Sluta använd "syrianer" och "kaldéer", det är exakt samma folkgrupp och vi är alla etniska assyrier oavsett om vissa av oss vägrar förstå det.
Assyrier är ett förlorarfolk eftersom assyrier älskar ignorans, och ja, då blir det som det har blivit. Det finns ingen styrka i ignorans, även om assyrier tror det.
Förstår inte varför du har den inställningen mot assyrier, är du så hatisk mot assyrier för att de inte vågar stå upp mot IS eller kurder? Hur många assyrier finns det i Irak och Syrien, låt åt säga 2 miljoner, hur många av dom är stridsdugliga, hur många kan fatta grepp om kolven och avtryckaren?
Du kan inte jämföra assyrier med kurder eller araber. Det finns 30 till 40 miljoner kurder i MÖ. Det skulle inte göra någon skillnad om 1000 kurder dog dagligen i tio år men det hade gjort stor skillnad om så många assyrier skulle dö dagligen.
Ta inte illa upp när jag säger
vågar stå emot. Det är en självklar sak att man inte står emot ett "imperium" på några få man. Vi pratar inte om assyriska riket.
När skedde detta?
Israel borde ha tänkt på detta redan från dag ett. Israel och diasporajudar har varit anti-Assad under hela kriget såvitt jag vet.
Hela kriget? sen staten Israel grundades.
Om du vill vara petig så kan vi väl säga att t.ex. mandéer är ännu större förlorare än oss, men en folkgrupp på några tusen räknar jag inte direkt som relevant i mellanösternhelvetet.
Har inte dom i beräkningen.
Nja, medan många har dött så kommer muslimerna (oavsett etnicitet) att mer eller mindre vara kvar i mellanöstern. Kurder kommer fortsätta avla som kackerlackor, "sunniaraber" i Syrien och Irak kommer fortsätta avla som råttor, och så vidare. Loserfolket assyrier däremot, kommer inte finnas kvar i mellanöstern om 10 år. Möjligtvis några tusen assyrier i varje land, men inte mer än så.
Muslimer kommer vara kvar i Mellanöstern, vart ska dom annars ta vägen, dom har bott där i flera tusen år.
Och till stor del (inte enbart givetvis) är det faktiskt assyriers eget fel. Medan alla andra muslimska grupper (och judar för den delen) stamkrigar för sin sak, sitter assyrier där och hittar på dumheter om att vi inte är assyrier, utan att vi är araméer, sydbabylonier/kaldéer och liknande rövtänk.
Återigen så snackar du utan vetskap, Israel har alltid och kommer alltid ha USA bakom sig, vilka har assyrierna bakom sig? Dig och eventuellt några andra. Vem mer?
Detta är äkta losermentalitet. Alla assyrier drar inte åt samma håll, då blir det som det blir. Jämför med armenier som inte har dessa nationella barnsjukdomar.
Skulle inte Armenien ha Ryssland bakom sig skulle Armenien sålt sig till Turkiet och Azerbadjan. Sanna mina ord för det. Sen tycker jag det är jävligt konstigt varför armenier är hatiska mot assyrier.
Tveklöst! Satans högborg på jorden, Israel, är starkare och stabilare än någonsin, medan resten av mellanöstern lider.
Tyvärr är läget så.
De har ju utropat en egen stat och de kämpar för den, och förr eller senare kommer de nog vinna, med tanke på att tillförseln av muslimska terrorister från hela världen (det finns 1.5+ miljarder muslimer, så säg att bara 0.1% av dessa är redo att kriga, och du har 1.5 miljoner potentiella ISIS-soldater) aldrig verkar sina. Inte bara det, så är ISIS tajt uppbackade av USA, Israel, Saudiarabien, Turkiet och så vidare. Förr eller senare faller nog Assad också, tyvärr
LOL. Det har utropat en egen stat och du tror det kommer bli något av det? Jag vill inte förringa dig på något sätt men tror du själv på det, att det kommer hända?
Jag är muslim och jag vill många gånger åka ner och slåss mot IS. Tror du inte det finns många miljoner muslimer som jag i den tänkande banan?
Kurderna fått det USA vill? Kurderna betyder inte ett skit för USA. USA är pro-kurdiskt eftersom kurderna var beredda att sälja billig olja till USA, och nu när ISIS sköter den biten så bryr sig inte USA lika mycket om kurderna.
Jag tror kurderna betyder något för USA, om inte för USA så för Israel. Vad menar du att IS sköter den biten och nu skiter man i kurderna? Nej nej. Det är inte så som du tror, USA låter kurderna gå framåt, så fort IS börjar vinna mot kurderna börjar man bomba IS tillbaka, går IS mot Assad låter man det ske. Ungefär så här säger USA till IS, gör vad ni vill, härska och söndra precis vad ni vill men kom inte i närheten av kurderna.
Kurder krigar för deras sak, till skillnad från assyrier. Och när kurder stamkrigar så ingår det i strategin, att erövra assyriskt territorium och kalla det Kurdistan. Denna strategi är inte ny bland kurder, och jag ser inte varför kurder kommer ändra på detta i framtiden?
Det är inget nytt, kurder kommer inte ändra på det varken nu eller senare. Det enda som kan ändra på den saken är om några andra bestämmer sig för att jaga bort kurderna där de kom ifrån men annars kommer ingen göra det.
I vilket fall som helst så är alla vinnare förutom assyrier, i denna konflikt. Assyrier tror att de vinner något när de bedrar sig själva om någon lögnaktig arameisk identitet. Till och med Bashar al-Assad är en större vinnare än assyrier, och då har ändå Bashar fått se hans land ruineras av islamoterrorister.