2015-05-18, 11:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
trust me, de är avsevärt mer logiska än dina:

Jag vill inte!!!! alltså måste alla göra som JAG vill och anpassas efter mina villkor.

nej har inte undvikit den frågan direkt. Ingen varken mödrar eller fäder kan vid graviditet se in i framtiden. De kan inte med säkerhet säga att fostret kommer ha varken mamma eller pappa vid livet om ett år. Vi lever också i en tid med styvföräldrar, skilsmässor och nya partnerskap som blir utmärkta plastföräldrar, ibland bättre än orginalet t.o.m.

Och vi skuldbelägger inte en far som inte vill, vi kräver att han står som far på ett papper, i princip att barnet får ärva, och att han betalar ett underhållsstöd. Resten tar morsan på sig.
Tycker du de tär att skuldbelägga? tycker inte jag.

Att ogifta mödrar tillfrågas om vem fadern är, är väl en rätt logisk grej tycker du inte?
Eller ska samhället veta av sig självt lika säkert vem som är farsan till ett barn som man fattar vem som är morsan?
Om en far känner sig felad emot så finns DNA prov.
Om män fött barn ur naveln, så tror jag också de hade hamnat som automatiska föräldrar i pappren direkt.

Nej knappast din "logik" är att mannen skall vara rättslös kallar jag inte vidare logiskt men okej.

Men alla ska rätta sig efter modern det har du inget problem med? Du hör inte hur dum du låter?

Då ser jag inte problemet med att kvinnan, står för problemet hon väljer att skaffa sig mot mannens vilja.
Du säger ju emot dig själv, först är det känslomässigt viktigt för ett barn att ha en fader sen helt plötsligt inte så viktigt.

Ja du och övriga feministäckel kräver, men ska vi börja kräva att kvinnor inte får göra abort?

Ja det är rätt logiskt, men gör man en juridisk abort så skall mannen fråntas alla rättigheter vilka det nu är och skyldigheter vilket han bara har.

Men som sagt varken du eller någon annan feminist är speciellt intresserad av jämlikhet där det gynnar mannen.

Så sluta dra kortet om barnens rätt då det är rätt uppenbart att du och övriga feminister skiter i det, när det gynnar mamman.
Citera
2015-05-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej knappast din "logik" är att mannen skall vara rättslös kallar jag inte vidare logiskt men okej.

Men alla ska rätta sig efter modern det har du inget problem med? Du hör inte hur dum du låter?

Då ser jag inte problemet med att kvinnan, står för problemet hon väljer att skaffa sig mot mannens vilja.
Du säger ju emot dig själv, först är det känslomässigt viktigt för ett barn att ha en fader sen helt plötsligt inte så viktigt.

Ja du och övriga feministäckel kräver, men ska vi börja kräva att kvinnor inte får göra abort?

Ja det är rätt logiskt, men gör man en juridisk abort så skall mannen fråntas alla rättigheter vilka det nu är och skyldigheter vilket han bara har.

Men som sagt varken du eller någon annan feminist är speciellt intresserad av jämlikhet där det gynnar mannen.

Så sluta dra kortet om barnens rätt då det är rätt uppenbart att du och övriga feminister skiter i det, när det gynnar mamman.

Män är inte "rättslösa" för att de tvingas betala underhållsbidrag till existerande barn, lika lite som man är "rättslös" för att man betalar skatt. Hade du tvingats betala för ett barn du inte är orsak till och inte haft nån möjlighet kunna bevisa detta i ett rättsväsendet så hade du varit rättslös.

Nu har vi en stat som bestämt vad som är "rätt" i denna sak. Alltså är män "rättsfulla" då de gör sin rätt och betalar underhållsbidrag till kottar de fått.

Vill ni ändra detta så får ni börja lobba för juridisk aborträtt i Sveriges riskdag…lycka till säger jag bara.
Citera
2015-05-18, 11:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Män är inte "rättslösa" för att de tvingas betala underhållsbidrag till existerande barn, lika lite som man är "rättslös" för att man betalar skatt. Hade du tvingats betala för ett barn du inte är orsak till och inte haft nån möjlighet kunna bevisa detta i ett rättsväsendet så hade du varit rättslös.

