2015-05-18, 18:41
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej inte om det gjort en juridisk abort.
Vem försöker du lura? Bara att googla lite så ser man ju vad ni feminister tycker om att männen har vårdnaden om barnen är hetsjakt på dem

Så ska vi leva som förr i världen? då tycker jag vi tvingar ut kvinnor i krig också! helst när de fyllt 12år gamla!

Har jag påstått att Paraguay,Chile eller något av dessa länder är ett föredöme? Men jag är helt öppen med att köra på att vi slopar manlig aborträtt! så tar vi bort aborträtten för kvinnan om inte fara för livet eller våldtäkt ligger bakom det hela vad säger du det vore väl trevligt att ta bort makten ifrån kvinnan också så kan hon få höra? "Det borde du tänkt på innan du knulla" "Använd skydd" "Sterilisera dig" osv

Det här inlägget säger det mesta. Det är uppenbarligen inte det faktum att en del män blir pappor mot sin vilja eller att mamman har "hela rätten till barnet", som är problemet. Utan kvinnohatare av ovanstående kaliber har bestämt sig för att de biologiska funktionerna är ett uttryck för rabiat feminism & manshat. Det är nog den mest intelligensbefriande tankegång jag någonsin stött på här på Flashback faktiskt.

ScottWalter bemöter alla otroligt korkade, idiotiska, hatiska inlägg med intelligens & kunskap, inte ett uns manshat finns att läsa ens mellan raderna.
Och då vänder ni er ilska mot henne istället - ???!!!

Ilska är ofta ett uttryck för rädsla. Så med risk att gå OffT: varför är ni så rädda för kvinnor?
Citera
2015-05-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är nog inte så kul att bli förälder mot sin vilja, om någon vill ha barn så får hon väll hitta någon som också vill det eller gå med på att den andra inte vill vara pappa svårare än så är det inte
Jo, eftersom det inte spelar någon roll vad hon går med på och inte. Det hon alltid har rätt till är att föda sitt barn. Hon behöver inte pappans tillåtelse.

Barnets juridiska rättigheter har hon dock ingen rätt att gå och talla på.
Citera
2015-05-18, 18:49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Jo, eftersom det inte spelar någon roll vad hon går med på och inte. Det hon alltid har rätt till är att föda sitt barn. Hon behöver inte pappans tillåtelse.

Barnets juridiska rättigheter har hon dock ingen rätt att gå och talla på.

Men det där är ju helt sjukt, som hon ska kunna bara lura vem som helst o säga "jag äter p-piller" för att hon egentligen vill ha barn, och tvinga den andra som inte anar ngnting att bli pappa samt behöva betala för det
Citera
2015-05-18, 18:57
Medlem
Citat:
Men det där är ju helt sjukt, som hon ska kunna bara lura vem som helst o säga "jag äter p-piller" för att hon egentligen vill ha barn, och tvinga den andra som inte anar ngnting att bli pappa samt behöva betala för det
Jo, men det enda du kan göra åt det är i så fall att förbjuda henne att föda barnet utan faderns tillåtelse. (Och vem det är kan man ju ändå inte veta förrän barnet är fött och faderskapet fastställt.)

När barnet föds har det ändå exakt samma rättigheter som andra barn. Det är inget som föräldrarna själva kan ta ifrån barnet.

Och tur är väl det för barnet.
Citera
2015-05-18, 19:02
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej så är det inte. Trams! Skall du nödvändigtvis dra in skattebetalarna, så blir det skattebetalarna mot modern som vill ta deras pengar. Inte skattebetalarna mot fadern som inte vill ha ett barn och därmed inte vill ta deras pengar. (kork)

Den jämförelsen du pratar om (modern kontra skattebetalarna) är irrelevant, såvida du inte har något trovärdigt svar på hur man skall förmå modern att inte föda barnet. Ett exempel skulle vara tvångsabort enligt kinesisk modell. Det skulle i princip kunna fungera. Tycker du att vi skall använda den metoden?
Citera
2015-05-18, 19:08
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Jo, men det enda du kan göra åt det är i så fall att förbjuda henne att föda barnet utan faderns tillåtelse. (Och vem det är kan man ju ändå inte veta förrän barnet är fött och faderskapet fastställt.)

När barnet föds har det ändå exakt samma rättigheter som andra barn. Det är inget som föräldrarna själva kan ta ifrån barnet.

Och tur är väl det för barnet.

Det blir väldigt krångligt om man skulle hitta en lösning som är rättvist, och båda kan utnyttja det på olika sätt..

Men egentligen ska inte kvinnor ha rätt att föda andras barn utan att de gått med på det.. Man kanske skulle ha det som feministerna vill ha i sex att man skriver kontrakt innan.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-05-18 kl. 19:22.
Citera
2015-05-18, 19:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Det här inlägget säger det mesta. Det är uppenbarligen inte det faktum att en del män blir pappor mot sin vilja eller att mamman har "hela rätten till barnet", som är problemet. Utan kvinnohatare av ovanstående kaliber har bestämt sig för att de biologiska funktionerna är ett uttryck för rabiat feminism & manshat. Det är nog den mest intelligensbefriande tankegång jag någonsin stött på här på Flashback faktiskt.

ScottWalter bemöter alla otroligt korkade, idiotiska, hatiska inlägg med intelligens & kunskap, inte ett uns manshat finns att läsa ens mellan raderna.
Och då vänder ni er ilska mot henne istället - ???!!!

