2015-06-09, 22:00
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Eric Smith, född 97, är mer eller mindre ordinarie på HBK's innermittfält. Honom lägger jag min röst på, angående årets genombrott.
Har han verkligen rosat marknaden så mycket att han kan anses va årets genombrott?

12 matcher, 6 från start 6 inhopp, 0 poäng.
Citera
2015-06-09, 22:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Nu är det inte en så stor skillnad på naturgräs och konstgräs. Två dåliga matcher av laget på naturgräs och man väljer att specifikt peka på att Zeneli inte presterade, det är i mina ögon enbart för att kunna hitta något fel på supertalangen. Den största talang jag någonsin sett i Elfsborg.
Det är bara fakta, han var inte bra på gräs. På icke gräset i Borås är han riktigt bra. Det gäller inte bara honom utan det är ett problem i stort.

Visst tusan är skillnaden markant på gräs och icke gräs, däremot så är väl inte skillnaden så stor mellan gräs och hybridgräs.
Citera
2015-06-09, 22:12
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har han verkligen rosat marknaden så mycket att han kan anses va årets genombrott?

Inte ens nära även om han säkert blir en spelare att hålla ett öga på i framtiden. Genombrott är vad såna killar väntar på. Nästa steg.

Kerim Mrabti och Aleesami är typiska genombrott, tycker jag. Spelare som väl ansågs talangfulla och lovande men som nu nått en ny nivå, om det håller i sig. Finns säkert fler men dessa poppade upp direkt.
Citera
2015-06-09, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Kanske spelat lite lite, men att han gjort noll poäng tycker jag inte att man ska lägga någon större vikt vid. Han spelar som innermittfältare i ett nedflyttningshotat HBK som gjort näst minst mål i Allsvenskan. Och han kan ju faktiskt göra mål, vilket han visade mot ÖSK förra året: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/halmstad/tv-smith-hjalte-for-halmstad---med-sitt-forsta-mal-/

Spola till 2.45 typ.

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Inte ens nära även om han säkert blir en spelare att hålla ett öga på i framtiden. Genombrott är vad såna killar väntar på. Nästa steg.

Sant, årets genombrott är han såklart inte. Svarade dock en användare som efterfrågade spelare i åldrarna runt -96, och där tycker jag att han är en kandidat. Han har gått från ungdomslag till startelvan ganska fort och förra året spelade han ju knappt alls. Dessutom har han spelat ganska bra i en svår roll på HBK's defensiva mittfält, så visst har han fått ett genombrott.
Citera
2015-06-09, 22:35
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Sant, årets genombrott är han såklart inte. Svarade dock en användare som efterfrågade spelare i åldrarna runt -96, och där tycker jag att han är en kandidat. Han har gått från ungdomslag till startelvan ganska fort och förra året spelade han ju knappt alls. Dessutom har han spelat ganska bra i en svår roll på HBK's defensiva mittfält, så visst har han fått ett genombrott.
Visst har han det! Från junis till startare. Inte alls illa!
Citera
2015-06-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Nu är det inte en så stor skillnad på naturgräs och konstgräs. Två dåliga matcher av laget på naturgräs och man väljer att specifikt peka på att Zeneli inte presterade, det är i mina ögon enbart för att kunna hitta något fel på supertalangen. Den största talang jag någonsin sett i Elfsborg.

Ni måste ju någon gång haft en talang som var tillräckligt bra för att kunna prestera redan som tonåring.
Citera
2015-06-09, 23:59
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Sachpekidis och J Larsson också, men om man ska räkna med 95: or så är ju Zeneli i en klass för sig. Allsvenskans Messi, kanske rent av allsvenskans bästa spelare offensivt sett såhär långt.

Trams. Zeneli har verkligen inte varit så bra som det görs till både här och där. Ett par-tre imponerande aktioner, ja, men det ackompanjeras med tre gånger så många idiotiska bolltapp som sätter laget i dåliga lägen. Intressant och lovande spelare med spetsegenskaper som är ovanliga i Sverige men låt oss inte överdriva.
Citera
2015-06-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Tänkte köra en summering av nyförvären hittills, samt sätta betyg.

5. Hög allsvensk klass
4. Mycket bra allsvensk klass
3. Bra allsvensk klass
2. Godkänd
1. Ej godkänd/oprövad

Tim Björkström 2
Har gjort det han ska utan att glänsa. Började på bänken men har spelat bort assistkungen Stefan Karlsson. Föredrar Björkström då han är bättre i defensiven och snabbare. Har även visat att han kan följa med framåt, 3 assist hittils.

