2015-05-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Och Brustad världsrekord i antal kubikcentimeter träben:

https://www.youtube.com/watch?v=ilAh5WAfzD0

Han försökte härma Thierry Henry.

https://www.youtube.com/watch?v=YMImv_krSxI
Citera
2015-05-26, 00:38
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Och Brustad världsrekord i antal kubikcentimeter träben:

https://www.youtube.com/watch?v=ilAh5WAfzD0

Haha, fantastiskt. Den där värvningen blir bara mer och mer obegriplig. Årets Malick Mané?
Citera
2015-05-26, 00:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag undrar fan om inte Björn Wesström slagit rekord i antal felvärvningar denna säsong, Brustad kunde avgjort matchen där men står för ett korpenagerande och har inte varit speciellt bra. Haukur har väl varit okej offensivt men sämre än Lorentzson på den punkten och varit dålig bakåt. Etuhu behöver jag inte motivera men lite positivt stod han för ikväll.

Blomberg har varit stabil men sticker inte ut från mängden och Bangura är bra men de nåt annat vore konstigt då det bara är i AIK han kan prestera.

Haukur och Blomberg har jag inget emot. Blomberg tycker jag är en rakt av bra värvning. Men Brustad och Etuhu lanserades väl lite som storvärvningarna. Konstigt med Brustad egentligen då både IFK/Rosenborg också var intresserade.
Citera
2015-05-26, 00:45
Avslutad
Ärligt talat så kan guldet vara kört för Malmös del redan vid sommaruppehållet. För att verkligen ha chans bör man ta nio poäng i de sista tre matcherna, men bland dem gömmer sig både ett bortamöte mot Gefle, med andra ord 99 % risk för noll-noll, och ett möte mot spöklaget Djurgården som dessutom har en jävla basketspelare i laget nu. Med tanke på vilket lag vi möter och hur vårt försvar sett ut, och att de då dessutom ska ställas mot Mushekwi & co i toppform, så får vi vara glada om det inte blir fler än tre mål insläppta. Och fira som om vi vunnit CL om vi lyckas få oavgjort.

Men först måste vi vinna mot ÅFF. Lättare sagt än gjort när laget är så här uselt. Det blir säkert fyra poäng på de här tre matcherna - alltså 22 poäng totalt, samtidigt som Elfsborg och Blåvitt går på semester med över 30 poäng var.

Framtiden är lika nattsvart som den där bortatröjan vi har nu för tiden. Nåväl, vi kan inte vinna varje år. Tredje gången gillt, bollen är rund, we shall overcome, och allt sånt där...
Citera
2015-05-26, 00:50
Medlem
Otroligs avatar
Ja, det ligger faktiskt något i att Malmö i princip kan spela sig bort från guldet innan uppehållet. Åtvidaberg kommer man greja lätt men Gefle borta har ju sällan varit en drömmatch och jag blir faktiskt förvånad om man vinner mot Djurgården som är Malmös värsta kryptonit. Att försöka jaga igen ett så stort poänggap samtidigt som man har ett CL-kval att tänka på kan nog bli en övermäktig uppgift.

Malmö behöver verkligen få tillbaka vinnarskallen Molins. Kontrasten mot den evige gnällspiken Rosenberg.
Citera
2015-05-26, 00:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Haukur och Blomberg har jag inget emot. Blomberg tycker jag är en rakt av bra värvning. Men Brustad och Etuhu lanserades väl lite som storvärvningarna. Konstigt med Brustad egentligen då både IFK/Rosenborg också var intresserade.
Haukur har jag tyckt tidigare fått för mycket skit men vad bidrar han med bättre som inte den (på slutet) medelmåttige Lorentzson gjorde? Han har inte varit i topp 5 av högerbackar denna säsong i AS (och nu kanske jag är snäll) och man ska kunna förvänta sig bättre.

Blomberg är stabil men som jag tidigare skrev är han ingen som står upp när det blåser, det är Goitom, Bahoui, Bangura, Nisse men inte många fler..

Med facit i hand lär Blåvitt & Rosenborg va tacksamma för att dom inte värva Brustad, som det verkar dansa han en halvsäsong i Stabaek.
Citera
2015-05-26, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Åtvidaberg kommer man greja lätt
Jag är inte lika säker som du är. Det skulle inte förvåna mig om Bergström käkar en pizza, kanske fler, till lunch och sedan Malmös försvar till både middag, efterrätt, kvällsmat och nattamat.

Citat:
Malmö behöver verkligen få tillbaka vinnarskallen Molins. Kontrasten mot den evige gnällspiken Rosenberg.
Å ja. Ord kan inte beskriva hur trött jag är på den otroligt osympatiske Rosenberg. Håll käften och spela fotboll istället för att gnälla och bete dig som ett svin.

gato12:
Senast redigerad av U-Fig 2015-05-26 kl. 01:07.
Citera
2015-05-26, 00:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag är inte lika säker som du är. Det skulle inte förvåna mig om Bergström käkar en pizza, kanske fler, till lunch och sedan Malmös försvar till både middag, efterrätt, kvällsmat och nattamat.

