2015-05-29, 17:34
  #12637
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
"Fuck Lyrica" har du fan helt rätt i. Jag måste ha lagt minst 70,000 kr på att köpa Lyrica sedan 2010.


...

Thx man, men det var inte 15 dagar, det blev ca 5-6 dagar och det var inte ett planerat stopp utan jag fortsatte när posten kom.

Men. Tack för ett jävligt bra inlägg. Vi har sagt att nästa 20g påse ska användas till att trappa ner ordentligt innan vi slutar. Vi mådde hemskt dåligt, men det värsta är ju att återvända till baseline som du säger. Min baseline är inte en önskvärd sådan, utan det blir samma gamla depression som kommer komma, om jag pallar alla utsättningssymptom först.

Ska absolut rapportera hur det går att sluta. Känner att det inte är hållbart det här. Det är för dyrt, och jag märker hur effekten sitter i kortare och kortare. Och ärligt talat, en vacker dag kommer kanske Lyrica bli svårt att få tag på, inte som det är nu med a1, GL osv.

Lika bra att ta tjuren i hornen snart. Men vad överjävligt man mår när lyran går ur alltså. Jag kan intala mig själv just NU, att jag ska jävlar i mig tvinga ut mig på nån promenad men det slutar med att man bara ligger och vrider på sig i sängen och tar sig inte ens ut på balkongen för en cigg.
Citera
2015-05-30, 01:59
  #12638
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Thx man, men det var inte 15 dagar, det blev ca 5-6 dagar och det var inte ett planerat stopp utan jag fortsatte när posten kom.

Men. Tack för ett jävligt bra inlägg. Vi har sagt att nästa 20g påse ska användas till att trappa ner ordentligt innan vi slutar. Vi mådde hemskt dåligt, men det värsta är ju att återvända till baseline som du säger. Min baseline är inte en önskvärd sådan, utan det blir samma gamla depression som kommer komma, om jag pallar alla utsättningssymptom först.

Ska absolut rapportera hur det går att sluta. Känner att det inte är hållbart det här. Det är för dyrt, och jag märker hur effekten sitter i kortare och kortare. Och ärligt talat, en vacker dag kommer kanske Lyrica bli svårt att få tag på, inte som det är nu med a1, GL osv.

Lika bra att ta tjuren i hornen snart. Men vad överjävligt man mår när lyran går ur alltså. Jag kan intala mig själv just NU, att jag ska jävlar i mig tvinga ut mig på nån promenad men det slutar med att man bara ligger och vrider på sig i sängen och tar sig inte ens ut på balkongen för en cigg.

Ge inte upp! :-)

Det ÄR tufft som fan att sluta med Lyrican. Först dras man med den akuta (fysiska och psykiska) horribla avtändningen som håller i sig i typ en månad.

Därefter hamnar man i en kronisk depression som jag aldrig har lyckats ta mig ur. Alltså, när avtändningen är över och jag är tillbaka på baseline så har jag inte bara mina GAD-symptom, utan även den extrema saknaden av Lyrican. Visst har jag diazepam för min GAD, men utan Lyrica har jag ingen livslust, inga ambitioner eller ens ork att göra något annat än titta på TV typ.

Jag drömmer om Lyrica, tänker på det hela tiden när jag är utan... Patetiskt - jag vet.

Jag har alltid haft GAD, men jag önskar att jag aldrig hade provat Lyrica om jag ska vara helt ärlig. Läkaren ville att jag skulle försöka gå ner från 30mg stesolid/dag till högst 10mg/dag, efter den briljanta idén att sätta in Lyrica. Vilken jävla miss läkaren gjorde där alltså. Herregud... jag önskar ingen att börja använda Lyrica nu när vi vet hur den snärjer oss torskar för livet.

Fast samtidigt så älskar jag Lyrica. Kanske nästan lika mycket som jag älskar en nära vän, fast en mer romantisk kärlek. Jag vet att det är patetiskt.

Jag kommer aldrig kunna lägga ner Lyrican. Jag vet det också. Men jag försöker i alla fall att hålla mig på runt 1g/dag, men den dosen räcker bara för att jag ska slippa bli sjuk. Substitutionsdos för att slippa avtändningen. Slutar jag helt, eller trappar ner till noll, så förlorar jag min livslust (bokstavligen talat). Jag har alltid återfallit i mitt beteende... Jag har väntat som längst i tre månader efter en avtändning, men Lyrica var ändå det ända jag hade på hjärnan; både i mina drömmar och i mina vakna tankar.

