2015-05-25, 23:48
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
..ett tillägg. Jag tror "bengalpauserna" påverkar matcherna sportsligt. Det är nog nu.

Klart det gör, det är aldrig bra med långa opåkallade onödiga avbrott, de stör alltid rytmen och den mentala anspänningen för spelarna.

För övrigt grymt bra resultat idag. Marginalen växer till jagande lag, ser ut att utveckla sig till en kamp mellan Blåvitt och ellos. Efter nästa vecka kan det vara 5p eller mer ner till närmast jagande lag.
Citera
2015-05-25, 23:55
Medlem
Överkörningen i andra är nog bland det svettigaste jag sett i ett derby. Ofattbart att halvleken bara slutade 2-0.

I det stora hela är jag hyfsat nöjd med icke-förlust med tanke på den första - BEDRÖVLIGA -halvleken.
Citera
2015-05-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Åström är väl gårdare? han lät riktigt exalterad där i andra halvlek.

Han jobbar för fan med gnaget
Citera
2015-05-26, 00:04
Medlem
perry2s avatar
Citat:
..ett tillägg. Jag tror "bengalpauserna" påverkar matcherna sportsligt. Det är nog nu.

Bengalbrännare fotbollsmördare.....
Citera
2015-05-26, 00:04
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Är kluven, varsin halvlek. Ångestmässigt nöjd med att inte förlora.

"Nya" mittbackar. Skadad Finne och Ofori (vad hände där?) så var det helt nytt innermitt också.

Haukson gjorde det bättre, än vad jag tycker att han brukar. Men det var väl han som låg fel vid 1-2, även om mittbackarna inte gav honom så stort val.

Var det verkligen offside vid det bortdömda målet? Såg inte så ut. Vem dömde nu igen?

Etuhu är ingen flopp (om han inte har en för hög grundersättning.

Truppen känns plötsligt tunn och skadebenägen. Brukar iofs vara så på våren. Ofori och Bahoui får gärna snabbt komma på fötter igen, mer tveksam till Finnen.

Var var Sonko?

Hatar viktiga matcher på plastgräs, det blir lite innebandy/hockey över de hela. Bara snabba vändningar och ofta fult snarare än hårt i närkamperna.

Jag kan nog börja sträcka mig så långt att jag hellre hade sett Saletros i en startelva än Etuhu.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Riktigt imponerande av Djurgården att kunna komma ikapp till 2-2 efter 2-0 i arslet i paus. Tror man kommer kunna glida vidare på sitt självförtroende och sluta på en rätt bra placering i höst.

Absolut, men att vi tappar både Ofori och Panos på innermitten gör väldigt mycket för vårat spel.
Citera
2015-05-26, 00:08
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Absolut, men att vi tappar både Ofori och Panos på innermitten gör väldigt mycket för vårat spel.

Jo visst, så är det ju. Därför blir det ju också intressant att se hur man väljer att göra när Panos försvinner. Ofori lär väl också ha en del klubbar efter sig. Etuhu är stor och stark, men inte lika kreativ som Panos och Ofori, så framtiden där blir intressant att se.
Citera
2015-05-26, 00:11
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Etuhu är ingen flopp (om han inte har en för hög grundersättning.
Han ser ju riktigt slö ut, och något vidare placeringssäker verkar han inte vara. Ser köttig ut, men vad gör det när man vänder långsammare än ett hangarfartyg.
Citera
2015-05-26, 00:15
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Fortfarande helt felaktigt bortdömt. Era spelare borde fortsätta spela snarare än att lita blint på domaren.
Det kan vara så att man råkade se flaggan och slutade spela. Skönt var det iaf! Säkert var det lika skönt att det friades när Mushekwi blev fasthållen och kapad av nån finne som gjorde vad finnar alltid gör: Alltid ligger minst ett steg efter.

Som matchen såg ut så går det väl inte att gnälla. En halvlek var där båda lovade mer än vad som gavs.
Citera
2015-05-26, 00:22
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Jo visst, så är det ju. Därför blir det ju också intressant att se hur man väljer att göra när Panos försvinner. Ofori lär väl också ha en del klubbar efter sig. Etuhu är stor och stark, men inte lika kreativ som Panos och Ofori, så framtiden där blir intressant att se.

Ja lite silly season sitter riktigt bra snart!
Citera
2015-05-26, 00:28
Medlem
Otroligs avatar
Hade någon sagt till mig efter beskedet om Bärkroths skada att vi skulle ligga 4:a efter 10 omgångar hade jag verkligen inte trott på det. Kvalitén på spelet varierar men det finns verkligen en trygghet nuförtiden i Peking man inte har sett på länge. Lyckas man hitta en bra ersättare till Kujovic (som lär dra i sommar) kan detta faktiskt räcka ganska långt. Tveksamt om vi som deltagarlag kan fortsätta att hålla Malmö bakom oss, men man vet aldrig.

För övrigt, Höie lär väl ha slagit världsrekord i prilla efter derbyt?
Citera
2015-05-26, 00:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

För övrigt, Höie lär väl ha slagit världsrekord i prilla efter derbyt?

Och Brustad världsrekord i antal kubikcentimeter träben:

https://www.youtube.com/watch?v=ilAh5WAfzD0

Citera
2015-05-26, 00:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Och Brustad världsrekord i antal kubikcentimeter träben:

https://www.youtube.com/watch?v=ilAh5WAfzD0

Jag undrar fan om inte Björn Wesström slagit rekord i antal felvärvningar denna säsong, Brustad kunde avgjort matchen där men står för ett korpenagerande och har inte varit speciellt bra. Haukur har väl varit okej offensivt men sämre än Lorentzson på den punkten och varit dålig bakåt. Etuhu behöver jag inte motivera men lite positivt stod han för ikväll.

Blomberg har varit stabil men sticker inte ut från mängden och Bangura är bra men de nåt annat vore konstigt då det bara är i AIK han kan prestera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in