Citat:
Ursprungligen postat av
shape.the.future
15 dagar, fy fan. Frågan är om det kommer bli än värre eller om det blir ungefär som det är just nu.
Lyrica är nice men just nu lär jag ändå säga fuck lyrica..
Det var ett tag sen jag hade at på tramadol men vad jag minns känns det inte helt olikt.
"
Fuck Lyrica" har du fan helt rätt i. Jag måste ha lagt minst 70,000 kr på att köpa Lyrica sedan 2010.
Du är en tuff jävel om du har klarat 15 dagar och är i skick nog att sitta vid en dator och skriva här på forumet.
Det kommer inte bli värre, det kommer långsamt bli bättre och bättre. Själva substansen är ute ur din kropp efter sex halveringstider (d.v.s. 5*6,3h). Så efter 32 timmar utan Lyrica är kroppen "tom" och skriker efter substansen. Då kan man nästan inte ens gå till jobbet eller umgås med folk...
Om två-tre veckor (gissningsvis) så kommer du börja lära känna dina äkta känslor igen. Gråtattacker och sånt är inte ovanligt. Det är psykets sätt att försöka hantera alla nya känslointryck som du plötsligt börjar uppleva - alltså känslor som Lyrican har hämnat när du har tagit den ett tag (en månad+).
Du läker och jag hoppas att du klarar av att klippa Lyrican. Jag hade hellre inte tagit Lyrica alls egentligen. Jag hade snarare velat
må som man gör på Lyrica (effektiv, social, god sömn, osv), utan att behöva inta substansen varje dag.
Har du ingen benzo som du kan ta? Det lättar väldigt mycket... Själv tar jag 50mg diazepam (a.k.a. Stesolid) varje dag när jag "tänder av" (fast det var mer än två år sedan som jag hade ett uppehåll på mer än 48 timmar från Lyrican).
Det blir bättre och du kommer komma tillbaka till din "baseline" så som du mådde innan du började med Lyrican tillslut, och då gäller det att inte vara övermodig och ta några "oskyldiga" återfall som sedan leder dig ner i ett beroende igen. Been there, done that typ 15 gånger nu sedan jag började 2010.
Du har mer styrka än jag alltså. Det inspirerar.
P.S. Kom gärna med en rapport om hur du mår nu - förändringar, återfall, förbättringar, försämringar - whatever.
Jag håller på dig mannen.