Omar Colley 3
Blandat och gett är väl det han har gjort. Är ett monster i luften och står för fina brytningar, ibland alldeles för slarvig med uppspelen samt positioneringen. Har gjort sina bästa matcher mot Göteborg och Malmö och jag är övertygad om att Colley är en toppback om 1-2 år.

Elliot Käck 1
Billig truppspelare som inte spelat så mycket. Har haft pigga inhopp men svårt att egentligen bedöma honom nu.

Jesper Karlström 2
Borde få spela mer än vad han har gjort. Tycker Karlström gjort pigga inhopp varje gång han kommit in. Han försöker hitta på egna lösningar för att ta sig framåt istället för att bara spela sidled och slå långbollar, tyvärr var han inte speciellt bra senast han startade mot Norrköping. Tror dock att han är en startman innan säsongen är över.

Daniel Berntsen 2
Hade förväntat mig mer av "Berra". Han är alldeles för ojämn och flyger som en vante i närkamperna. Han måste våga utmana mer, just nu är det att han tar emot bollen på kanten och spelar direkt ner till Arvidsson. Han är snabb, teknisk och har ett bra skott. Börjar han våga mer kommer han bli effektivare.

Kerim Mrabti 3
Frågan är inte om utan när han går vidare. Kerim har ett otroligt fint driv med bollen samt bra skott. Älskar hans inställning på planen, det är inget småjoggande, han springer alltid fullt ut och gör det jobbigt för motspelarna. Det återstår att se hur länge han blir kvar men Bosse har i alla fall varit tydlig med att vi inte kommer sälja närmsta tiden. Sen kan det ju ändras beroende på bud osv.

Kevin Walker 2
Det går långsamt för Kevin på mittfältet. Han känns även försiktig som Berntsen, det är sällan han vågar sig på någon utflykt eller liknande, oftast bara sidled och långbollar som gäller. Hans fot på fasta ställer till med oreda, det känns som att vi har blivit 10 gånger farligare på fasta. Några fler poäng bör han kunna göra.

Sam Johnson 2
Fullt godkänd. Hans riv och slit är otroligt viktigt för laget. Imponerande som fan när han vann bollen mot Helander, för att tappa den men återvinna den igen vid hörnflaggan, det gjorde att vi kunde få ett läge. Hade väntat mig fler mål, har blivit 2 hittills. Det ser ut som att han tänker för mycket ibland när han kommer till avslutslägen, förhoppningsvis blir han bättre på att förvalta lägena och då är han absolut en spelare som kan nå 10 mål varje säsong.

Nyasha Mushekwi 4
Vad ska man säga? Super-Mush är fantastisk. En riktig boxspelare som vi saknat sedan Gert den Ouden och Sören Larsen. Även han jobbar stenhårt och springer som bara den. Ser egentligen inga direkta svagheter, hade varit en 5a om han var bättre utanför straffområdet, det är väl där han är mindre bra.

Håller med i stora drag. Dock tycker jag Karlström har en bit kvar. Jag har sett nästan alla matcher, försäsong och under reguljära säsongen och stundtals ser han helt förvirrad ut på planen. Jag uppfattar det att han inte är mogen för 90 minuter förrän han lärt sig betydligt mer om lagspel, positionsspel, kyla och fokus.
Citera
2015-06-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Tänkte köra en summering av nyförvären hittills, samt sätta betyg.

5. Hög allsvensk klass
4. Mycket bra allsvensk klass
3. Bra allsvensk klass
2. Godkänd
1. Ej godkänd/oprövad

Tim Björkström 2
Har gjort det han ska utan att glänsa. Började på bänken men har spelat bort assistkungen Stefan Karlsson. Föredrar Björkström då han är bättre i defensiven och snabbare. Har även visat att han kan följa med framåt, 3 assist hittils.

Omar Colley 3
Blandat och gett är väl det han har gjort. Är ett monster i luften och står för fina brytningar, ibland alldeles för slarvig med uppspelen samt positioneringen. Har gjort sina bästa matcher mot Göteborg och Malmö och jag är övertygad om att Colley är en toppback om 1-2 år.

Elliot Käck 1
Billig truppspelare som inte spelat så mycket. Har haft pigga inhopp men svårt att egentligen bedöma honom nu.

Jesper Karlström 2
Borde få spela mer än vad han har gjort. Tycker Karlström gjort pigga inhopp varje gång han kommit in. Han försöker hitta på egna lösningar för att ta sig framåt istället för att bara spela sidled och slå långbollar, tyvärr var han inte speciellt bra senast han startade mot Norrköping. Tror dock att han är en startman innan säsongen är över.

