hon blivit biten pga den fysiska påverkan som bettet gav.
Sedan är det jävligt sjukt att personer som arbetar som väktare, kontrollanter ska behöva få fysiska men för att vara trovärdiga för vissa.

Oddsen att vakter/polis/kontrollanter m.m. brottar ned någon för att denne enbart är svart är mer eller mindre lika med noll.

Rättshaveristerna vill ju självklart få det till att varenda neger är guds ängel och vita är hemska massmördare. De som dock jobbar inom ordningsmakten skulle aldrig någonsin få för sig att brotta ned och gripa någon enbart för att denne är svart, inte bara för att man kan förlorar jobbet om detta skulle uppdagas, mängden rapporter, rättegångar m.m. man skulle behöva gå på skulle vara för mycket för det roliga.

NU säger jag inte att detta aldrig hänt. Långt innan min tid så kan det kanske funnits på 80-talet några inom polisen som kanske tyckte det var askul att kidnappa en neger in i piketbussen och puckla på denne lite men detta händer fan i mig inte längre och det är så jävla skrattretande när rättshaverister påstår detta. Det man vill göra i dag är att ha ett lugnt och skönt pass där inte så mycket händer. Förhoppningsvis finns det kvar lite fikabröd.
Senast redigerad av priz 2015-05-31 kl. 19:16.
Citera
2015-05-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Är det ingen utom jag som märker att negern inte SVARAR PÅ FRÅGOR? .....

Vaddå!!! Chauffören fick absolut inga frågor som var något att svara på...Det var ju fruktansvärt kränkande ju!!
Citera
2015-05-31, 19:04
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:

håller absolut med, men eftersom detta är ett känsligt ärende, och man vet att all fakta inte har kommit ut än, så är jag försiktig till att döma någon på förhand. även om kontrollanterna/väktarna inte kan bevisa att han har bitit dem, så betyder ju inte det att det inte har skett. men i så fall tycker inte jag att man kan döma väktarna heller, då det skulle vara ett rimligt agerande som de gjort, om han nu har bitit någon. då blir det ju ett moment 22 tycker jag.

utifrån det som framkommit just nu, skulle jag gissa på att detta inte leder någonstans, utom möjligen en varning till väktarna.
Citera
2015-05-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Var finns uppgifterna förresten om att busschauffören bitit någon kvinnlig kontrollant...gjorde han det på gatan, sittandes på marken med en skrikande väktare över sig?? eller är det ett falskt rykte du vill sprida ut????

Ännu konstigare är att inte hans bolag Transdrev visste det heller!!!! Då är det verkligen inte konstigt om han missförstått reglerna!!!!

Ibland vet man inte vad som är konstigare, det är rent utsagt absurt att nån blir attackerad så här efter en 11 timmars dag av sin egen arbetsgivare. Det är brutalt!

Vilken sorts meddelande skickar det ut: ingenting värda med era "otacksamma jobb", kan inte förtjäna till er en biljett hem (efter en lång dag). Men minsann den här "regeln" den värderar vi högre och är beredda att banka skiten ut ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in