2015-05-05, 17:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Till saken hör väl också att jag för varje år tenderar att se mitt eget lag med alltför kritiska ögon och uppvärdera andra lag. Slutar väl som en utav de där åtskilliga gnällgubbarna vi har på runtom på sittplats. Tillför noll och klagar och gnäller på precis allt med spelet...

Jag har förhållit mig försiktigt positiv ända sedan Mats Gren kom, och hittills har det ju känts bra.
Men klaga och gnälla är ju ens rättighet och skyldighet som supporter.
Citera
2015-05-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erik4558
Tur "Guliganerna" har alltså, jäkla tacos santa maria klubb..

Inte fan kan ett gäng sådana farmare vinna allsvenskan
Därför är de ett måste att MFF slår "guliganerna" (lol) på måndag

Egentligen så skulle denna taco klubb tappat poäng mot sundsvall så MFF kunde gå 7 poäng +
Skulle inte förvåna mig om de tar en skitseger nu istället på måndag

Nej SM guldet kan inte gå dit

Du tänker på läktarkampen således? Guliganerna är namnet på klacken, inte ett vedertaget smeknamn för Elfsborg. Eleganterna, Di Gule eller hos avundsjuka motståndarsupportrar, Ellos.

Guliganerna är ett bra namn för supportföreningen och klacken men att kalla laget det känns skitlöjligt.
Citera
2015-05-05, 20:00
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Olof Persson berättade dessutom om resten av U-21 startelvan.

Så här kommer den att se ut:

Zlatan Azinovic – Andreas Vindheim, Franz Brorsson, Mattias Andersson, Pa Konate – Simon Kroon, Erik Andersson, Erdal Rakip, Tobias Sana – Teddy Bergqvist, Mattias Svanberg.

Mest anmärkningsvärt förutom Simon Kroons comeback efter skadeuppehållet är att MFF kommer till spel med två anfallare som båda är födda 1999!

Mattias Svanberg är f.ö son till gamle Rödhöken Bosse Svanberg. Bara 16 år och spelar i U21 är inte dåligt.

Bajen har två 16-åringar som imponerar i U21 just nu, Isac Lidberg har två matcher och fyra mål efter två mål mot gnaget idag, dessutom son till brottaren Martin Lidberg.
Citera
2015-05-05, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Bajen har två 16-åringar som imponerar i U21 just nu, Isac Lidberg har två matcher och fyra mål efter två mål mot gnaget idag, dessutom son till brottaren Martin Lidberg.

Varför gick han inte till IFK Göteborgs U21-lag istället?

Perfekt miljö ju.
Citera
2015-05-05, 20:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Hur gick det i matchen? Har för mig att Etuhu skulle spela.
Citera
2015-05-05, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nämndes inte på Bajens matchrapportering på twitter vad jag såg iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Varför gick han inte till IFK Göteborgs U21-lag istället?

Perfekt miljö ju.
För dom bor på Södermalm.
Citera
2015-05-05, 20:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jocke Thåströms son spelade ju i MFF:s P14-lag innan. Tydligen räckte han inte till i MFF utan spelar i något annat Malmölag nu.
Citera
2015-05-05, 21:08
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Inte ens uttagen, däremot Eliasson, Ferreyra och Nikolic. Tycker det är skittrist att Eliasson och Nikolic inte får mer speltid/bänktid i allsvenskan.

Ferreyra är iofs inte värd att nämna, vem bryr sig egentligen om en inlånad julle från Boca Juniors. Alla vet att såna lån är som ett längre dyrare provspel.

Torsk 4-2 för övrigt.
Citera
2015-05-05, 21:19
Medlem
junazs avatar
Citat:
Tror Nanne anser att Rennie inte håller för AS, dessutom har det pratats om att han varit rätt loj på träning o U21 efter petningen. Synd för han är nog den enda spelare vi har som kan vända en matchbild som inhoppare på egen hand med sin teknik och irrationella spelstil.

Annars är vårt stora problem i år att ingen inhoppare kommit in och levererat spelmässigt än (bortsett från när Besara fick hoppa in) Pablo, Fuhre, Solli och Thorsteinbö har inte presterat, där har Nanne en del att jobba med.

Tror vi ser Haglund från start nästa vecka, kanske petar Batan och flyttar ut Birkir till vänstern.
Åfan, synd. Jag gillar det jag sett stundtals av Rennie (från fjolåret/försäsongen då). Som du säger, irrationell spelstil och snabb på kanterna. Vi kan verkligen behöva en sådan spelare som pigg inhoppare.
Citera
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Det här var det värsta jag sett på länge. Vi börjar med att släppa till ett friläge efter två minuter men sen är vi ok i någon kvart innan det obligatoriska baklängesmålet kommer som får oss att totalt klappa ihop. Vi fortsätter bjuda på mål och har ett totalt obefintligt anfallsspel, känns det igen ni som orkar läsa mina inlägg i den här tråden?

Jag satt bara och skrattade igår när jag såg Backe och Lundh sitta i Cmore-studion och prata om vilka bottenlagen skulle bli. Halmstad, Sundsvall, Åtvidaberg, Falkenberg och Gefle pekades då ut. Vad är det som får folk att fortsätta tro att vi är bättre än vad vi är? Jag har sagt det femton gånger nu sedan i vintras, vi är ett helt annat lag som spelar på ett helt annat sätt nu jämfört med i höstas.

I vilka andra allsvenska lag skulle spelare som Holmberg, Pode, Valgardsson, Sigurbjörnsson eller Nkili få speltid?

Som jag skrev i cuptråden kommer den där jävla cupfinalen bara som en börda nu när vi måste lägga all energi på att slåss för våra liv i serien. Skulle vi mot ALLA odds skrällvinna där ska vi alltså i sommar börja resa runt i veckorna och spela kvalmatcher till EL också med vår supertunna trupp...

Nu är det mörkt.

Håller med, är så frustrerad som ÖSK supporter. Vi har 3-4 backar på bänken, Axén byter in Nkili istället för Nordmark så vill man ju bara lägga sig ner i fosterställning och gråta. En annan grej är dom kunde värvat Keane som Halmstad tyvärr hugg i som var gratis, som är en hyffsad allsvensk forward. Istället så tar man in nån jävla fjunis från USA som kommer säkerligen vara bänkad hela säsongen. Backlinjen är ju horribel. Dajje-Wiktorsson-Moberg-Hagge skulle jag vilja se, tror dom kan göra bättre ifrån sig.
Citera
Medlem
bagarn29s avatar
MFF U21 slog Häcken U21 med 4-3 efter ledning med 3-0 som blev 3-3. Segermålet gjorde Emin Karaman, född 98.
1-0 Tobias Sana, 2-0 Mattias Swanberg, 3-0 Franz Brorsson. Krooninho spelade 60 minuter, slog en djupledspassning till Sana som runda keepern vid första målet.

Till sist speciellt för trazke: Häcken startade med Dardan Rexhepi. Han var rätt anonym.
Citera
2015-05-05, 21:29
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Vi har haft jävligt lätta matcher på pappret de senaste och ÅFF samt HBK innan derbyt är även dom på pappret lätta (betyder inte så mycket för oss då vi kan torska mot allt och alla, alla dagar i veckan). Jag hade hellre haft Malmö och Elfsborg eller Göteborg innan man mötte er så man inte går in och tror det ska bli liknande match som de vi har haft de senaste gångerna. Tror ni har stor fördel att möta "bra" lag.

Snyggt försök till anti-jinx. Den gubben går inte, derbyn lever sina egna liv oberoende av omvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in