2012-03-04, 03:32
  #6625
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Det är enbart rekommendationer, läkarna har rätt att avgöra dos efter behov.
En del av befolkningen har naturligt hög tolerans mot det mesta, om det har med metabolism att göra vete fan. Men jag misstänker att diagnoser också har en inverkan på det också.

Ok för dom jag har träffat har varit stenhårda och absolut inte gett mer än 600 mg per dag, vissa läkare följer ju Fass till 100%
Citera
2012-03-04, 08:48
  #6626
Medlem
ChinxMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ok för dom jag har träffat har varit stenhårda och absolut inte gett mer än 600 mg per dag, vissa läkare följer ju Fass till 100%

Samma här. Har periodvis klagat för läkare att jag inte får effekt och han har då höjt dosering. Har haft allt mellan 100mg x 3/ dag till 200mg x 3/ dag men högre vägrar han gå. Dock verkar han ha noll koll på vad som är utskrivet. Frågar mig vad jag har kvar och om jag lite "osäker och förvirrad" säger att - Jag nog inte har så mkt kvar skriver han ut mer.. Fast jag ligger på 4 oöppnade a´50mg hemma.. oopa
Citera
2012-03-04, 12:49
  #6627
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ok för dom jag har träffat har varit stenhårda och absolut inte gett mer än 600 mg per dag, vissa läkare följer ju Fass till 100%

Ja, min erfarenhet oxå.
Citera
2012-03-04, 15:35
  #6628
Medlem
De följer fass till 100% när de inte är tillräckligt pålästa inom området för att ge individspecifik behandling.
Citera
2012-03-04, 20:45
  #6629
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Ok för dom jag har träffat har varit stenhårda och absolut inte gett mer än 600 mg per dag, vissa läkare följer ju Fass till 100%
Fast jag går också till en specialist inom område, som både lyssnar och förstår.
Jag har också visat dom att jag kan hantera mina mediciner och när det inte fungerar (som med stilnoct) så berättar jag det och ber de att inte skriva ut mer av det. De litar alltså på mig.
Citera
2012-03-04, 23:53
  #6630
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Fast jag går också till en specialist inom område, som både lyssnar och förstår.
Jag har också visat dom att jag kan hantera mina mediciner och när det inte fungerar (som med stilnoct) så berättar jag det och ber de att inte skriva ut mer av det. De litar alltså på mig.

Jag hade 1050 som mest "medvetet" utskrivet, men det var för att jag höll på att trappa ner ifrån 1200, och 1200 hade jag "fuskat" mig till på olika sätt (överlappande recept). Så under ett helt år ungefär så hade jag >600, men det var för att trappa ner mitt "missbruk". Nu har jag 600, och har själv trappat ner till 300.
Så jag har 300mg över varje dag, som jag kan använda till andra saker eller ge bort...
Citera
2012-03-05, 03:45
  #6631
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KajsaPiga
Jag hade 1050 som mest "medvetet" utskrivet, men det var för att jag höll på att trappa ner ifrån 1200, och 1200 hade jag "fuskat" mig till på olika sätt (överlappande recept). Så under ett helt år ungefär så hade jag >600, men det var för att trappa ner mitt "missbruk". Nu har jag 600, och har själv trappat ner till 300. från
Så jag har 300mg över varje dag, som jag kan använda till andra saker eller ge bort...
Men ingen här har snackat om att fuska sig till det, bara du. Jag har sen so ordinerat för att jag behöver den, precis som med andra läkemedel så ligger jag över den REKOMMENDERADE maxdosen från tillvkarna. Som ja skrev som innebär vissa diagnoser att den naturliga toleransen högre än vanligt, att jag sedan är ganska stor också samt har jävligt bra metabolism förbättrar inte den sakne.


Annnar sser ditt inlägg ut att vara ett dåligt försök att marknassföra din knarkhandwk
Citera
2012-03-05, 03:57
  #6632
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Men ingen här har snackat om att fuska sig till det, bara du. Jag har sen so ordinerat för att jag behöver den, precis som med andra läkemedel så ligger jag över den REKOMMENDERADE maxdosen från tillvkarna. Som ja skrev som innebär vissa diagnoser att den naturliga toleransen högre än vanligt, att jag sedan är ganska stor också samt har jävligt bra metabolism förbättrar inte den sakne.


