2015-05-24, 19:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Har MFF promenerat hem allsvenskan än?
Citera
2015-05-24, 19:28
Avslutad
De där två stjärnorna på Malmös tröja är lagets kvalitetsbetyg. FIFA-style. Så jävla sämst. Och att Sana får starta vet jag inte ens hur jag ska bemöta... vad fan tänker Hareide med? Det här är inte ett dagis där alla ska få vara med. Ska bli intressant att se hur han gör nu när laget för första gången sedan han tog över har en tuff period resultatmässigt. Två förluster i rad i AS har inte hänt sedan 2011.
Citera
2015-05-24, 19:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
6 lag i allsvenskan som släppt in fler mål än Malmö.

14 på 10 matcher är fan fantastiskt. Heja MFF. Hoppa om ni älskar Malmö hopp hej.
Citera
2015-05-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Har MFF promenerat hem allsvenskan än?
Det jobbiga är väl att de inte bara ska promenera in 7 poäng och 6 mål på Göteborg, utan även behöver att åtminstone Elfsborg och Djurgården börja hacka.
Citera
2015-05-24, 19:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Vi har haft det svårt där under 2000-talet.

Vi ska inte möta Norrby, vi spelar ett Västderby mot IFK Göteborg. Hört talas om Skånederbyt? Det behöver inte nödvändigvis vara samma stad.
JOOOOOOO! Det är exakt det som är ett derby! De mest jävla urvattnade ordet i fotbollslandet.

Synd att AIK torska E20-derbyt mot Blåvitt nyligen men i E4-derbyt mot MFF var det bättre spel. Samtidigt har väl HeIF förlorat Borgderbyt mot Blåvitt (får en ny chans i derbyt mot Ellos) men sistnämnda kan vinna IFK derbyt mot Peking. Sen vann Gefle Norrlandsderbyt. Östgötaderbyt vann väl Peking? Atlantenderbyna ligger väl runt hörnet och i Skånederbyt var Helsingborg inte i närheten av bra. AIK`s nästa hemmamatch är ett Champions League derby men dessförinnan spelas ett riktigt derby.

Får se om det blir 08-derby i framtiden om Assyriska/Syrianska tar sig upp. Bergsderbyt mellan Åtvidaberg och Falkenberg kan bli spännande. Gulsvartderbyt Ellos-Häcken likaså.

Inte konstigt att folk knappt vet vad ett derby är nuförtiden när alla matcher som ö.h.t har lite prestige målas upp av media/kommentatorer som derby.
Citera
2015-05-24, 20:00
Avslutad
Hoppas som vanligt på gnaget seger mot Dif i morgonm men jag är rädd att det kommer bli betydligt jämnare än jag tänkt mig. Inte för att Aik är sämre än jag trodde, utan för att Dif tyvärr verkar vara bättre än jag trodde.

Det vore jobbigt om Dif kunde plocka poäng mot andra lag än rena bottenkandidater.
Citera
2015-05-24, 20:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
JOOOOOOO! Det är exakt det som är ett derby! De mest jävla urvattnade ordet i fotbollslandet.

Synd att AIK torska E20-derbyt mot Blåvitt nyligen
Så du kallar det så? Själv har jag alltid föredragit E4-RV40-derbyt. Tycker det låter mäktigare
Citera
2015-05-24, 20:16
Medlem
feldgraus avatar
Go seger, skönt att Ankersen äntligen får leverera lite poäng också, det har han behövt.

Så klart lider man lite med HBK som förtjänat bättre än två övertidsförluser de två senaste matcherna. Tycker de stod upp hyfsat bra i dag även om IFK så klart skulle ha avgjort det här långt innan 1–1-målet satte fart på matchen igen.

MFF verkar ju inte riktigt vara så stabila som man först befarade i säsongsinledningen. Gjorde ni vårens bästa match mot oss? Lustigt dock att läsa journalister "ursäkta" MFF:s något stökiga inledning med att det är många nya spelare och att laget lär bli bättre ju längre säsongen lider. Visst, men har inte IFK gjort lika många förändringar? Vår standard-startelva innehåller sex spelare som inte var med förra säsongen...