Fuck you Pfizer, för att ha syntetiserat världens hemskaste "medicin" som jag både älskar och hatar.

P.S. Nu när jag räknar lite noggrannare efter att ha kollat min mail då jag gjorde min första beställning hos GL, plus räknat ut alla mina banköverföringar jag har gjort till min Apotek-kran, så kommer jag upp i fucking 87,000 kr som jag har lagt på Lyrica och Kina-pregabalin.
__________________
Senast redigerad av rhymenoceros 2015-05-30 kl. 02:13.
Citera
2015-05-31, 00:30
  #12639
Medlem
Har käkat Lyrica i 3 dagar nu. Det lär man ju få ångra snart hehe... Ett par gram per dag, håller inte koll så noga, jag tar tills hjärnan är grötig.

Om nån vill veta så är ett kryddmått ca 350mg.

rhymenoceros vet precis vad han/hon talar om. Har samma problem, dock brukar jag ta uppehåll på 1-2 dagar för att sänka toleransen så det funkar skönt.
När jag fick det utskrivet så frågade jag om det är beroendeframkallande, nej sa doktorn, ELLER HUR?
Önskar också att jag aldrig fått det utskrivet, jag blir riktigt dålig utan Lyrica, mitt mål är att ta 3 x 150mg per dag som jag egentligen ska men hur det kommer gå kan jag redan se framför mig...
__________________
Senast redigerad av svennkk 2015-05-31 kl. 00:38.
Citera
2015-05-31, 00:58
  #12640
Medlem
Äter mellan 600-900mg lyrica varannan dag. Pågått i en vecka. Hur länge måste jag vänta innan jag kan få ett rus på 600mg igen?
Citera
2015-05-31, 01:39
  #12641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziggy08036
Äter mellan 600-900mg lyrica varannan dag. Pågått i en vecka. Hur länge måste jag vänta innan jag kan få ett rus på 600mg igen?
Efter 5 dagar så får jag ett rus på så lite om jag tar allt på en gång 600-750mg men inget starkt rus eftersom jag är van vid betydligt högre doser. Annars brukar 2 dagar räcka på gram doser. Jag brukar börja med 1,2g och fylla på under dagen med 300-450mg åt gången. Så om jag får ett rus av ca 750mg efter 5 dagar så borde du få det med?
Testa.

Och om du inte tagit Lyrica så länge och inte är starkt beroende så för fan (rent ut sagt) akta så du inte blir starkt beroende!
__________________
Senast redigerad av svennkk 2015-05-31 kl. 01:47.
Citera
2015-05-31, 02:09
  #12642
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Ge inte upp! :-)

Det ÄR tufft som fan att sluta med Lyrican. Först dras man med den akuta (fysiska och psykiska) horribla avtändningen som håller i sig i typ en månad.

Därefter hamnar man i en kronisk depression som jag aldrig har lyckats ta mig ur. Alltså, när avtändningen är över och jag är tillbaka på baseline så har jag inte bara mina GAD-symptom, utan även den extrema saknaden av Lyrican. Visst har jag diazepam för min GAD, men utan Lyrica har jag ingen livslust, inga ambitioner eller ens ork att göra något annat än titta på TV typ.

Jag drömmer om Lyrica, tänker på det hela tiden när jag är utan... Patetiskt - jag vet.

Jag har alltid haft GAD, men jag önskar att jag aldrig hade provat Lyrica om jag ska vara helt ärlig. Läkaren ville att jag skulle försöka gå ner från 30mg stesolid/dag till högst 10mg/dag, efter den briljanta idén att sätta in Lyrica. Vilken jävla miss läkaren gjorde där alltså. Herregud... jag önskar ingen att börja använda Lyrica nu när vi vet hur den snärjer oss torskar för livet.

Fast samtidigt så älskar jag Lyrica. Kanske nästan lika mycket som jag älskar en nära vän, fast en mer romantisk kärlek. Jag vet att det är patetiskt.

Jag kommer aldrig kunna lägga ner Lyrican. Jag vet det också. Men jag försöker i alla fall att hålla mig på runt 1g/dag, men den dosen räcker bara för att jag ska slippa bli sjuk. Substitutionsdos för att slippa avtändningen. Slutar jag helt, eller trappar ner till noll, så förlorar jag min livslust (bokstavligen talat). Jag har alltid återfallit i mitt beteende... Jag har väntat som längst i tre månader efter en avtändning, men Lyrica var ändå det ända jag hade på hjärnan; både i mina drömmar och i mina vakna tankar.

