2015-05-23, 22:17
  #12625
Medlem
blutzeugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyByMyself
Sover gör man bra som fan så är samma för mig.

Hur funkar lyrica att ta me til le club? De borde ju inte säga nåt att säga men det är klart det har....
Funkar skitbra, ta inte så du blir alldeles väck bara
Citera
2015-05-24, 19:20
  #12626
Medlem
shape.the.futures avatar
Anta att man käkat högdos ett antal månader, när går den akuta avtändningen ur på ett ungefär? Jag känner mig stel och orörlig, benen värker, pendlar mellan svettas och frysa, plus ångest. Flubromazolam plus meclo gjorde inte mycket, lite tröttare, ska ta en tupplur. Men jag undrar på ett ungefär hur länge det värsta sitter i. Tog sista dosen i onsdags och klippte rakt av.

Kan man förvänta sig att det kommer bli ännu värre? För det här är inte helt ok alltså.

Jag kan tyvärr inte säga hur länge jag käkat exakt. Men det är månader, inte alltid dagligen men det blev så mot slutet. Ca 1-2g/dag.

Vad får ni för avtändningssymptom?
Citera
2015-05-24, 21:00
  #12627
Medlem
blutzeugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Anta att man käkat högdos ett antal månader, när går den akuta avtändningen ur på ett ungefär? Jag känner mig stel och orörlig, benen värker, pendlar mellan svettas och frysa, plus ångest. Flubromazolam plus meclo gjorde inte mycket, lite tröttare, ska ta en tupplur. Men jag undrar på ett ungefär hur länge det värsta sitter i. Tog sista dosen i onsdags och klippte rakt av.

Kan man förvänta sig att det kommer bli ännu värre? För det här är inte helt ok alltså.

Jag kan tyvärr inte säga hur länge jag käkat exakt. Men det är månader, inte alltid dagligen men det blev så mot slutet. Ca 1-2g/dag.

Vad får ni för avtändningssymptom?
Får liknande symptom. Akuta avtändningen tog ca 15 dagar för mig efter ett tags användande av högdoser. Må väl!
Citera
2015-05-24, 21:30
  #12628
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blutzeugen
Får liknande symptom. Akuta avtändningen tog ca 15 dagar för mig efter ett tags användande av högdoser. Må väl!

15 dagar, fy fan. Frågan är om det kommer bli än värre eller om det blir ungefär som det är just nu.

Lyrica är nice men just nu lär jag ändå säga fuck lyrica..

Det var ett tag sen jag hade at på tramadol men vad jag minns känns det inte helt olikt.
Citera
2015-05-25, 01:00
  #12629
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
15 dagar, fy fan. Frågan är om det kommer bli än värre eller om det blir ungefär som det är just nu.

Lyrica är nice men just nu lär jag ändå säga fuck lyrica..

Det var ett tag sen jag hade at på tramadol men vad jag minns känns det inte helt olikt.

3 veckor+ här och den akuta abstinensen blir bättre, men har du haft ångestproblem eller liknande så kommer det tillbaks ännu värre efter du slutat. Postakut abstinens har jag för mig att det kallas.
Citera
2015-05-25, 14:10
  #12630
Medlem
Blygfisens avatar
Är det någon som har testat nyttja Lyrica mot skadad menisk och korsband?
Fick en otrevlig chock från sjukhuset idag, har dock ej pratat mediciner ännu men har inte råd att sjukskriva mig just nu.
Citera
2015-05-25, 16:30
  #12631
Medlem
blutzeugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
15 dagar, fy fan. Frågan är om det kommer bli än värre eller om det blir ungefär som det är just nu.

Lyrica är nice men just nu lär jag ändå säga fuck lyrica..

Det var ett tag sen jag hade at på tramadol men vad jag minns känns det inte helt olikt.
Oja, men finns dom som haft uppemot månaders avtändning likt heroin.. Bara man har något att landa med går det bättre eller om man vill trappa ner. Tram avtändning är fan likadan nu när du säger det
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
3 veckor+ här och den akuta abstinensen blir bättre, men har du haft ångestproblem eller liknande så kommer det tillbaks ännu värre efter du slutat. Postakut abstinens har jag för mig att det kallas.
Fyfan.. Precis, japp så kallas det
Citera
2015-05-26, 14:41
  #12632
Medlem
Förstår inte detta med lyrica, det är ingen benzo va?

