Citat:
Ursprungligen postat av
TSK1453
Bygga vallgrav är en riktigt dum idé. Låter som Frankrikes Maginot linje. Ger en för defensivt och försiktigt intryck. Som om vi skulle vara rädda för IS. Det är bättre att gå in en gång för alla med fotsoldater, artilleri och stridsflyg och upprätta en buffertzon inne i Syrien. På så vis försvarar vi oss inne i Syrien och inte längs gränsen. Alltså skippa planerna på vallgrav och in i Syrien.
Jag läste att han Devotoglou eller vad han heter sa att det varit ett långt kirg i Syrien som Turkiet inte blandat sig i förut och inte skulle göra i någon större omfattning nu heller. Men jag läste på annat ställe något om 5km(?) buffertzon som de ville se?
Här är förresten en artikel om saken:
Citat:
Any terror group that threatens Turkey's borders -- which are being watched closely -- will be met by "the most ferocious response," Davutoglu said. However, he played down talk of Turkey going to war in Syria, where the forces of President Bashar al-Assad have been battling opposition groups since 2011.
"The war in Syria has been going on for four years, and Turkey has not been a part of a war and will not be a part of a war," he said.
http://edition.cnn.com/2015/07/24/middleeast/turkey-syria-isis-violence/index.html
Jag vet inte var jag läste om buffertzon tyvärr, alkoholrelaterat