2015-05-28, 14:52
Medlem
Nu har rebellerna i Idlib påbörjat sin offensiv mot Ariha. Tror det är regimens sista starka fäste där.
Den kommer nog falla och terroristerna kommer få mer vapen i sina händer.

Situationen i Sheik Maqsood har hettats upp igen. Terroristerna ger YPG 48 timmar för att uppfylla de kraven man kom överens om tidigare. Mer om de:
https://www.syriahr.com/en/2015/05/the-neighborhood-of-al-sheikh-maqsoud-witnesses-tension-after-the-operation-room-of-labbayki-ya-okta h-threat-of-declaring-the-neighborhood-as-military-zone/

Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
YPG erkänner nu att de som mördade ledaren för Khabours väktare, David Jendo, och skadade Elias Nasser, var YPG-medlemmar.

http://www.hujada.com/article.php?ar=2631
http://www.ypgrojava.com/en/index.php/statements/669-general-command-a-statement-to-the-public-opinion
I den sista länken står det att syrianerna är välkommna tillbaka till Tal Tamer området. Så Elias, du har fel.
Citera
2015-05-28, 15:04
Medlem
Här har vi ett exempel på dessa "aktivister" som sprider desinformation varje gång YPG gör stora framsteg mot ISIS.
Citat:
Several pro-opposition media outlets and activists accuse the Kurdish People's Protection Units (YPG) of committing human rights abuses against Arabs in the areas it recaptures from the Islamic State in northeast Syria.

Here, Akram Salih, pro-opposition Orient News correspondent embedded with YPG forces in the Al-Hasakah countryside, talks to Syria Direct's Osama Abu Zeid about the allegations, which he describes as “merely talk.”
Citat:
Q: There's been talk recently about violations that the YPG has committed against Arab civilians in the Al-Hasakah countryside, things like forced migration, burning property, etc. What's your take?
“It's merely talk. Talk that hasn't been attributed to any specific individual, but rather to media activists—without mention of who exactly these activists are. What sort of activist is able to be present, right now, in the middle of the ongoing battles? At the very least there are no pictures available that prove the claim (that the YPG is committing violations against Arab citizens).

Secondly, it's the total opposite of what's going on. The YPG presents emergency aid to the residents of the areas they liberate from IS control.”
Citat:
Q: What about the pictures that were published recently that show agricultural land burning in those areas under YPG control? As the YPG is entering the villages?

“As for burning agricultural land, that's a result of mortars falling during the battles themselves. Keep in mind that right now is harvest season (meaning that fields burn more easily).”
http://syriadirect.org/news/on-the-record-ypg-expelling-al-hasakah-arabs-%E2%80%98merely-talk%E2%80%99/

YPG allierade Al Sanadid(shammar araber) när dom befriade Abdulaziz bergen, lite över 1 vecka sedan. Notera den vackra flaggan
https://twitter.com/ver_scholl_en/status/601524129985093633
Senast redigerad av Skyhorse 2015-05-28 kl. 15:07.
Citera
2015-05-28, 18:32
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
YPG erkänner nu att de som mördade ledaren för Khabours väktare, David Jendo, och skadade Elias Nasser, var YPG-medlemmar.

http://www.ypgrojava.com/en/index.php/statements/669-general-command-a-statement-to-the-public-opinion

Bullshit.
Så trött på exil assyrier

Det är en pågående utredning som pågår av YPG fortfarande.

Uttalande:
Citat:
In the context of the investigation about the assassination we have arrested four suspected individuals, while intensive and accurate investigations are still ongoing.

The allegations and accusations published in the media about the murder and accusing People's Defense Units were totally incorrect by means of proposing to achieve malicious goals, which can ignite sedition and hit region components together.

The truth is the murder suspects are individuals and they do not represent the YPG and our position as the People's Defense Units.

As well as we obliged to do our duty to protect our Assyrians and Arab brothers.

Det var någon Assyrie som ansåg att Assyrier är intellektuella Alucard?

Kolla nedan hur man fattar med röven och förvränger uttalanden.

Får någon ihop detta?
YPG skriver att dom har tagit misstänkta och dessa individer tillhör inte YPG.

Då skriver exil-assyrier:
"kurdiska gerillan erkänner därmed att mördarna är dess medlemmar".

Citat:
I ett skriftligt uttalande på sin officiella hemsida skriver YPG bland annat: "The truth is the murder suspects are individuals and they do not represent the YPG and our position as the People's Defence Units."

Den kurdiska gerillan erkänner därmed att mördarna är dess medlemmar men hävdar samtidigt att de inte representerar YPG eller dess ställning som "folkets försvarsenheter".

Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-28 kl. 18:45.
Citera
2015-05-28, 18:43
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Bullshit.
Så trött på exil assyrier

Det är en pågående utredning som pågår av YPG fortfarande.

