Citat:
trust me, de är avsevärt mer logiska än dina:
Jag vill inte!!!!
alltså måste alla göra som JAG vill och anpassas efter mina villkor.
nej har inte undvikit den frågan direkt. Ingen varken mödrar eller fäder kan vid graviditet se in i framtiden. De kan inte med säkerhet säga att fostret kommer ha varken mamma eller pappa vid livet om ett år. Vi lever också i en tid med styvföräldrar, skilsmässor och nya partnerskap som blir utmärkta plastföräldrar, ibland bättre än orginalet t.o.m.
Och vi skuldbelägger inte en far som inte vill, vi kräver att han står som far på ett papper, i princip att barnet får ärva, och att han betalar ett underhållsstöd. Resten tar morsan på sig.
Tycker du de tär att skuldbelägga? tycker inte jag.
Att ogifta mödrar tillfrågas om vem fadern är, är väl en rätt logisk grej tycker du inte?
Eller ska samhället veta av sig självt lika säkert vem som är farsan till ett barn som man fattar vem som är morsan?
Om en far känner sig felad emot så finns DNA prov.
Om män fött barn ur naveln, så tror jag också de hade hamnat som automatiska föräldrar i pappren direkt.
Jag vill inte!!!!
alltså måste alla göra som JAG vill och anpassas efter mina villkor.nej har inte undvikit den frågan direkt. Ingen varken mödrar eller fäder kan vid graviditet se in i framtiden. De kan inte med säkerhet säga att fostret kommer ha varken mamma eller pappa vid livet om ett år. Vi lever också i en tid med styvföräldrar, skilsmässor och nya partnerskap som blir utmärkta plastföräldrar, ibland bättre än orginalet t.o.m.
Och vi skuldbelägger inte en far som inte vill, vi kräver att han står som far på ett papper, i princip att barnet får ärva, och att han betalar ett underhållsstöd. Resten tar morsan på sig.
Tycker du de tär att skuldbelägga? tycker inte jag.
Att ogifta mödrar tillfrågas om vem fadern är, är väl en rätt logisk grej tycker du inte?
Eller ska samhället veta av sig självt lika säkert vem som är farsan till ett barn som man fattar vem som är morsan?
Om en far känner sig felad emot så finns DNA prov.
Om män fött barn ur naveln, så tror jag också de hade hamnat som automatiska föräldrar i pappren direkt.
Nej knappast din "logik" är att mannen skall vara rättslös kallar jag inte vidare logiskt men okej.
Men alla ska rätta sig efter modern det har du inget problem med? Du hör inte hur dum du låter?
Då ser jag inte problemet med att kvinnan, står för problemet hon väljer att skaffa sig mot mannens vilja.
Du säger ju emot dig själv, först är det känslomässigt viktigt för ett barn att ha en fader sen helt plötsligt inte så viktigt.
Ja du och övriga feministäckel kräver, men ska vi börja kräva att kvinnor inte får göra abort?
Ja det är rätt logiskt, men gör man en juridisk abort så skall mannen fråntas alla rättigheter vilka det nu är
och skyldigheter vilket han bara har.Men som sagt varken du eller någon annan feminist är speciellt intresserad av jämlikhet där det gynnar mannen.
Så sluta dra kortet om barnens rätt då det är rätt uppenbart att du och övriga feminister skiter i det, när det gynnar mamman.
då de gör sin rätt och betalar underhållsbidrag till kottar de fått.
kompis!