2015-04-23, 20:27
Medlem
BrianGuilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Finns det någon "tidsplan" när Hammarby på allvar ska slåss om guldet?

Intressant fråga. Malmö kommer ha ett försprång ett tid framåt tack vare sin ekonomiska situation. Hur ser andra klubbar när man ska börja utmana om guld? Och vad är konsekvenserna av ett misslyckande?

I Hammarby snackas det som tidigare sagts om långsiktighet och tävla mot sig själv. Samtidigt minns jag att det sades på årsmötet att en del av planen var att etablera sig i Allsvenskan och år för år arbeta sig uppåt i tabellen. Slutmålet måste ju till slut vara att ta ett guld. Kanske inte uttalat men det är målet att någon gång göra det.
Citera
2015-04-23, 20:45
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.sydsvenskan.se/sport/efter-hostens-succe-spelar-mff-i-en-helt-egen-liga/

Visst har CL-pengarna stor betydelse men MFF har intäkter utan dem som är större än de andra lagen.
Citera
2015-04-23, 20:48
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
http://www.sydsvenskan.se/sport/efter-hostens-succe-spelar-mff-i-en-helt-egen-liga/

Visst har CL-pengarna stor betydelse men MFF har intäkter utan dem som är större än de andra lagen.

Fast vissa delar av övriga intäkter är kopplade till CL-spel. Matchintäkter och sponsorintäkter i allra högsta grad.

/feldgrau
Citera
2015-04-23, 21:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fast vissa delar av övriga intäkter är kopplade till CL-spel. Matchintäkter och sponsorintäkter i allra högsta grad.

/feldgrau

Fast vi hade väl mest sponsorintäkter även innan också. Jag har för mig att det låg på strax över 60 miljoner innan.
Citera
2015-04-23, 21:35
Medlem
Bollen e rund, solen e rund & gul, svider det i ögonen Gnagare?
Ni brukar klaga på underlaget, erkänn, vi var det bättre laget.
Citera
2015-04-23, 21:38
Avslutad
Citat:
Nanne hade räknat med att gå upp i allsvenskan till nästa säsong.

Huruvida Bajen kommer slåss om guldet de närmsta åren hänger på spelarförsäljningar eller inte. Att närma sig topp 3 utan försäljningar kommer ta några år...
Citera
2015-04-23, 21:48
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maradonuts
Bollen e rund, solen e rund & gul, svider det i ögonen Gnagare?
Ni brukar klaga på underlaget, erkänn, vi var det bättre laget.
Ja det var ni (om du nu syftar på Elfsborg).
Citera
2015-04-23, 22:10
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Fast vi hade väl mest sponsorintäkter även innan också. Jag har för mig att det låg på strax över 60 miljoner innan.

Ja, min poäng var snarare att det inte bara går att plocka bort direkta Uefa-intäkter och jämföra gapet mot övriga föreningar och säga att det är "CL-rensat", eftersom det fortfarande finns pengar som direkt kan härledas till CL-spelet kvar.

/feldgrau
Citera
2015-04-23, 23:06
Medlem
Citat:

Alltså, inget illa menat nu men Hammarby har ett guld på hundra år. Folk verkar ha glömt det.
Citera
2015-04-23, 23:36
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Alltså, inget illa menat nu men Hammarby har ett guld på hundra år. Folk verkar ha glömt det.

Andra lags supportrar fiskar ständigt efter att vi som är Hammarbyare ska visa någon sorts hybris när det gäller det sportsliga och självklart vill vi att det ska gå bra, men de allra flesta är överens om att vi kortsiktigt är nöjda med att etablera oss i allsvenskan, vi har haft en fem sex riktiga skitår som härdat oss.

Att vi realistiskt skildrar att vi är norra Europas bästa supportrar är en annan sak.
Citera
2015-04-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Andra lags supportrar fiskar ständigt efter att vi som är Hammarbyare ska visa någon sorts hybris när det gäller det sportsliga och självklart vill vi att det ska gå bra, men de allra flesta är överens om att vi kortsiktigt är nöjda med att etablera oss i allsvenskan, vi har haft en fem sex riktiga skitår som härdat oss.

Att vi realistiskt skildrar att vi är norra Europas bästa supportrar är en annan sak.

Ni har varit duktiga på att på relativt kort tid bygga upp en stor publikbas, det är bara att erkänna.

Till exempel minns jag när ni tog ert guld och skulle kvala till CL året efter och mötte Partizan Beograd, ni hade väl åtta, nio tusen på Råsunda? Medan Djurgården året därpå på samma arena i samma turnering mot samma lag, samma förutsättningar m a o, hade 27-28 000 vad jag minns.
Citera
2015-04-23, 23:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ni har varit duktiga på att på relativt kort tid bygga upp en stor publikbas, det är bara att erkänna.

Till exempel minns jag när ni tog ert guld och skulle kvala till CL året efter och mötte Partizan Beograd, ni hade väl åtta, nio tusen på Råsunda? Medan Djurgården året därpå på samma arena i samma turnering mot samma lag, samma förutsättningar m a o, hade 27-28 000 vad jag minns.

Du får nog läsa på, det var över 19000, dif trivdes dessutom så bra på Råsunda så de spelade där året efter....

http://hifhistoria.se/Historia/2002.html

Men nu är det här inte supportertråden utan allsvenskan och där är jag personligen nöjd med en plats 10-13.
Senast redigerad av eternussermo 2015-04-24 kl. 00:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in