Jag har tagit 15 kapslar och känner inte ett skit. Det är en tjejkompis som får utskrivet av läkare så det är definitivt inte fake heller.

Har tagit Lyrica säkert 10 gånger men aldrig fått någon märkbar effekt, vad är det man ska känna för "rus" på Lyrica egentligen?
Citera
2015-05-26, 14:56
  #12633
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Förstår inte detta med lyrica, det är ingen benzo va?

Jag har tagit 15 kapslar och känner inte ett skit. Det är en tjejkompis som får utskrivet av läkare så det är definitivt inte fake heller.

Har tagit Lyrica säkert 10 gånger men aldrig fått någon märkbar effekt, vad är det man ska känna för "rus" på Lyrica egentligen?

Vet inte vilken styrka kapslarna är på, men har du tagit 15 st samtidigt? Nånting borde du känna då. Tar man för mycket blir man yr i huvudet, tar man lagom så får man (borde få) en jävligt bra dag, energisk, pigg och pratglad. Du måste vara immun, men lika bra det för det är ett helvete att sluta med.

Önskar jag kunde må som på Lyrica, utan Lyrica...
Citera
2015-05-26, 15:00
  #12634
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Vet inte vilken styrka kapslarna är på, men har du tagit 15 st samtidigt? Nånting borde du känna då. Tar man för mycket blir man yr i huvudet, tar man lagom så får man (borde få) en jävligt bra dag, energisk, pigg och pratglad. Du måste vara immun, men lika bra det för det är ett helvete att sluta med.

Önskar jag kunde må som på Lyrica, utan Lyrica...
Alltså kan ju inte vara immun, inte tagit det på 3 månader lixom .

Aja kanske inte min grej helt enkelt? Känner verkligen ingenting, kanske lite sämre balans men det är allt!
Citera
2015-05-29, 16:22
  #12635
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
15 dagar, fy fan. Frågan är om det kommer bli än värre eller om det blir ungefär som det är just nu.

Lyrica är nice men just nu lär jag ändå säga fuck lyrica..

Det var ett tag sen jag hade at på tramadol men vad jag minns känns det inte helt olikt.

"Fuck Lyrica" har du fan helt rätt i. Jag måste ha lagt minst 70,000 kr på att köpa Lyrica sedan 2010.

Du är en tuff jävel om du har klarat 15 dagar och är i skick nog att sitta vid en dator och skriva här på forumet.

Det kommer inte bli värre, det kommer långsamt bli bättre och bättre. Själva substansen är ute ur din kropp efter sex halveringstider (d.v.s. 5*6,3h). Så efter 32 timmar utan Lyrica är kroppen "tom" och skriker efter substansen. Då kan man nästan inte ens gå till jobbet eller umgås med folk...

Om två-tre veckor (gissningsvis) så kommer du börja lära känna dina äkta känslor igen. Gråtattacker och sånt är inte ovanligt. Det är psykets sätt att försöka hantera alla nya känslointryck som du plötsligt börjar uppleva - alltså känslor som Lyrican har hämnat när du har tagit den ett tag (en månad+).

Du läker och jag hoppas att du klarar av att klippa Lyrican. Jag hade hellre inte tagit Lyrica alls egentligen. Jag hade snarare velat som man gör på Lyrica (effektiv, social, god sömn, osv), utan att behöva inta substansen varje dag.

Har du ingen benzo som du kan ta? Det lättar väldigt mycket... Själv tar jag 50mg diazepam (a.k.a. Stesolid) varje dag när jag "tänder av" (fast det var mer än två år sedan som jag hade ett uppehåll på mer än 48 timmar från Lyrican).

Det blir bättre och du kommer komma tillbaka till din "baseline" så som du mådde innan du började med Lyrican tillslut, och då gäller det att inte vara övermodig och ta några "oskyldiga" återfall som sedan leder dig ner i ett beroende igen. Been there, done that typ 15 gånger nu sedan jag började 2010.

Du har mer styrka än jag alltså. Det inspirerar.

P.S. Kom gärna med en rapport om hur du mår nu - förändringar, återfall, förbättringar, försämringar - whatever.

Jag håller på dig mannen.
__________________
Senast redigerad av rhymenoceros 2015-05-29 kl. 16:28.
Citera
2015-05-29, 17:30
  #12636
Medlem
limE86s avatar
En polare tycker att Lyrica ihop med alkohol blir lite som amfetamin till en början. Stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in