Citat:
Ursprungligen postat av
Vokiko
Ja gärna! Är uppe på 1500mg och vill verkligen ta mig ur träsket, vet att jag inte kommer klara det utan någon typ av hjälp så tänkte tramadol skulle funka när man klippt lyrican helt.
Du får ju tydligen inte ta emot pm än, men såhär;
Trappa ner Lyrica
Startdos var 1200 mg per dag.
Första fyra veckorna sänkte jag varje lördag med 100 mg.
Efter fyra veckor låg jag på 800 mg.
Sen sänktes dosen med 50 mg per vecka i åtta veckor, sänkningen gjordes även då på lördagen.
Efter dessa 8 veckor var jag nere på 400 om dagen.
Efter det saktade jag ner takten ordentligt och sänkte vara med 25 mg per vecka, såklart även då på lördagar. Tog 16 veckor att komma ner till noll, men det var väldigt väldigt värt det.
En sån här typ av nedtrappning rekommenderar jag absolut att göra om du vill kunna sluta med Lyrica utan att du mår piss för att du slutar för snabbt.
Gjorde nedtrappningen på lördagar för att inte bli alltför påverkad av dåligt mående på jobbetmö