Fuck you Pfizer, för att ha syntetiserat världens hemskaste "medicin" som jag både älskar och hatar.

P.S. Nu när jag räknar lite noggrannare efter att ha kollat min mail då jag gjorde min första beställning hos GL, plus räknat ut alla mina banköverföringar jag har gjort till min Apotek-kran, så kommer jag upp i fucking 87,000 kr som jag har lagt på Lyrica och Kina-pregabalin.

Du min vän... Jag känner igen mig i mycket av det där trots att jag aldrig råkat på en hård Lyrica AT. Däremot en jävla massa mini-AT's som är störande som fan de med.

Men det psykiska. Lyrica har tagit kontroll över min hjärna. Jag erkänner rakt ut att jag är väldigt psykiskt beroende av Lyrica. De veckor jag är utan är ofta förbannat tråkiga. Vilken aktivitet jag än gör så tänker jag "hade varit gott med Lyrica nu).

Även jag drömmer om det. Så du är inte ensam.

De veckor jag är utan Lyrica brukar trigga igång att jag tar andra droger som tramadol och liknande och näääästan hinner bli beroende av dem innan jag får tag i Lyrica som fullständigt bulldozar alla AT symptom från alla droger.

Beroendeläkare vet om att jag är beroende av benzo för sömn, men jag ska även berätta om mitt psykiska beroende av Lyrica.

Ha, just nu har jag rätt bra ekonomi... Det kan leda till ett fysiskt beroende tillråga på eländet.

När jag lyckats trappa ur min benzo med hjälp av beroendeenheten (vilket kommer bli jävligt skönt) så kommer ändå det psykiska beroendet av Lyrica att alltid finnas där. Jag och beroendeläkarna lade upp ett schema för att bli av med Imovane. Något jag behövde Lyrica för att palla. Jag klarade det dock! Sedan fick jag jobb och har därför kört 0,5-1,5mg Flubromazolam per dag. Tar dem enbart för att inte bli sjuk. AT'n lär bli lång och Lyrica lär behövas ofta. Hur ska man annars orka jobba liksom?

Inget i livet är trevligt utan Lyrica.
Citera
2015-05-31, 11:38
  #12643
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennkk
Har käkat Lyrica i 3 dagar nu. Det lär man ju få ångra snart hehe... Ett par gram per dag, håller inte koll så noga, jag tar tills hjärnan är grötig.

Om nån vill veta så är ett kryddmått ca 350mg.

rhymenoceros vet precis vad han/hon talar om. Har samma problem, dock brukar jag ta uppehåll på 1-2 dagar för att sänka toleransen så det funkar skönt.
När jag fick det utskrivet så frågade jag om det är beroendeframkallande, nej sa doktorn, ELLER HUR?
Önskar också att jag aldrig fått det utskrivet, jag blir riktigt dålig utan Lyrica, mitt mål är att ta 3 x 150mg per dag som jag egentligen ska men hur det kommer gå kan jag redan se framför mig...
Så många som känner igen sig i våra historier. Jag kan lova dig att Pfizer visste att det var beroendeframkallande innan det släpptes. Jag tror att de tonade ner beroendeaspekten ganska rejält när de ansök om att få sälja Lyrica i USA. Och då hade det gjort många studier på människor.

Men svennkk: Du måste ha fel om tyngden på ett kryddmått.

Ett kryddmått är alltså 1ml och om man fyller ett rågat (ej hoptryckt heller) kryddmått så brukar det i snitt väga 650mg.

Folk kommer ibland in och frågar just hur mycket ett kryddmått väger, eftersom de inte har vågar.

Gör en sökning på kryddmått i den här tråden. Kom ihåg att söka efter inlägg och inte efter ämnen.

Blir väldigt nyfiken på varför din våg väger upp 1ml Lyrica som 350mg när vi andra är ganska överens om cirka 650mg.
Citat:
Ursprungligen postat av Ziggy08036
Äter mellan 600-900mg lyrica varannan dag. Pågått i en vecka. Hur länge måste jag vänta innan jag kan få ett rus på 600mg igen?
Pågått i en vecka bara? Vänta tre dygn så lär du nästan vara nollad.
Citera
2015-05-31, 12:16
  #12644
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Du min vän... Jag känner igen mig i mycket av det där trots att jag aldrig råkat på en hård Lyrica AT. Däremot en jävla massa mini-AT's som är störande som fan de med.