/feldgrau
Citera
2015-05-24, 20:18
Medlem
"Games between two rivals of close geographical proximity are usually called a local derby, or simply just derby; a sporting fixture between two teams from the same town, city or region, particularly in association football."

Vet att wikipedia inte är världens bästa källa, men detta är definitionen jag hittar i princip överallt när jag söker lite snabbt. Så visst fan kan man kalla det ett derby om man känner för det. Löjlig grej att haka upp sig på, kan jag tycka.
Citera
2015-05-24, 20:24
Medlem
MangoChutneys avatar
Fasiken vad roligt denna allsvenska vårsäsong har utvecklat sig. Och Blåvitt som brukar vara som bäst på hösten, var ska detta sluta...

Hoho Malmö, var är ni? MFF som skulle springa hem detta i kraft av sina CL-miljoner och sin överlägsna trupp med både bredd och spets överlägsna alla andra, hoho, var är ni? 7p och 9 fler insläppta mål bakom redan, hur ska detta sluta?

Fantastiskt kul att det blev seger till slut i Halmstad men kan inte undvika att ändå tycka lite synd om HBK, de kämpade på bra men till slut slutade det som det brukar när topp och botten möts. Tycker samtidigt att Blåvitt gjorde det onödigt omständligt och visade viss ineffektivitet på de chanser man skapade, där borde man avgjort tidigare. Men det är skillnaden mellan topp och botten.
Citera
2015-05-24, 20:28
Medlem
feldgraus avatar
Apropå Sebs eventuella dampighet, skön rant på instagram från honom efter matchen i dag: https://instagram.com/p/3EkwQ3Q3iL/

Citat:
Ursprungligen postat av nollgradig
"Games between two rivals of close geographical proximity are usually called a local derby, or simply just derby; a sporting fixture between two teams from the same town, city or region, particularly in association football."

Vet att wikipedia inte är världens bästa källa, men detta är definitionen jag hittar i princip överallt när jag söker lite snabbt. Så visst fan kan man kalla det ett derby om man känner för det. Löjlig grej att haka upp sig på, kan jag tycka.

Eftersom Wikipedias definition är otroligt subjektiv (vad är "nära geografiskt" och "region"), så kan vi ju i så fall kalla alla matcher för derbyn som ZlatanMania är inne på... För Malmö och Sundsvall är ju "nära geografiskt" (jämfört med Malmö och Los Angeles) och dessutom från samma region (Europa)...

Jag kan sträcka mig till att ett derby kan spelas mellan lag från två olika städer om det är typ Newcastle–Sunderland, Schalke–Dortmund, Nürnberg–Fürth eller typ Jönköping–Huskvarna där städerna i princip växt ihop. Men inte fan är IFK-Elfsborg ett derby. Det är inte ett derby när man måste åka bil genom en skog i 45 minuter för att komma fram (annat än hos marknadsavdelningarna, som sagt).

/feldgrau
Citera
2015-05-24, 20:28
Medlem
nomadics avatar
Fy fan vad gött med en andra raka seger. Idag gör vi äntligen en solid insats defensivt samt är någorlunda farliga framåt även om vi fortfarande skriker efter en naturlig anfallare där uppe.

Jag kände för övrigt precis som Axén att jag höll på att fullkomligt smälla av vid Lanttos "spökmål" i 94:e. Kolla in det här nedan vid 2.35 in i klippet om ni inte sett det.

http://www.fotbollskanalen.se/video/3182116/hojdpunkter-dg-fixade-segern-at-orebro/

Tänk er att det där händer i 94:e minuten av en match som man har till synes full kontroll på och leder med 1-0 under en säsong där det mesta redan hunnit gå emot en... Man kan få hjärtstillestånd av mindre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in