Citat:
Aoki du behöver inte vara orolig att ta dina 50mg Lyrica. Själv har jag tagit Lyrica i åratal, oftast med en dos på 225mg 2ggr/dag. Jag har aldrig direkt funderat på det hela i syfte av tolerans, inte eller så har jag oroat mig för att det skulle vara beroendeframkallande, jag tar mina kapslar således utan fundera vidare på det. Jag har Lyrica på recept mot nervsmärtor (MS), så får nog gå på det livet ut. Jag fick börja med 3x300 mg Gabapentin 3ggr/dag, men snart blev det istället 2x75mg Lyrica 2ggr/dag, och nu 3x75mg 2ggr/dag.
Jag upplever ingen eufori av dessa doser, kanske så blir jag lite snurrig och aningen mer sorglös. Men snurrig är jag redan p.g.a. sjukdom och sorglös till attityden har jag alltid varit.
Jag vet inte hur gammal du är och viket perspektiv du har på livet, själv närmar jag mig de 60 raskt och skulle i princip ta vilken medicin som helst - utom sådana gifter somAoki, jag skulle inte tveka att ta Lyrica om alternativet vore döden, även om jag fick ta det väldigt länge, så det finns alltid möjligheter att avsluta medicineringen.

Jag upplever ingen eufori av dessa doser, kanske så blir jag lite snurrig och aningen mer sorglös. Men snurrig är jag redan p.g.a. sjukdom och sorglös till attityden har jag alltid varit.
Jag vet inte hur gammal du är och viket perspektiv du har på livet, själv närmar jag mig de 60 raskt och skulle i princip ta vilken medicin som helst - utom sådana gifter somAoki, jag skulle inte tveka att ta Lyrica om alternativet vore döden, även om jag fick ta det väldigt länge, så det finns alltid möjligheter att avsluta medicineringen.

Tack...äntligen ett bra svar utan snack om snortande, blanda och experimentera för det är jag inte intresserad av. Vilka tider tar du? Jag har tiderna 08, 15, 19. Morgnarna är ju värst. Innan man fått i sig det, eller hur? Vilka biverkningar upplever du? Känner själv lite huvudvärk men helt klart värt det, om det nu är lyrica som gör att jag har dämpad ångest. Har ju bara haft det i ett par dagar.