Men det psykiska. Lyrica har tagit kontroll över min hjärna. Jag erkänner rakt ut att jag är väldigt psykiskt beroende av Lyrica. De veckor jag är utan är ofta förbannat tråkiga. Vilken aktivitet jag än gör så tänker jag "hade varit gott med Lyrica nu).

Även jag drömmer om det. Så du är inte ensam.

De veckor jag är utan Lyrica brukar trigga igång att jag tar andra droger som tramadol och liknande och näääästan hinner bli beroende av dem innan jag får tag i Lyrica som fullständigt bulldozar alla AT symptom från alla droger.

Beroendeläkare vet om att jag är beroende av benzo för sömn, men jag ska även berätta om mitt psykiska beroende av Lyrica.

Ha, just nu har jag rätt bra ekonomi... Det kan leda till ett fysiskt beroende tillråga på eländet.

När jag lyckats trappa ur min benzo med hjälp av beroendeenheten (vilket kommer bli jävligt skönt) så kommer ändå det psykiska beroendet av Lyrica att alltid finnas där. Jag och beroendeläkarna lade upp ett schema för att bli av med Imovane. Något jag behövde Lyrica för att palla. Jag klarade det dock! Sedan fick jag jobb och har därför kört 0,5-1,5mg Flubromazolam per dag. Tar dem enbart för att inte bli sjuk. AT'n lär bli lång och Lyrica lär behövas ofta. Hur ska man annars orka jobba liksom?

Inget i livet är trevligt utan Lyrica.


Håller med om att inget blir roligt igen när man har slutat med Lyra. Även om det har gått tre månader och den akuta abstinensen är över, så har inte psyket läkt. Det skulle inte förvåna mig om att det faktiskt går att komma ifrån det psykiska beroendet och kärleken man känner för drogen. Men då lär man behövas läggas in på ett behandlingshem några månader. Men jag har dessvärre aldrig hört om någon som har lyckats sluta helt - även de som ibland slutar helt och hållet tar alltid återfall. :-/
Citera
2015-05-31, 12:32
  #12645
Medlem
Pocketpussys avatar
Finns det något som liknar Lyrica i effekten? Nu börjar rusen kommer allt mindre och mindre och även om jag vet att 1-2 dagars uppehåll vore bra så är det en röst som säger "ta mer, ta mer"
Citera
2015-05-31, 14:18
  #12646
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pocketpussy
Finns det något som liknar Lyrica i effekten? Nu börjar rusen kommer allt mindre och mindre och även om jag vet att 1-2 dagars uppehåll vore bra så är det en röst som säger "ta mer, ta mer"

Gå aldrig över 2g per dag... 4g känns inte skönare än 2g. Fast 2g känns definitivt skönare än t.ex. 1,200mg. Det går någon slags gräns vid 2g typ.
Citera
2015-05-31, 14:37
  #12647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros

Men svennkk: Du måste ha fel om tyngden på ett kryddmått.

Ett kryddmått är alltså 1ml och om man fyller ett rågat (ej hoptryckt heller) kryddmått så brukar det i snitt väga 650mg.

Folk kommer ibland in och frågar just hur mycket ett kryddmått väger, eftersom de inte har vågar.

Gör en sökning på kryddmått i den här tråden. Kom ihåg att söka efter inlägg och inte efter ämnen.

Blir väldigt nyfiken på varför din våg väger upp 1ml Lyrica som 350mg när vi andra är ganska överens om cirka 650mg.

Jag har ingen sådan våg. Jag tog 2st 150mg och hälde ur innehållet i ett kryddmått och det var nära kanten så det kanske skulle gå att få i högst 100mg till utan att packa. Jag kör inte rågade mått.

Äkta Lyrica kanske är lite fluffigare än generisk, jag får ta och testa packa det lite o se hur mycket äkta Lyrica som går i när jag hämtat på apoteket.

Jag har säkert fel och tack för infon, får räkna på 600mg i fortsättningen. Och om det stämmer så blev det 5,2g igår, kanske lite mindre eftersom jag inte kör rågade mått som sagt. Lyckat!


rhymenoceros Vettefan alltså... Gjorde en sökning och det står allt mellan 350mg-650mg för ett kryddmått. Ska testa väga lite generisk Lyrica senare med min otympliga analoga våg, den stämmer exakt åtminstone. Han som kom fram till 350-400mg testade också med kapslar.
__________________
Senast redigerad av svennkk 2015-05-31 kl. 15:20.
Citera
2015-05-31, 16:51
  #12648
Medlem
limE86s avatar
Fungerar Lyrica mot någon annan ångest än Generaliserat ångestsyndrom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in