Uttalande:

Tar tillbaks mitt uttalande att det var ett klart erkännande.

Notera dock att sista fetmarkerade stycket kan tolkas som att YPG menar att de som individer inte representerar deras värderingar. Jag uppfattar dock inte texten som att de tar avstånd från att dessa var medlemmar i YPG. Väldigt luddiga uttalanden.

De påstår sig ha fyra misstänkta. Ifall Elyas Nasser inte pekar ut dessa (han vårdas förövrigt förtillfället i en hemlighållen plats), så kommer YPGs trovärdighet som organisation att förminskas.
Citera
2015-05-28, 18:48
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Tar tillbaks mitt uttalande att det var ett klart erkännande.

Notera dock att sista fetmarkerade stycket kan tolkas som att YPG menar att de som individer inte representerar deras värderingar. Jag uppfattar dock inte texten som att de tar avstånd från att dessa var medlemmar i YPG. Väldigt luddiga uttalanden.

De påstår sig ha fyra misstänkta. Ifall Elyas Nasser inte pekar ut dessa (han vårdas förövrigt förtillfället i en hemlighållen plats), så kommer YPGs trovärdighet som organisation att förminskas.

Bra och tack!

Jag antar att det gick fort så du litade fullt ut på den exil-Assyriska propagandan.

Kan ni exil-assyrier lugna ner er?

Vi var överens vi två om att vänta in tills allt är klart.
Jag fattar inte hur hujada är så falsk och snevriden

Det Skyhorse skriver är sant, det sprids desinformation alldeles för hårt av exil-assyrier.

Citat:
The allegations and accusations published in the media about the murder and accusing People's Defense Units were totally incorrect by means of proposing to achieve malicious goals, which can ignite sedition and hit region components together.

Saken är att jag tror att du verkligen vill att det ska vara YPG.

Det är ett farligt spel!
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-28 kl. 19:03.
Citera
2015-05-28, 19:12
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Bra och tack!

Jag antar att det gick fort så du litade fullt ut på den exil-Assyriska propagandan.

Kan ni exil-assyrier lugna ner er?

Vi var överens vi två om att vänta in tills allt är klart.
Jag fattar inte hur hujada är så falsk och snevriden

Det Skyhorse skriver är sant, det sprids desinformation alldeles för hårt av exil-assyrier.

Om du vill bli tagen på allvar som skribent så kan du lägga ner med smutskastningen och sluta använda nedvärderande ord som "exil-assyrier". Jag finner det som hycklande från din sida att beskriva Hujådå som falsk och snedvriden när du, tigersaid86, gärna länkar till prokurdiska sidor som t.ex. "rudaw" samt godtyckligt citerar stycken från diverse texter som gynnar den prokurdiska agendan, men också passar på smutskasta övriga parter i kriget (allra tydligast den irakiska armen).

Citat:
Saken är att jag tror att du verkligen vill att det ska vara YPG.

Det är ett farligt spel!

Det är ingen hemlighet att mitt förtroende för kurdiska makthavare är så gott som noll. Detta baseras på den fördrivning assyrier (och övriga minoriteter) fått uppleva utfört av kurdiska makthavare och klaner. Du vet mycket själv om de fall av t.ex. KRG-kritiska lönnmördade assyriska politiker, marionettorganisationer och övrigt förtryck som bl.a. beskrivs i HRW-rapporter.
Citera
2015-05-28, 19:17
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Om du vill bli tagen på allvar som skribent så kan du lägga ner med smutskastningen och sluta använda nedvärderande ord som "exil-assyrier". Jag finner det som hycklande från din sida att beskriva Hujådå som falsk och snedvriden när du, tigersaid86, gärna länkar till prokurdiska sidor som t.ex. "rudaw" samt godtyckligt citerar stycken från diverse texter som gynnar den prokurdiska agendan, men också passar på smutskasta övriga parter i kriget (allra tydligast den irakiska armen).

Det är ingen hemlighet att mitt förtroende för kurdiska makthavare är så gott som noll. Detta baseras på den fördrivning assyrier (och övriga minoriteter) fått uppleva utfört av kurdiska makthavare och klaner. Du vet mycket själv om de fall av t.ex. KRG-kritiska lönnmördade assyriska politiker, marionettorganisationer och övrigt förtryck som bl.a. beskrivs i HRW-rapporter.

Hörre du, ta inte ordet exil-assyrier som en kränkning, det skrev jag för att tydliggöra vilken assyrisk grupp jag talar om, dvs assyrier som inte lever där. Hoppas du förstår mig nu.

Jag ansåg Hujada snevriden för att dom betedde sig på det viset, jag visade vilket stycke i inlägget ovan.