Annnar sser ditt inlägg ut att vara ett dåligt försök att marknassföra din knarkhandwk


Nej, men du läser som fan läser bibeln. Jag har väl inte sagt att du har fuskat till dig det? Ditt pucko. Jag har gjort. Sen sa jag sanningen till min husläkare och hade >600 under ett helt år under nedtrappningen,
Nej, jag tror du ljuger...ja. Du verkar hitta på en massa anledningar att du är stor, att du har diagnoser, metabolism osv. Haha.
Varför ljög du om att du hade 900mg utskrivet av läkaren? Skulle du imponera på oss?
Citera
2012-03-05, 04:15
  #6633
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KajsaPiga
Nej, men du läser som fan läser bibeln. Jag har väl inte sagt att du har fuskat till dig det? Ditt pucko. Jag har gjort. Sen sa jag sanningen till min husläkare och hade >600 under ett helt år under nedtrappningen,
Nej, jag tror du ljuger...ja. Du verkar hitta på en massa anledningar att du är stor, att du har diagnoser, metabolism osv. Haha.
Varför ljög du om att du hade 900mg utskrivet av läkaren? Skulle du imponera på oss?
Ska jag vara ärligt så läser jag bara häflten eftersom jag knappt ser jag vag jag själv skriver.
Jag behöver inte imponera på någon, men om du träffar en läkare som förstår något så måste de inte följa fass till 100% och ser då att lösa det så det passar patioenten, i mitt fall får jag 900mg och eftersom jag själv frågade varför, då var det svaren han gav mig,

<<tillgähh: vi gör såhär, har du nåfo rarr fnälla över gör det imorn närja färlite nykfd<fd och sdf vag för. Inga goasövom D:
__________________
Senast redigerad av Xample 2012-03-05 kl. 04:24.
Citera
2012-03-05, 04:30
  #6634
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Ska jag vara ärligt så läser jag bara häflten eftersom jag knappt ser jag vag jag själv skriver.
Jag behöver inte imponera på någon, men om du träffar en läkare som förstår något så måste de inte följa fass till 100% och ser då att lösa det så det passar patioenten, i mitt fall får jag 900mg och eftersom jag själv frågade varför, då var det svaren han gav mig,

<<tillgähh: vi gör såhär, har du nåfo rarr fnälla över gör det imorn närja färlite nykfd<fd och sdf vag för. Inga goasövom D:

jaja,du är en fjant...
Citera
2012-03-05, 11:02
  #6635
Medlem
Royal-s avatar
fina grejer tjocka tjejer
Citera
2012-03-05, 11:28
  #6636
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KajsaPiga
jaja,du är en fjant...
Nej men jag had ett behov av att sova för mitt dubbelseende tog över.

Eftersom jag går till en mottagning som specialiserar sig på en viss typ av diagnoser, så tror jag att min läkare vet vad han pratar om. Om du läser på lite så finns det diagnoser som gör dig mer eller mindre immun mot vissa typer av läkemedel och som även ökar metabolismen och på så vis gör andra läkemedel värdelösa.
Jag behöver inte hitta på anledningar, men du måste ju själv förstå att en person på >50kg inte behöver samma dos som någon <80kg? Därav har storlek betydelse när man sätter dos..
Förövrigt så är det bara löjligt att fuska till sig medicin, för vi som behöver den - vi vill gärna ha den! och inte nån fjolla som tror hon ska flumma på den.
Intressant att du enbart vågade ta upp en diskussion när den ena av oss var extremt onykter, tidigare så har du gett vika som den fjant du är.

Men om du inte syftade på mitt inlägg tidigare, varför citera det då? det är inget krav på att citera inlägg för att svara.
Kollade även din historik, och du verkar vara gnällande satmara. Du letar bara fel i inlägg, och kan absolut inte ta att du blir motbevisad. Läs på lite om medicin, effekten på folk, metabolism etc sen kan du låta bli att skriva i tråden.
__________________
Senast redigerad av Xample 2012-03-05 kl. 11:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in