2015-05-18, 15:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
tss jag har tvärtom skrivit att tycker du att vi ska införa att pappor till oönskade barn även ska ha 50%
vårdnadsansvar utöver den ekonomiska biten så visst.

man tvingade ju kvinnor förr i världen att bli morsor och barn de inte ville ha, så då bör man ju kunna tvinga fäder.
I Paraguay tvingar de just nu en 10-åring föda och bli mor till något hon tror kommer bli en docka.
Huruvida den farsan, hennes egen styvfar, ska tvingas byta blöjor är ju höljt i dunkel.

nej män kan aldrig vara säker på att barn är hans, ett av livets små orättvisor.

Nej inte om det gjort en juridisk abort.
Vem försöker du lura? Bara att googla lite så ser man ju vad ni feminister tycker om att männen har vårdnaden om barnen är hetsjakt på dem

Så ska vi leva som förr i världen? då tycker jag vi tvingar ut kvinnor i krig också! helst när de fyllt 12år gamla!

Har jag påstått att Paraguay,Chile eller något av dessa länder är ett föredöme? Men jag är helt öppen med att köra på att vi slopar manlig aborträtt! så tar vi bort aborträtten för kvinnan om inte fara för livet eller våldtäkt ligger bakom det hela vad säger du det vore väl trevligt att ta bort makten ifrån kvinnan också så kan hon få höra? "Det borde du tänkt på innan du knulla" "Använd skydd" "Sterilisera dig" osv
Citera
2015-05-18, 15:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limning
Tro det eller ej, det är nog faktiskt fler än feminister som inte ser det som önskvärt att ta bort lagar som skyddar barnen från att tvingas in i misär och rättslöshet.

Tro det eller ej men feminister skiter uppenbarligen i barnet, eftersom det hela tiden ska vara på mammans villkor

Så nej tror inte det är så många fler än feminister som är emot en juridisk aborträtt för männen.
Citera
2015-05-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tro det eller ej men feminister skiter uppenbarligen i barnet, eftersom det hela tiden ska vara på mammans villkor

Så nej tror inte det är så många fler än feminister som är emot en juridisk aborträtt för männen.

Och män skiter alltså inte alls i barnet, det är av stor och uppriktig omsorg om barnets väl och ve de vill ha juridisk abort tror du?
Citera
2015-05-18, 15:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Nej inte om det gjort en juridisk abort.
Vem försöker du lura? Bara att googla lite så ser man ju vad ni feminister tycker om att männen har vårdnaden om barnen är hetsjakt på dem

Så ska vi leva som förr i världen? då tycker jag vi tvingar ut kvinnor i krig också! helst när de fyllt 12år gamla!

Har jag påstått att Paraguay,Chile eller något av dessa länder är ett föredöme? Men jag är helt öppen med att köra på att vi slopar manlig aborträtt! så tar vi bort aborträtten för kvinnan om inte fara för livet eller våldtäkt ligger bakom det hela vad säger du det vore väl trevligt att ta bort makten ifrån kvinnan också så kan hon få höra? "Det borde du tänkt på innan du knulla" "Använd skydd" "Sterilisera dig" osv

Håller med det ska va lika för båda föräldrar..
Citera
2015-05-18, 15:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Och män skiter alltså inte alls i barnet, det är av stor och uppriktig omsorg om barnets väl och ve de vill ha juridisk abort tror du?

Nej har jag påstått det, det är väl rätt uppenbart att de inte vill ha barnet?

Så varför väljer då den egoistiska modern att föda detta barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Håller med det ska va lika för båda föräldrar..

Precis! ännu en klok kvinna som förstår vad jämställdhet innebär!
Citera
2015-05-18, 16:05
Medlem
Citat:

Precis! ännu en klok kvinna som förstår vad jämställdhet innebär!
Kvinnor föder barn av exakt vilka skäl de vill. Man behöver inte motivera sig för att få föda.