Edit:

Som sagt, jag skulle aldrig tro att YPG ligger bakom morden och jag själv vill inte att någon ska ha utfört morden men nu har det hänt tyvärr och vi låter sanningen komma fram ordentligt.
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-28 kl. 19:23.
Citera
2015-05-28, 19:25
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Hörre du, ta inte ordet exil-assyrier som en kränkning, det skrev jag för att tydliggöra vilken assyrisk grupp jag talar om, dvs assyrier som inte lever där. Hoppas du förstår mig nu.

När du skriver "exil-assyrier" så syftar du på att det skulle vara någon enorm skillnad emellan vad assyrier i diaspora tycker, och vad assyrier i sitt hemland tycker och därmed försöker misskreditera assyrier i diaspora för propagandaspridning. Sanningen ligger snarare som så att assyrier i hemlandet har liknande åsikter som de i diaspora, då vi i Irak ser att Zowaa är det ledande assyriska partiet. Medan i Syrien så ser vi att alla assyriska och "syrianska" organisationer, samt den allra viktigaste - kyrkan, tar avstånd från Dawronoye och därmed projektet "Rojava".
Senast redigerad av SoulAmazin 2015-05-28 kl. 19:28.
Citera
2015-05-28, 19:33
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
När du skriver "exil-assyrier" så syftar du på att det skulle vara någon enorm skillnad emellan vad assyrier i diaspora tycker, och vad assyrier i sitt hemland tycker och därmed försöker misskreditera assyrier i diaspora för propagandaspridning. Sanningen ligger snarare som så att assyrier i hemlandet har liknande åsikter som de i diaspora, då vi i Irak ser att Zowaa är det ledande assyriska partiet. Medan i Syrien så ser vi att alla assyriska och "syrianska" organisationer, samt den allra viktigaste - kyrkan, tar avstånd från Dawronoye och därmed projektet "Rojava".

Högljudda exil-assyrier vill se förintelse av kurder.

Assyrier i MÖ är tacksamma och hedrar YPG.
Lever gott i det kurdiska beskyddet samt sällskapet, alla utom 1 assyrisk milis är under kurdisk sponsring, en del av KRG samt kurdiska föreningar och organisationer med vapen samt ekonomisk stöd.

Edit:
Assyrier i MÖ har ingen förutom Kurderna.
Ingen gör något för Assyrierna där förutom Kurderna.
Senast redigerad av tigersaid86 2015-05-28 kl. 19:40.
Citera
2015-05-28, 19:43
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Högljudda exil-assyrier vill se förintelse av kurder.

Det räcker nu.

Citat:
Assyrier i MÖ är tacksamma och hedrar YPG.
Lever gott i det kurdiska beskyddet samt sällskapet, alla utom 1 assyrisk milis är under kurdisk sponsring, en del av KRG samt kurdiska föreningar och organisationer med vapen samt ekonomisk stöd.

Här ser vi att du undviker att besvara mitt inlägg direkt. Dessutom kommer du med direkta osanningar. Tidigare har du dessutom skrivit att det ska ha funnits "tio" assyriska styrkor eller liknande och att de allra flesta ska ha varit sponsrade av kurder. Det är direkt felaktigt och ännu ett tecken på hur du förvränger allt för att försköna bilden av kurdiska organisationer. Det finns till mitt vetande sju assyriska styrkor. NPU, Sootoro, Khabours väktare, MFS, NPF, Dwekh Nasha och en shiamilis-kopplad styrka. De tre förstnämnda är helt oberoende (trots dina falska påståelser att NPU är nu under kurdisk försörjning) medans MFS och NPF tillhör samma marionettorganisation.
Senast redigerad av SoulAmazin 2015-05-28 kl. 19:46.
Citera
2015-05-28, 19:56
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Det räcker nu.

Här ser vi att du undviker att besvara mitt inlägg direkt. Dessutom kommer du med direkta osanningar. Tidigare har du dessutom skrivit att det ska ha funnits "tio" assyriska styrkor eller liknande och att de allra flesta ska ha varit sponsrade av kurder. Det är direkt felaktigt och ännu ett tecken på hur du förvränger allt för att försköna bilden av kurdiska organisationer. Det finns till mitt vetande sju assyriska styrkor. NPU, Sootoro, Khabours väktare, MFS, NPF, Dwekh Nasha och en shiamilis-kopplad styrka. De tre förstnämnda är helt oberoende (trots dina falska påståelser att NPU är nu under kurdisk försörjning) medans MFS och NPF tillhör samma marionettorganisation.

Ok det räcker som du säger, jag minns att jag skrivit ca: 10
Jag har inte längre koll på alla namn.

Det finns även assyrisk milis som ingår inom Peshmerga.

Done.
Citera
2015-05-28, 20:20
Medlem
343karremans avatar
SAA har tappat kontrollen över Ariha och därmed har hela Idlib provinsen fallit till Jaish al-Fatah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in