Skulle nog vara mer orolig för Owoeri, riktigt duktig forward. Men ja, Bergström kan ju lägga fram mackorna till denne...

Citera
2015-05-26, 01:13
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Haukur har jag tyckt tidigare fått för mycket skit men vad bidrar han med bättre som inte den (på slutet) medelmåttige Lorentzson gjorde? Han har inte varit i topp 5 av högerbackar denna säsong i AS (och nu kanske jag är snäll) och man ska kunna förvänta sig bättre.

Blomberg är stabil men som jag tidigare skrev är han ingen som står upp när det blåser, det är Goitom, Bahoui, Bangura, Nisse men inte många fler..

Med facit i hand lär Blåvitt & Rosenborg va tacksamma för att dom inte värva Brustad, som det verkar dansa han en halvsäsong i Stabaek.

Lorentzon var bättre på alla sätt och vis, men jag tror helt ärligt att han inte ville stanna. Bra högerbackar växer inte på träd och man slösade nog krutet på någon annan position med förhoppning om att Hauksson skulle klara sig okej för att sedan utvecklas. Den ekonomiska verkligheten är ju tyvärr att man inte alltid kan värva fullgoda ersättare alltid och priset måste vara en del av bedömningen eftersom det handlar om begränsade resurser.

En okej spelare som är billig i både lön och transfer/sign on kan vara en betydligt bättre värvning än en pissdyr spelare som är strax över okej. Panos är ett utmärkt exempel på detta.

Vilka dyra värvningar har vi lyckats med i AIK egentligen? Mitt närtidsminne fylls bara av khari stephenson, andreas andersson, majstorovic, etuhu. Om vi drar en gräns på 5MSEK+.
Citera
2015-05-26, 01:39
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Framtiden är lika nattsvart som den där bortatröjan vi har nu för tiden. Nåväl, vi kan inte vinna varje år. Tredje gången gillt, bollen är rund, we shall overcome, och allt sånt där...

Att börja hoppas vore ju idiotiskt självplågeri, men... 2013 låg vi efter tio omgångar sex poäng bakom. Då vann vi serien med fem poängs marginal. Än är det alltså inte kört, även om det nog krävs åtminstone sju poäng i de kommande tre matcherna.

25 poäng på tio matcher är Malmö-klass. Behövs en liten formdipp för IFK nu. Jag ser gärna att de förlorar samtliga av sina tre matcher. Vore väldigt bra. Och framförallt väldigt snällt av kamraterna.
Citera
2015-05-26, 01:42
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Missade tyvärr första halvleken och såg repris på andra nyss mellan DIF-AIK. Brustads miss var väldigt fin, måste säga till lillebror att även spelare i allsvenskan gör sådana missar

Väldigt bra andra halvlek från DIF och dålig andra av AIK, inte sett någon DIF match tidigare inte ens när de mötte GIF då jag själv hade match, brukar Mbrati vara så här bra som han var i andra? Andra halvlek var väldigt bra som neutral åskådare, var precis som ett derby ska vara. Tycker anfallarna i Djurgården var väldigt bra och DIF hade ju bjud på mer men även Goitom hade ju ett bra läge i andra och Brustad så 2-2 var väl ett rättvist resultat.

Nu efter 10 omgångar, vad tycker ni om Walker, vet att ni kritiserat honom tidigare men tänkte om han anpassat sig till DIF nu när det spelats en del matcher.

Derby är om man kommer från samma stad, tycker det är löjligt när det var norrlandsderby mellan GIF-Östersund, då är det mer ett rivalitetsmöte än ett derby, håller med någon annan skribent om att ordet är urvattnat, förlorar ju innebörden då det skulle vara derby hela tiden.

Lägger till en fråga om Radetinac också, var väldigt bra och visade väldigt bra spelsinne, gjort 6(?) målpassningar nu, brukar han också vara så här bra?

Barnsligt av supportrarna även efter matchen, hur kan vuxna människor hålla på så...

Tråkigt att mitt GIF skulle förlora, Norrköping är bra så det är väl inte förödande men hade gärna fått ett kryss, dags att börja ta poäng nu! Mot Halmstad måste vi fan ta en 3a för att inte vara indragen i en bottenstrid allt för tidigt för vi kommer ju vara indragen där i slutet.
Senast redigerad av Captain.Johansson 2015-05-26 kl. 01:52.
Citera
2015-05-26, 01:43
Medlem
Det kanske redan sagts, men vilken jävla strut av Kujovic idag! Damn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in