När barnet sen är fött har barnet exakt likadana rättigheter som alla andra barn.
Citera
2015-05-18, 16:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Kvinnor föder barn av exakt vilka skäl de vill. Man behöver inte motivera sig för att få föda.

När barnet sen är fött har barnet exakt likadana rättigheter som alla andra barn.

Nej precis de behöver inte motivera sig, men då ska inte männen behöva motivera sig för att behöva göra en juridisk abort heller.

Jaha?
Citera
2015-05-18, 16:11
Medlem
Citat:
nej män kan aldrig vara säker på att barn är hans, ett av livets små orättvisor.

Det finns en lösning.
Citera
2015-05-18, 16:12
Medlem
Citat:

Du tjatar ideligen om att just modern är självisk, egoistisk och skiter i barnet.

Blir hyfsat fel eftersom mannen i sitt val är exakt lika egoistisk, är inte mer för barns skull som fäder vill ha abort eller juridisk abort.

Skulle svenska staten tvinga kvinnor att göra abort mot sin vilja för att gå mannen till viljes så är det ju mannen som skulle bli kallad för egoistisk eller hur?
Samma med om barn tvingas gå till soss för att deras pappor inte ställer upp ekonomiskt med deras försörjning.

Kvinnan gör sitt val, ergo hon är inte ett barr mer egoistisk än vad fadern är i saken.
han får stå för sitt val.

Ett icke egoistisk val från båda parterna är att säga men ok, jag ser att du jättegärna vill bli förälder
och då ska naturligtvis barnet få denna chans.

Så hyfsat tröttsamt påhopp hela tiden.
Citera
2015-05-18, 16:12
Medlem
Citat:
Nej precis de behöver inte motivera sig, men då ska inte männen behöva motivera sig för att behöva göra en juridisk abort heller.

Jaha?
Juridisk abort finns inte.
Citera
2015-05-18, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89
Det finns en lösning.

jepp faderskapstest…

Lösningen att kvinnor ska låtsas som de inte har sexlust tills de gifter sig bara för att lugna mäns faderskapsnerver är inte aktuellt.

trodde jag vi hade diskuterat färdigt.
Citera
2015-05-18, 16:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Du tjatar ideligen om att just modern är självisk, egoistisk och skiter i barnet.

Blir hyfsat fel eftersom mannen i sitt val är exakt lika egoistisk, är inte mer för barns skull som fäder vill ha abort eller juridisk abort.

Skulle svenska staten tvinga kvinnor att göra abort mot sin vilja för att gå mannen till viljes så är det ju mannen som skulle bli kallad för egoistisk eller hur?
Samma med om barn tvingas gå till soss för att deras pappor inte ställer upp ekonomiskt med deras försörjning.

Kvinnan gör sitt val, ergo hon är inte ett barr mer egoistisk än vad fadern är i saken.
han får stå för sitt val.

Ett icke egoistisk val från båda parterna är att säga men ok, jag ser att du jättegärna vill bli förälder
och då ska naturligtvis barnet få denna chans.

Så hyfsat tröttsamt påhopp hela tiden.

Vad är hon då om hon föder ett barn som hon vet kommer sakna en pappa under sin uppväxt?

Nej men de visar ju att de inte vill att ett barn ska födas in i denna värld där de vet att det kommer få en frånvarande pappa, så vilket alternativ är minst egoistiskt då?

Det är du och de andra feministerna som snackar om att tvinga kvinnor att göra abort, varken jag eller någon annan som jag läst har förespråkat detta så sluta hitta på.
Vi snackar om en juridisk aborträtt här alltså på pappret, där kvinnan självklart får föda sitt barn men får då stå för alla fioler själv.

Mm men nu ser inte verkligheten ut så, om den gjorde det så skulle vi ju inte ha denna diskussion eller hur?

Japp samma här.

Citat:
Juridisk abort finns inte.

Nej än så länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in