Nu har vi en stat som bestämt vad som är "rätt" i denna sak. Alltså är män "rättsfulla" då de gör sin rätt och betalar underhållsbidrag till kottar de fått.

Vill ni ändra detta så får ni börja lobba för juridisk aborträtt i Sveriges riskdag…lycka till säger jag bara.

Jo du är rättslös som man

Du menar det barn det blivit tvingade till...

Ja så länge våra riksdag är genomsyrad av feminister så lär det inte bli möjligt, men är rätt optimistisk, 7klövern håller på att falla samman.
Citera
2015-05-18, 11:42
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det är vad du gör?
Du har aldrig haft sex med någon som du inte vill ha barn med? Du har aldrig haft sex kanske?

Ajaj... Letar du efter ömma tår att trampa på?
Jag har haft sex med tjejer jag absolut inte vilat ha barn med, men om det hade hänt så hade jag tagit mitt ansvar. Jag har även råkat ut för motsatsen: En tjej jag hade förhållande med blev gravid, och jag hade gärna behållit barnet. I det fallet valde hon dock att göra abort då hon ansåg det vara fel tid i livet att starta familj. Jag accepterade och stöttade henne i beslutet också.

Det känns som om detta är ett väldigt känsligt ämne för dig, Manne?
Är det så att de enda du får ligga med är sådana som ingen vill kännas vid, och om dessa skulle råka bli med barn så skulle du tvingas avgå som 'king cooling' i epatraktorklubben, och kanske -ve och fasa- tvingas skaffa bostad och jobb istället för att bo i morsans källare hela livet?
Citera
2015-05-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Ajaj... Letar du efter ömma tår att trampa på?
Jag har haft sex med tjejer jag absolut inte vilat ha barn med, men om det hade hänt så hade jag tagit mitt ansvar. Jag har även råkat ut för motsatsen: En tjej jag hade förhållande med blev gravid, och jag hade gärna behållit barnet. I det fallet valde hon dock att göra abort då hon ansåg det vara fel tid i livet att starta familj. Jag accepterade och stöttade henne i beslutet också.

Det känns som om detta är ett väldigt känsligt ämne för dig, Manne?
Är det så att de enda du får ligga med är sådana som ingen vill kännas vid, och om dessa skulle råka bli med barn så skulle du tvingas avgå som 'king cooling' i epatraktorklubben, och kanske -ve och fasa- tvingas skaffa bostad och jobb istället för att bo i morsans källare hela livet?

Jag ogillar bara hycklare. De som skriker att män bara skall runka, men som inte lever som de lär.
Ingen beter sig så, alltså är det bara dravel.
Citera
2015-05-18, 12:26
Medlem
AndersM79,

det andra alternativet du tar upp är alltså att ta sitt ansvar som du menar att du absolut skulle ha gjort.
Ansvaret innebär då att hålla käften, se glad ut och betala underhåll till kvinnan som lurat dig?
Eller innebär ansvaret att du skall leva ihop med någon du inte älskar, inte kan lita på, och som är omöjlig att respektera som en civilicerad människa?

Du får gärna se dig själv som en beundransvärd man. Jag gör det inte.
Senast redigerad av ManManne 2015-05-18 kl. 12:29.
Citera
2015-05-18, 13:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Precis. Finns ju många frågor juridisk abort-förespråkarna inte tänkt på. En är vad som skulle hända om mannen friskrivit sig - som jag antar att man kan säga att juridisk abort skulle vara? & sedan ångrar sig? Får han ångra sig? Om ja, av vilka skäl? Om nej, varför inte? Hur länge ska han få ångra sig? Ska han ha rätt att när som helst dyka upp & säga "NU vill jag bli pappa till mitt barn"?
Ska kvinnan kunna säga nej till "ångertid"? Om inte, vad händer om hon träffat en ny man som tagit på sig fadersrollen?
Kan du konkret bevisa med objektiva fakta att juridisk-abortförspråkarna inte har tänkt på de frågar du räknar upp i denna tråden?