Daniel Berntsen 2
Hade förväntat mig mer av "Berra". Han är alldeles för ojämn och flyger som en vante i närkamperna. Han måste våga utmana mer, just nu är det att han tar emot bollen på kanten och spelar direkt ner till Arvidsson. Han är snabb, teknisk och har ett bra skott. Börjar han våga mer kommer han bli effektivare.

Kerim Mrabti 3
Frågan är inte om utan när han går vidare. Kerim har ett otroligt fint driv med bollen samt bra skott. Älskar hans inställning på planen, det är inget småjoggande, han springer alltid fullt ut och gör det jobbigt för motspelarna. Det återstår att se hur länge han blir kvar men Bosse har i alla fall varit tydlig med att vi inte kommer sälja närmsta tiden. Sen kan det ju ändras beroende på bud osv.

Kevin Walker 2
Det går långsamt för Kevin på mittfältet. Han känns även försiktig som Berntsen, det är sällan han vågar sig på någon utflykt eller liknande, oftast bara sidled och långbollar som gäller. Hans fot på fasta ställer till med oreda, det känns som att vi har blivit 10 gånger farligare på fasta. Några fler poäng bör han kunna göra.

Sam Johnson 2
Fullt godkänd. Hans riv och slit är otroligt viktigt för laget. Imponerande som fan när han vann bollen mot Helander, för att tappa den men återvinna den igen vid hörnflaggan, det gjorde att vi kunde få ett läge. Hade väntat mig fler mål, har blivit 2 hittills. Det ser ut som att han tänker för mycket ibland när han kommer till avslutslägen, förhoppningsvis blir han bättre på att förvalta lägena och då är han absolut en spelare som kan nå 10 mål varje säsong.

Nyasha Mushekwi 4
Vad ska man säga? Super-Mush är fantastisk. En riktig boxspelare som vi saknat sedan Gert den Ouden och Sören Larsen. Även han jobbar stenhårt och springer som bara den. Ser egentligen inga direkta svagheter, hade varit en 5a om han var bättre utanför straffområdet, det är väl där han är mindre bra.

Man kan säga att Bosse har gjort ett bra jobb med tanke på att han inte haft den största plånboken. Han har även som alla andra gjort sina misstag men är en skicklig sportchef. Förhoppningsvis lyckas han fixa Nyasha permanent.
Har du Barcelona och Real Madrid som måttstock när du sätter betyg eller? väldigt snåla betyg i förhållande till Djurgårdens spel och tabellplacering.
Citera
2015-06-10, 00:42
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Kanske spelat lite lite, men att han gjort noll poäng tycker jag inte att man ska lägga någon större vikt vid. Han spelar som innermittfältare i ett nedflyttningshotat HBK som gjort näst minst mål i Allsvenskan. Och han kan ju faktiskt göra mål, vilket han visade mot ÖSK förra året: http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/halmstad/tv-smith-hjalte-for-halmstad---med-sitt-forsta-mal-/

Spola till 2.45 typ.

Årets nykomling och årets genombrott brukar väl syfta på den som lyckas bäst bland unga svenska spelare som gör sin första (hela) säsong i Allsvenskan, men jag kan ha fel. Utlandsvärvningar och äldre spelare som tidigare spelat lite eller dåligt, eller värvats från en lägre division, tycker jag inte passar in. Jag skulle inte nominera Eero som årets genombrott förra året, trots att hans prestationer räckte för att sälja honom till Real Madrid.
Citera
2015-06-10, 01:24
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Trams. Zeneli har verkligen inte varit så bra som det görs till både här och där. Ett par-tre imponerande aktioner, ja, men det ackompanjeras med tre gånger så många idiotiska bolltapp som sätter laget i dåliga lägen. Intressant och lovande spelare med spetsegenskaper som är ovanliga i Sverige men låt oss inte överdriva.

Vi har möjligtvis inte sett samma matcher, men ta senaste matchen exempelvis, jag vet hur en spelare ska kunna dominera en match mycket mer än vad han gjorde där ifrån en ytterposition.

Att han skulle ha massvis med "idiotiska bolltapp som sätter laget i dåliga lägen" är inget jag har direkt sett.

Men sedan är det bara allsvenskan, många många försvinner så fort de lämnar allsvenskan för någon av de större ligorna. Men i allsvenskan så tycker jag att han är den bästa yttern just nu.
Citera
2015-06-10, 04:38
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Men sedan är det bara allsvenskan, många många försvinner så fort de lämnar allsvenskan för någon av de större ligorna. Men i allsvenskan så tycker jag att han är den bästa yttern just nu.

Really? I min värld är spelare som exempelvis Radetinac och Traustasson betydligt bättre. Visst har han talang, pojken, men känns lite väl magstarkt att kalla honom för Allsvenskans bästa bara för att han formtoppat. 15-20 seniorstarter i sin karriär, liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in