Ilska är ofta ett uttryck för rädsla. Så med risk att gå OffT: varför är ni så rädda för kvinnor?

Ja det får ju stå för dig men dina och SW svar i denna tråd är ju allt annat en intelligenta... mer än att skylla på fadern då.

Du och alla andra manshatande feminister är egentligen bara för komiska i denna tråd, där ni tycker det är faderns fel att morsan är dum i huvudet och föder fram ett oönskat barn, vad är det intelligenta i det.

I dina våta drömmar är jag rädd för kvinnor, men jag anser att mannen skall få ha samma chans som en kvinna att göra en "abort", sen att det sticker i feminister som dig och SWs ögon är inte mitt fel.

En motfråga var för är ni så rädda för att mannen får samma möjlighet som kvinnan i form av juridisk abort?
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-05-18 kl. 19:45.
Citera
2015-05-18, 19:31
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Så var det dags igen från dig att komma med infatila ledande frågor IGEN. Din fråga (se fetstilningen av frågan) innehåller en premiss som dessutom går ut på att straffa barnet.

Ja mamman får vackert skaka fram pengar till Kurt så att han kan fötrlja med. Det är bara otroligt barnsligt av mamman att låta Kurt stanna hemma bara för att hon var korkad att skaffa barn emot Kurts bilogiska faders vilja. Hon har ingen rättighet att straffa Kurt på det sättet genom att låta honom stanna hemma.

Ja vad är problemet med att Kurt enbart ärver mamman? Det är ju så det går till i dag. Man ärver bara sina biologiska föräldrar. Ja det är orättvist för Kurt att han inte kan ärva bägge. Men det är ju mammans egna fel att det blev den orättvisan för Kurt. Då får hon skaffa fram medel så att han får ärva lika mycket som hennes andra barn som ärver två föräldrar. Svårt att begripa denna ekvation?

Jag har sagt det förut och säger det igen.
En man som skyddar sig för att bevisa att han inte vill bli far skall få lov att ta juridisk-abort. Jag har liksom DET kravet av mannen att han skyddar sig för att jag skall ställa upp och lobba för juridisk abort.
Jag har ej heller aldrig stuckit under stolen med att jag vägra att acceptera snyftisar som:

• (VID ONS) Men det är ju skönare utan kondom
• (VID ONS) Kvinnan sa att hon har p-piller och tycker det är skönt utan kondom
• (Par Föhållande) man kommer överens och disakutera fram ett "VI kommer fram till ett OSS" och så skall det konungsligt diskuteras paret mellan.

Kvinna som ändå väljer att behålla barnet, då olyckan kan vara framme (inget skydd är 100%-ig), skall vackert inse att hon får stå sitt kast och få stå för hela försörjningsbördan själv av barnet och fixa jämlika förhållande för det barnet, även om hon väljer att skaffa mer barn med en villig man. Hon skall varken ha rättigheter eller skyldighet att exkludera det barnet ur "roliga familjeaktiviteter" bara för att barnet inte har sin biologiska far som betala underhållsbidrag. Det är till att straffa barnet och det är jäkla FEL att göra detta. Om kvinnan inte har råd via sin lön att ta med Kurt på roliga familjeaktiviteter så får hon fixa fram pengarna på ett eller annat sätt. Om det så skall handla om att ta banklån.
Men hon skall INTE ha varken rättigheten eller skyldigheten att straffa barnet på ett eller annat sätt, för sin handling att skaffa barn emot en mans vilja.

Du är lite tuffare än mig när det gäller kraven på att få göra abort men det är fullt rimliga krav.

+ den där 12 veckors tiden då som kvinnan har för att få göra abort utan speciella skäl.
Citera
2015-05-18, 19:35
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Men tagga ner lite och sluta låta så spydig. Du är ju rentav otrevlig och har en överlägsen attityd som inte passar. Du behöver inte tala om saker som du vet att jag redan fattar eller mår du bättre av att dumförklara mig? "Varför skulle han betala underhåll eller ens träffa barnet", ja kanske för att han precis som alla får ta ansvar för sina handlingar. Var ju inte direkt så att jag tvingade honom till något och han visste att jag skulle behålla barnet om jag skulle bli oplanerat gravid.

Ja då var han onekligen rätt dum i huvudet att han ens hade sex med dig eftersom du skulle behålla barnet om du blev oplanerat gravid.

Sicken jubel idiot.
Citera
2015-05-18, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Ja då var han onekligen rätt dum i huvudet att han ens hade sex med dig eftersom du skulle behålla barnet om du blev oplanerat gravid.

Sicken jubel idiot.
Vet inte alla män att kvinnan kanske kan behålla barnet om hon blir gravid?
Citera
2015-05-18, 19:50
Medlem
Citat:
Det blir väldigt krångligt om man skulle hitta en lösning som är rättvist, och båda kan utnyttja det på olika sätt..

Men egentligen ska inte kvinnor ha rätt att föda andras barn utan att de gått med på det.. Man kanske skulle ha det som feministerna vill ha i sex att man skriver kontrakt innan.
Jo, men då är ju frågan vem som ska gå in och reglera hur kvinnor föder barn och varför vi ska lägga en massa resurser på det istället för att mannen själv får ansvara för att det inte blir några barn som han inte vill ha.
Citera
2015-05-18, 19:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vet inte alla män att kvinnan kanske kan behålla barnet om hon blir gravid?

Jo? Men ska man inte kunna lita på kvinnor då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in