Eller är det frågor du själv har för att du inte förstår juridiska-abortförespråkarna och sedan sitter och projicera dessa frågor på dem med den kassa konkreta påhoppet "dessa frågor har inte.... "
Citera
2015-05-18, 13:27
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Jag lägger en förtydligan. Svaret är INTE riktad i sig till nousernameneeded, utan jag använder honom/henne som mall för att belysa iallafall med ett tydligt talande exempel på det h*n skriver.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Citat:
Är för barns skull man inte låter män "skriva av sig" levande barn.
Är det för barnets skull som kvinna bestämmer sig för att behålla barnet emot mannens vilja? För att tydliggöra. Ponera att mannen har skyddat sig vid samlaget.
Förmodligen ja och för att hon vill bli förälder.tror du kvinnor enbart väljer att föda och ta hand om oönskade barn för att göra livet jävligt för pappan?

Notera hur SW sitter tydlig och gör klart hon förväxlar "för barnets skull" med "kvinna vill"....

Nu är inte SW ensam feminist att sitta och förväxla "för barnets rätt/skuld" med "kvinnas rätt/vill".
Senast redigerad av Empress 2015-05-18 kl. 13:33.
Citera
2015-05-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Jo jag vet varför man äter p-piller och jag vet bara 2 anledningar. Problem med mensen och att man inte vill bli gravid. I ditt fall problem med din mens.
Inget skydd är 100% säkert, det är riktigt.

Om en kvinna säger att hon tar p-piller så säger man indirekt att man inte vill bli gravid eller kan bli gravid när tabletterna tas. Hade du velat bli gravid så hade du slutat med p-piller tillfälligt eller hur? Nu gjorde du inte detta. Du blev gravid och du förväntade dig uppenbarligen att han skulle ta sitt ansvar över ett beslut som han uppenbarligen inte hade något att säga till om när du beslöt att behålla barnet.

Att du blev gravid var en olyckshändelse eftersom du åt P-piller som skulle förhindra att detta skedde. Om han nu inte ville ha barnet varför skulle han betala underhåll eller ens träffa barnet? Klart han skyller allt på dig. Du tog beslutet helt ensam.

Men tagga ner lite och sluta låta så spydig. Du är ju rentav otrevlig och har en överlägsen attityd som inte passar. Du behöver inte tala om saker som du vet att jag redan fattar eller mår du bättre av att dumförklara mig? "Varför skulle han betala underhåll eller ens träffa barnet", ja kanske för att han precis som alla får ta ansvar för sina handlingar. Var ju inte direkt så att jag tvingade honom till något och han visste att jag skulle behålla barnet om jag skulle bli oplanerat gravid.
Citera
2015-05-18, 13:53
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag lägger en förtydligan. Svaret är INTE riktad i sig till nousernameneeded, utan jag använder honom/henne som mall för att belysa iallafall med ett tydligt talande exempel på det h*n skriver.

Notera hur SW sitter tydlig och gör klart hon förväxlar "för barnets skull" med "kvinna vill"....

Nu är inte SW ensam feminist att sitta och förväxla "för barnets rätt/skuld" med "kvinnas rätt/vill".

Bara glad att det är fler än jag som märker det kompis!
Citera
2015-05-18, 13:54
Medlem
Citat:

Nej, notera att föräldrabalken endast reglerar förhållandet mellan förälder och barn - alltså barnets rätt i förhållande till sin förälder. Inte förhållandet mellan föräldrarna.

Det är alltså för barnets skull som lagen är utformad. Ingen förväxling av SW alltså.
Citera
2015-05-18, 14:08
Medlem
Citat:

Vet du vad konjunktion är för något?
Slå upp det…är ex. det lilla ordet och exempel på i min mening:

Förmodligen ja och för att hon vill bli förälder.

före och: förmodligen ja handlar om barnet, efter och: för att hon vill bli förälder handlar om kvinnans vilja…alltså ingen förväxling för fem öre utan just ihopsättning av två satser. Vilket är vad konjunktion har till funktion.

hallon och blåbär betyder alltså inte att man diskuterar drottningsylt..
allright?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in